Telecom News - ראש הממשלה קורא להקים כיפת ברזל דיגיטלית

ראש הממשלה קורא להקים כיפת ברזל דיגיטלית

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> ראש הממשלה קורא להקים כיפת ברזל דיגיטלית
ראש הממשלה קורא להקים כיפת ברזל דיגיטלית
מאת: חיים חביב, 10.6.13, 01:00
 
רוה"מ גילה, כי איראן מגבירה התקפות הסייבר נגד ישראל.
 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אמש לתחום הסייבר בדברים שנשא בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון, באוניברסיטת תל-אביב:
"בחודשים האחרונים אנחנו מזהים גידול משמעותי בהיקף התקפות הסייבר נגד ישראל - על ידי איראן. התקפות האלו מבוצעות ישירות מצד איראן ועל ידי גרורותיה, איראן וחמאס. היעדים הם כמובן המערכות החיוניות שלנו אבל לא רק הן – מעבר לחשמל ותשתיות ומים – כל תחום בחיינו האזרחיים והצבאיים הוא מטרה למתקפת סייבר. המגמה הזו תמשיך להתעצם ככל שנתקדם בעידן הטכנולוגי.
אנו מתמודדים והודפים את רוב המתקפות ומול ההתקפות הללו שרק יגדלו באיכות ובכמות – אנו שואפים להקים 'כיפת ברזל' דיגיטלית. זה מחייב אותנו להקדים כל הזמן את יריבנו בתחרות בלתי פוסקת. לשם כך הקמנו את מטה הסייבר הבינלאומי אבל צריך להבין שהדבר שאני מבקש הוא להקים מסגרת דינאמית שמשתנה".
 
"כל מה שאנחנו עושים וכל מה שמדיניות ידידותיות לנו עושות – זה גישוש באפילה והחלטות במציאות שמשתנה במהירות הבזק. לכן, הדבר החשוב ביותר שאנחנו דורשים זו היכולת להשתנות במהירות הרבה יותר גדולה מהמקובל בתחומים אחרים בהגנה על מדינת ישראל. ישראל היא אחת המדינות המתקדמות בתחום הסייבר – זה דבר שידוע ולא רק לכם. אני מקיים שיח עם כמעט כל מנהיג שבא לכאן, וכולם מחפשים את שיתוף הפעולה איתנו.
 
בביקורו החשוב של אובמה כאן דיברנו על הנושא וכיצד ניתן לקדם אותו במסגרות בינלאומיות ובשיתוף פעולה בינינו. יש 2 סימנים לכך שאנו מצליחים לא רע: האחד, על אף ההתקפות הבלתי פוסקות נגדנו אתם שומעים רק על מעט מהן וזאת, כי אנו בולמים את רובן והסימן השני זה הכנס הנערך כאן – גורמים מהארץ ומהעולם מגיעים ללמוד מהניסיון הישראלי ולשתף פעולה עם גורמים ישראליים – זו העדות הטובה ביותר לכך שישראל עומדת במקום טוב בתחום הזה. אבל, לדעתי מקום טוב הוא אף פעם לא מספיק טוב. אנחנו צריכים לחשוב כל הזמן מה עוד ניתן לעשות, עם מי עוד ניתן לשתף פעולה, איזה מסגרות בינלאומיות לייצר כדי להעניק הגנה בתחום הזה".
 
נתניהו הוסיף: "אנחנו מתכנסים כאן על רקע אתגר שהולך וגדל – פעם היה אפשר לשמוע על מתקפות סייבר בדיונים על מדע בדיוני. זה היה רק לפני כמה שנים – היום סייבר הוא חלק משדה הקרב הנוכחי, לא העתידי אלא הנוכחי. זו כבר לא מלחמת העתיד – היא נמצאת כאן. זה תחום מאוד בעייתי – פרופסור בן ישראל, שהיה אחד מאלו שהסבו את תשומת ליבי לחשיבות התחום, אמר לי עכשיו שזה תחום מאוד מאוד מסובך.
 
מדוע הוא כל כך מסובך? משום שהוא פרוץ, ההתקפות יכולות לבוא מכל כיוון – מיחידים, מבודדים, ממדינות - אתה אפילו לא יודע שאתה מותקף וכשאתה יודע השאלה היא מה אתה עושה, איך אתה עושה וכו".
Bookmark and Share