Telecom News - יזם ההייטק ג'ונתן מדווד בהרצאה בטכניון: "Google תהפוך לשחקנית מרכזית בישראל"

יזם ההייטק ג'ונתן מדווד בהרצאה בטכניון: "Google תהפוך לשחקנית מרכזית בישראל"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> יזם ההייטק ג'ונתן מדווד בהרצאה בטכניון: "Google תהפוך לשחקנית מרכזית בישראל"
יזם ההייטק ג'ונתן מדווד בהרצאה בטכניון: "Google  תהפוך לשחקנית מרכזית בישראל"
מאת: מערכת Telecom News, 14.6.13, 00:30
 
"מייסדי Waze ודומיהם – אלה גיבורי התרבות החדשים שלנו." כך אמר בטכניון ג'ונתן מדווד (Medved), מנכ"ל חברת OurCrowd, המגייסת כספים לחברות סטארט-אפ ישראליות בגישת "חוכמת ההמון". הוא נתן הרצאה לזכרו של יצחק מודעי ז"ל, בסיום מושב הקורטוריון (חבר הנאמנים).  "מאשימים את אנשי ההזנק הישראלים שהם ממהרים למכור את החברות שלהם מהר מדי ובנזיד עדשים. זה לא מדויק בכלל, והדוגמה של Waze– שהחליטה להשאיר כאן את הפיתוח שלה – מייצגת חברות רבות." הוסיף.
 
מדווד אמר כי גוגל תהפוך בעתיד להיות מרכזית יותר בישראל וכי הוא צופה שלאחר רכישת Waze  תמשיך החברה ותרכוש טכנולוגיות ישראליות חדשות. "כמו שאי אפשר לפתוח שקית צ'יפס ולאכול חתיכה אחת, קשה מאוד לקנות חברה ישראלית בלי להתפתות לרכוש חברות נוספות. לכן אנחנו רואים חברות ענק שמתחילות מרכישה של חברה ישראלית בודדת, אבל זה רק פותח להן את התיאבון."
 
מדווד  ציין כי המשק הישראלי צומח בשני העשורים האחרונים בקצב שעולה משמעותית על צמיחת מדינות ה-OECD , וכי ישראל נחשבת בדירוגים העולמיים למקום בטוח להשקעה מבחינה כלכלית, למרות המצב הפוליטי.

"ישראל מובילה ביצירת מקומות תעסוקה," אמר, "ואנחנו במקום מעולה לעומת סין, ברזיל ובוודאי ארה"ב. מדי שנה מושקעים בישראל כשני מיליארד דולר בהקמת חברות הזנק, ורוב הכסף (יותר מ-70%) מגיע מחו"ל, ממקומות כגון עמק הסיליקון. זו מגמה חדשה ומבורכת, שמבטאת את האמון הגלובלי בכלכלה הישראלית."
 
מדווד אמר כי בעשור האחרון חברות ישראליות נקנו בקצב של אחת לשבוע. "התרומה של חברות ההזנק לכלכלת ישראל עצומה," אמר, "עם זאת, יש בעיות לאומיות בישראל המעיבות על המצב. צמצום הפערים החברתיים הוא משימה לאומית רבת חשיבות, ולטכניון תפקיד מרכזי בשילוב אוכלוסיות חלשות יותר, כגון ערבים וחרדים, בחברה הישראלית." עם זאת, הוא הדגיש, חשוב מאוד לטפל בנושא בלי לפגוע בתנופת היזמות והצמיחה. "אם נבדוק אילו מדינות OECD  צמצמו את האי-שוויון בתוכן בשנים האחרונות, נגלה שאלה יוון, ספרד וצרפת. לכן חייבים להיזהר מאוד."
 
בתמונות [צילום : יואב בכר, דוברות הטכניון]:

מימין לשמאל : נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא, ג'ונתן מדווד ונשיא הטכניון לשעבר, פרופסור יצחק אפלויגהטכניון

ג'ונתן מדווד בהרצאה לזכרו של יצחק מודעי ז"ל
ג'ון מדווד
 
Bookmark and Share