Telecom News - פלאפון נכנסה לתחום התשלומים הסלולריים

פלאפון נכנסה לתחום התשלומים הסלולריים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פלאפון נכנסה לתחום התשלומים הסלולריים
פלאפון נכנסה לתחום התשלומים הסלולריים
מאת: חיים חביב, 12.6.13, 21:00
 
פלאפון חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם ישראכרט ולאומי קארד ותשיק ארנק סלולרי ללקוחותיה. המדובר במהלך אסטרטגי לפלאפון.
 
חברת פלאפון הודיעה על חתימת הסכמי שיתוף פעולה נפרדים עם שתי חברות האשראי הגדולות בישראל: לאומי קארד וישראכרט להשקת שירותי ארנק סלולרי. פלאפון תספק ללקוחותיה, בשיתוף שתי החברות, פתרון NFC ללא מגע, בטכנולוגיית Contactless, שיאפשר לשלם בבתי עסק בארץ ובעולם, ללא צורך בכרטיס אשראי. השירות יושק בתוך מספר שבועות והמצטרפים לא יידרשו לשלם דמי כרטיס בשנה הראשונה ואף ייהנו מהטבות משתלמות במיוחד. ההצטרפות בכפוף לבדיקת זכאות ע"י חברות האשראי.
 
כל לקוח יוכל לקבל כרטיס אשראי חוץ בנקאי, שישלב פס מגנטי בדומה לכרטיס אשראי רגיל, וכן רכיב בטכנולוגית NFC שיאפשר תשלום ללא מגע בבתי עסק רבים בארץ ובעולם. בנוסף, הלקוחות יקבלו מדבקת תשלום אותה ניתן להדביק על מכשיר הסלולר. המדבקה מהווה מעין "שלוחה" של כרטיס האשראי של הלקוח ומאפשרת תשלום ללא צורך בכרטיס אשראי. כל עסקה שתתבצע באמצעות המדבקה או כרטיס האשראי, תהווה חלק ממסגרת האשראי של הכרטיס הפיזי ותופיע בפירוט העסקאות שישלחו ללקוח על ידי חברת האשראי.
 
בנוסף תושק אפליקציית ארנק דיגיטלי שתאפשר לנהל הוצאות בצורה חכמה ולקבל קופונים ומבצעים מותאמים באופן אישי, בדומה למועדון לקוחות, ולעידוד תשלום בתשלומים סלולריים. בשלב שני יושק שבבNFC  שיוטמע במכשירי הסלולר, עליו עובדת החברה בימים אלה.
 גיל שרון
גיל שרון, מנכ"ל פלאפון (בתמונה): "מדובר במהלך אסטרטגי שיאפשר לפלאפון להימנות עם מפעילי הסלולר הראשונים בעולם בתחום התשלומים הסלולריים. אני צופה שתוך שלוש שנים יהיו לנו כחצי מיליון משתמשים ובעתיד תחום זה יהווה מנוע צמיחה נוסף לחברה. יצרנו מודל ייחודי במסגרתו בחרנו לחבור לשותפים מובילים, ישראכרט ולאומי קארד, שתי החברות היחידות שהוכיחו חדשנות טכנולוגית בארץ ורצינות בתמיכה בנושא. השימוש בסלולר כאמצעי תשלום וכאמצעי לניהול קופונים וחברות במועדוני לקוחות שונים יהפוך בתור מספר שנים לאמצעי התשלום היעיל והנוח ביותר ויחליף את כרטיס האשראי".
 
חגי הלר, מנכ"ל לאומי קארד: "אנו רואים בהסכם זה שלב נוסף וחשוב במהלך אסטרטגי מתמשך של לאומי קארד להפיכת המכשיר הסלולרי לארנק דיגיטלי במלוא מובן המילה. על פי מחקרים שנעשו בתחום, עד אמצע 2014 צפויות כ-20 מדינות ברחבי העולם להשיק שירותי NFC בסלולר, באמצעות חברות ענק כגון T&AT, Verizon ו-T-Mobile".
 
דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט: "ישראכרט מובילה את פריסת הContactless בישראל עם למעלה מ-400 נקודות מכירה, כאשר החיבור לפלאפון יתן תנופה להרחבת הפריסה עוד יותר, ויסייע בחינוך שוק לצריכת מוצרי תשלום מבוססי NFC. שיתוף הפעולה הנוכחי הינו חלק ממגמה כלל עולמית של שיתופי הפעולה בין חברות אשראי לחברות סלולר ואנו מאמינים, שפלאפון תקדם את נושא התשלומים בסלולר".
 
ישראכרט ולאומי קארד משקיעות בשנתיים האחרונות משאבים רבים בתחום הדיגיטל בכלל ובתחום הארנק הדיגיטלי בפרט, ואף חתמו על הסכמים עם בתי עסק ורשתות בפריסה ארצית להתקנת מסופונים חכמים קוראי כרטיסים ומדבקות, בעלי התקן בינלאומי אחיד בטכנולוגית Contactless ללא מגע, המהווים תשתית ל-NFC בארץ ובעולם. כיום כבר מותקנים בישראל כ-2,000 מסופונים חכמים ברשתות: סופר-פארם, ארומה ישראל, סינמה סיטי, רשת קרנף וארקפה.

NFC =Near Field Communication הינה טכנולוגית תקשורת אלחוטית, המאפשרת ליצור תיאום בין התקנים לטובת תקשורת ופעולה מיידית. הטכנולוגיה מוטמעת באמצעות שבב יעודי במספר רב של אמצעים כגון: מדבקות, צמידים, כרטיסים וגם סמארטפונים כרטיסי וסים. כבר היום ניתן למצוא את הטכנולוגיה בסמארטפונים בעלי מערכת הפעלה אנדרואיד, Windows Phone8 ובלקברי. כדי לשלם יש לקרב את הסמארטפון ולהעבירו מול מסופון הממוקם לצד הקופות בחנויות. השבב משדר מידע אודות התשלום למסופון וכך מתבצע תהליך זיהוי, בדומה לכל כרטיסי האשראי. בעזרת פרטי הכרטיס שהוזנו מראש לכל מכשיר נייד, הקורא מזהה את הפרטים האישיים של הקונה ומשלים את התשלום.
 
דו"ח שפרסמה ויזה אירופה לאחרונה הציג גידול משמעותי בתשלומים באמצעות כרטיסי אשראי אלחוטיים וסמארטפונים. על פי הדו"ח, למעלה ממיליארד אירו שולמו עד כה ברחבי אירופה באמצעים אלה. בחודש מרץ 2013 ביצעו תושבי אירופה 19 מיליון עסקאות בכרטיסי NFC, גידול של 46% בשלושה חודשים.
 
בישראל פועלים כ-50 אלף מדבקות אשראי וכ-100 אלף כרטיסי אשראי אלחוטיים המתממשקים לכ-2,000 מסופונים אלחוטיים בארץ ולמיליוני מסופונים בעולם. סקר שנערך לאחרונה ע"י ויזה אירופה מצא, כי כמחצית הצרכנים בישראל מעוניינים באפשרות לשלם תשלומים דרך מכשיר הסלולר.
 
נציין, כי ניסיונות דומים בעבר בישראל של מפעיל סלולר (סלקום) לפרוץ לעולם הסליקה באשראי ולתחום הארנק האלקטרוני כשלו. סביר להניח, שדווקא החולשה היחסית הנוכחית של המפעילים הסלולאריים, לצד יכולות טכנולוגיות זמינות בטלפוניה, הקטינו לא במעט את החששות והתנגדות חברות האשראי מפני חדירת המפעילים הסלולאריים לתחום זה.
 
 



 
 
Bookmark and Share