Telecom News - שנת הפריצה של ה-Big Data

שנת הפריצה של ה-Big Data

דף הבית >> תקנים חדשים >> שנת הפריצה של ה-Big Data
שנת הפריצה של ה-Big Data
 
מאת: ציון גבאי, 10.6.13, 20:00ציון גבאי
 
כיום ארגונים תרים אחר שיטות חדשות (כגון חיזוי אנליטי ואיסוף נתונים ממקורות חדשים), המאפשרות לשלב ביג דאטה בסביבת הבינה העסקית (BI) הקיימת שלהם. ארגונים גם בוחנים דרכים יצירתיות לשלב בין מידע על לקוחות ומוצרים לבין כלי אנליטיקה מתקדמים על מנת לחשוף הזדמנויות חדשות לייצור רווחים ממידע.
 
2013 אמורה להיות 'שנת הפריצה' של תחום הביג דאטה. מרבית הארגונים כבר עברו את השלב, שבו הם מתייחסים לביג דאטה כ"ניסוי מדעי".
 
התפתחויות חשובות בתחום הביג דאטה, תסייענה לארגונים לצלוח את מדד הבשלות העסקית לניהול מגמה זו:
 
תקשורת ניידת - ללא ספק הדבר הבא, לצד זינוק אדיר במספר האפליקציות לסמארטפונים. יש להניח, שמדובר בהתפתחות הגדולה ביותר, שתשפיע על התנהלות ארגונים בתחום הביג דאטה בזמן הקרוב. האפליקציות לניידים משנות מקצה לקצה את ההתנהלות של ארגונים מול הלקוחות שלהם ואת האופן שבו אותם לקוחות צורכים מידע ומקיימים אינטראקציה עם החברות. ארגונים רבים יוצרים כיום אפליקציות שנועדו למטרה ספציפית ופועלות ללא הפסקה, במטרה לאפשר לארגונים לאסוף יותר נתונים, לגבש יותר תובנות לגבי ההתנהגות, המגמות והנטיות של הלקוחות ולשלב בין אותן תובנות לבין נתונים על ביצועי מוצרים.
 
אנליטיקה בזמן אמת -  הדבר הגדול הבא לשנת 2013 הוא ההבשלה של פלטפורמות אנליטיקה בזמן אמת. כבר ראינו בפעולה פלטפורמות אנליטיקה בזמן אמת בתחומים עסקיים כמו זיהוי הונאות, פרסום מודעות ומסחר מבוסס אלגוריתמים. עכשיו, כאשר הזמינות של יכולות אלה עולה, אנו צפויים לראות את המימוש של יכולות אלה לביצוע אנליטיקה בזמן אמת במספר תחומים עסקיים. פלטפורמת האנליטיקה בזמן אמת תאפשר לארגון לבצע את הדברים הבאים:
איסוף של נתונים מבוססי מיקום בזמן אמת ממכשירים ניידים ומחיישני רשת.
ניתוח של נתונים מבוססי מיקום בזמן אמת, לצד גישה לנתונים היסטוריים, נתוני התנהגות ומגמות, במטרה לזהות תובנות, שניתן לעשות בהן שימוש מיידי ביחס ללקוחות ומוצרים.
שיפור ההתנהלות מול הלקוח בזמן אמת, בעזרת שיווק מותאם ספציפית ללקוח ויצירת חוויית משתמש חדשה לגמרי, שתהיה רלוונטית לרגע ההתקשרות עם הלקוח.
 
תובנות מבוססות מיקום -  במקרים רבים, אותן אפליקציות זמן-אמת התומכות באנליטיקה תתבססנה על תובנות, שתופקנה מנתוני מיקום. כל הנתונים הניידים לגבי התנהגויות ונטיות רכישה של לקוחות, לצד יכולות ה-GPS של הטלפונים החכמים יובילו לדור חדש של שיווק בהתאמה ספציפית ללקוח.
 
חוויית השימוש - ברוב הארגונים, חוויית השימוש עדיין אינה זוכה לתשומת הלב הראויה. האפליקציות לניידים לא רק תגדלנה את שפע נתוני הצרכנות והמוצרים, שארגונים יוכלו לאסוף, אלא גם תיצורנה אתגר, מבחינת אותם ארגונים, בכל הנוגע להצגה של הנתונים והתובנות בחזרה לציבור הלקוחות. אחד מתוצרי הלוואי החשובים של ממשק המשתמש הנייד הוא היכולת לתכנן את האפליקציה כך, שתאסוף יותר מידע על לקוחות ודפוסי השימוש שלהם בזמן אמת. בעזרת מידע כזה יוכלו יצרני האפליקציות להגיב באופן מיידי להזדמנויות שנוצרות ולמנף כלי אנליטיקה מתקדמים כדי לספק ללקוח המלצות ותובנות.
 
מהפכת הכלים -  הכלים לניהול ביג דאטה והכלים למדעני נתונים צפויים להשתפר, אך לא בהכרח יגיעו מהספקים הרגילים. כספים רבים של קרנות הון סיכון מציפים כרגע את עולם הנתונים. המטרה היא להגדיל את נתח השוק של השחקנים החדשים בזירה על חשבון הספקים המוכרים של כלי בינה עסקית. כלים כמו Tableau, QlikView, Splunk ו-Karmasphere צפויים להציע יכולות ורכיבים פונקציונליים חדשים, שייתנו מענה מהיר יותר לדרישות של קהילת מדעני הנתונים בהשוואה לכלים של ספקי ה-BI הקיימים. זאת, משום שאותם שחקנים חדשים אינם כבולים לבסיס משתמשים קיים וליכולות טכנולוגיות מיושנות. הודות לשיפור בכלים ובמערכי ההכשרה והלימוד הממוקדים יותר במדעי הנתונים, פער המשאבים העומד לרשות מדעני הנתונים מתחיל להיסגר. באוניברסיטאות רבות ממהרים כעת לתת מענה על הצורך הזה. הדרכות של Hadoop והדרכות בנושאים כמו אנליטיקה סטטיסטית וחיזוי אנליטי זמינות כעת באינטרנט.
 
מודרניזציה במחסני נתונים -  ב 2013 תינתן עדיפות גבוהה למודרניזציה של מחסני הנתונים. ארגונים רבים השקיעו ממון רב ביכולות של מחסני הנתונים שלהם, אך הם מחמיצים את ההזדמנות לשפר את ההשקעה בעזרת טכנולוגיות ושיטות עבודה עם מערכי נתונים עצומים . ההזדמנויות הללו רבות ונמנה כאן רק אחדות מהן: הוספת היכולת לטפל בנתונים לא מובנים, מינוף טכנולוגיות ה-MPP כדי לפתח ארכיטקטורת נתונים גמישה יותר והוספת מחשוב בתוך הזיכרון.
 
נראה, ששנת 2013 היא שנה מכרעת מבחינת הביג דאטה. נקווה, שיותר ארגונים יראו בהתפתחויות בתחום זה הזדמנות להתקדם מעבר לשלב הניסויים ולחפש הזדמנויות עסקיות, שתוכלנה להמציא מחדש את תהליכי יצירת הערך בארגון העסקי.
 
מאת: ציון גבאי (בתמונה למעלה), מנהל אזורי של חטיבת Isilon, חברת EMC
Bookmark and Share