Telecom News - Cloud Asia 2013

Cloud Asia 2013

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> Cloud Asia 2013
Cloud Asia 2013
מאת: משה פרבר, 8.6.13, 20:00משה פרבר

האריה האסייתי מתעורר לבוקר מעונן – רשמים מכנס Cloud Asia בסינגפור. 
 
שוק מחשוב הענן באסיה צפוי לעבור את ההכנסות של 12 מיליארד דולרים בשנת 2016. אמנם, מדובר באחוז קטן יחסית מהשוק העולמי הצפוי להגיע ל – 130 מיליארד דולרים בשנה זו על פי גרטנר, אך קצב גידול שנתי של 34% בממוצע מדי שנה, הופך את היבשת הצהובה לשוק הגדל במהירות הגבוהה ביותר מכל אזורי העולם.
 
כך טען Ronnie Tay, מנכ"ל IDA ( Infocomm Development Authority for Singapore), שהיא רשות הדומה למדען הראשי אצלנו, אך לא מתמקדת רק במחקר ופיתוח אלא גם פועלת להקמת תחומי מסחר ושירותים חדשים לטכנולוגיות בסינגפור. וזה גם המסר, שעמד במרכז הכנס ,Cloud Asia 2013 שנערך בסינגפור באמצע מאי.
 
אסיה אמנם מגיעה באיחור קטן לשוק מחשוב הענן, אך היא מסתערת עליו עם הרבה נחישות. זאת הוכיחו למעלה מ–500 מבקרים מ-15 מדינות שונות. אימוץ שוק המחשוב בענן מתחיל בדומה למדינות אחרות בעולם ע"י שוק ה-,SMB אבל נוכחות בכנס של חברות ענק מיפן, סין, הודו וקוריאה מוכיחה, כי גם הארגונים הגדולים מגבשים אסטרטגיה לכניסה לשוק. "זו כבר לא שאלה של האם אלא שאלה של מתי ואיך" אמר Eddie Chau, מייסד Brandtology, שהרצאתו נתנה חשיפה לתעשיית הון הסיכון באסיה.
 
עוד הבדלים הניכרים לעין בין אסיה לאירופה וארה"ב הינם באופי התכנים. ועידות בנושא מחשוב ענן בשאר העולם מקדישות חלק ניכר לנושאים המשפטיים כגון פרטיות, מענה לרגולציות השונות ויחסי האמון וחלוקת האחריות בין ספק הענן ללקוח. בוועידה זו היוו נושאים אלה חלק קטן בלבד ורוב תכני הועידה נסובו על סיפורי לקוח, דרכים לאימוץ מחשוב ענן ונושאים טכנולוגיים כגון Big data, ניהול זהויות ו – Forensics בסביבות ענן.
 
בין ההרצאות ניתן למנות את הרצאתו של ד"ר Ryan Ko, מנהל מחקר של ה  - Cloud Security Alliance. הוא הציג את ממצאי המחקר שערך במטרה לזהות את הכשלים המרכזיים במחשוב ענן. במהלך המחקר ניתח  ד"ר קו למעלה מ – 11,000 כתבות ופרסומים בנושא נפילות ותקלות אצל ספקי ענן והצליח לזהות 172 אירועים מרכזיים בין השנים 2008 – 2012. לפי ניתוח הנתונים כ – 60% מהאירועים היו קשורים לאירועי אבטחת מידע ורק 10% היו אירועי כשלי חומרה לדוגמה.
 
בהמשך בלטו הרצאות מאת Todd Thiemann, סמנכ"ל השיווק של Private Core, שסקר את מגוון שיטות ההצפנה הקיימות בענן ומנה את היתרונות וחסרונות שלהם, ו-Raymond Lay מ-Golden Agri Resource, שסיפר על המעבר של המחשוב בחברה לתצורת ענן וכיצד התמודדו עם בעיות אבטחת המידע והסיכונים החדשים.

 
היום השני לוועידה נפתח עם הרצאתו של Daniel Catteddu,  מנהל אזור אירופה של ה-Cloud Security Alliance שדיבר על הצורך בהסמכות של ספקי מחשוב ענן כאמצעי הכרחי ליצירת אמון בתעשייה. דניאל סקר את התפתחות התקינה בנושא ספקי ענן במדינות השונות והתוכניות הממשלתיות, שקיימות במספר מדינות באסיה ואירופה ופירט את החזון של ה – CSA לגבי ה – Open Certification Framework – תוכנית להסמכת ספקי מחשוב ענן בנושא אבטחת מידע, שאמורה להיות מוכרזת בספטמבר.
 
את הכנס נעלה ההרצאה של Jim Reavis, מנכ"ל של ה – Cloud Security Alliance, שסקר את ההזדמנויות במחשוב ענן בעולם בכלל ובאסיה בפרט. במהלך ההרצאה טען ג'ים, שמחשוב ענן ו – Big Data טומנים בחובם את היכולת לתקן עוולות רבות ונתן דוגמאות לשימוש ב – Big Data לזיהוי התפרצות מגיפות וזיהוי אסונות טבע, ושאבטחת המידע בענן פירושה העברה של הכוח אל המשתמשים וזהו צעד הכרחי על מנת להפוך את מחשוב הענן לשירות תשתית אמיתי כגון חשמל ומים. את הרצאתו סיכם בשורה של המלצות למדינות, ספקי ענן ולקוחות הענן. הוא המליץ למדינות לאמץ אמנות בינלאומיות בנוגע לפרטיות, לאזן בין הרגולציות השונות ולהשקיע בתעשיית התוכנה כשירות ולא בהקמת מרכזי עיבוד נתונים. לספקי הענן המליץ להשקיע בשקיפות (Transparency is the new green) ובחיזוק אמון הלקוחות.
 
עבור ארגונים השוקלים לעבור לענן טען ג'ים, כי לחכות על הגדר אינה אופציה כיום. הדרך היחידה ל–IT להיות חדשני עוברת דרך גיבוש אסטרטגיה חכמה לגבי מעבר למחשוב ענן עם עבודה הכנה מתאימה בנושא ניהול סיכונים ותאימות הארכיטקטורה הארגונית.
 
מאת: משה פרבר, משקיע ושותף בחברות ההזנק FortyCloud ו – Clarisite, ומדריך מוסמך של  ה – Cloud Security Alliance ומרצה בנושא מחשוב ענן ואבטחת מידע. מידע נוסף ניתן כאן
אבטחה בענן



 
 
Bookmark and Share