Telecom News - "לכוח המחשוב הגובר השפעה משמעותית על שוק העבודה"

"לכוח המחשוב הגובר השפעה משמעותית על שוק העבודה"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> "לכוח המחשוב הגובר השפעה משמעותית על שוק העבודה"
"לכוח המחשוב הגובר השפעה משמעותית על שוק העבודה"
מאת: חיים חביב, 15.6.13, 20:00
 
כך לפי דברי פרופ' אלווין רוט שזכה לתואר דוקטור לשם כבוד במושב הקורטוריון של הטכניון.
 פרופסור רוט - הטכניון
"לכוח המחשוב הגובר השפעה משמעותית על שוק העבודה". כך אמר פרופ' אלווין רוט (בתמונה), חתן פרס נובל לכלכלה (2012), בכנס שנערך בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון לזכרו של פרופ' אוריאל רוטבלום.
 
פרופ' רוט הדגיש, כי לכוח המחשוב הגובר השפעה משמעותית על ה"שידוך" בין מעסיקים המחפשים עובדים לבין מועמדים פוטנציאליים – התאמה המאופיינת בכשלי שוק רבים. "מדובר בהתאמה מורכבת מאוד, שמצריכה הפעלת אלגוריתמים מתקדמים."
 
רוט פרש מלימודיו בתיכון בגיל 16 לטובת לימודים באוניברסיטת קולומביה, והפך לאחד החוקרים המובילים בתחום של "עיצוב שוק". הוא החל את מחקריו בסוגיה של שיבוץ רופאים מתמחים לבתי חולים, ופיתח את שיטת השיבוץ הנהוגה כיום בארה"ב. בין השאר עסק בהתאמה אופטימלית בין מועמד לבין מקום עבודה, בין סטודנט לאוניברסיטה, בין תורמי איברים לבין חולים הזקוקים לאברים אלה וכו'. בהרצאתו בטכניון התמקד במורכבות הייחודית של שיבוץ פסיכולוגים קליניים במקומות עבודה כאשר מדובר בזוגות של מתמחים (שהכירו במסגרת הלימודים, ומחפשים עבודה באותו אזור).
 
פרופ' רוט זכה בפרס נובל (יחד עם פרופ' לויד שפלי) על פועלו החלוצי בתחומים של עיצוב שוק (Market Design), "תורת המשחקים" ועוד. גישתו חורגת מ"הנחת הרציונליוּת", העומדת בבסיסן של תיאוריות כלכליות רבות, ומציעה כלים אחרים לחיזוי התנהגות כלכלית. רוט נמנה בעבר על חברי הוועדה האקדמית של חבר הנאמנים של הטכניון, והשבוע זכה לתואר "דוקטור לשם כבוד" מטעם הטכניון – "כהכרה על תרומותיו רבות המשמעות לשטחים של תורת המשחקים, עיצוב שווקים וכלכלה יישומית; כהוקרה על יישום תאוריה כלכלית לפתרון בעיות בעולם המעשה, וכתודה על מסירות עמוקה למדינת ישראל, לאקדמיה בישראל ולטכניון".
 
פרופ' רוט סיפר על שותפותו רבת השנים עם פרופ' אוריאל רוטבלום ז"ל: "אוריאל היה אדם מבריק וחכם, מסור מאוד לעבודתו, וגם כשמילא תפקידים ניהוליים (דיקן, למשל) לא זנח את המחקר. פעמים רבות, כשנתקלתי בבעיה שלא הצלחתי לפתור, התקשרתי אליו והוא סייע לי מאוד."  
 
בכנס השתתפו גם פרופ' אד קפלן, המתמחה בהקצאת משאבים במלחמה בטרור, וד"ר גיא רוטבלום, בנו של אוריאל, העובד בחברת מיקרוסופט בעמק הסיליקון.
 
תמונה (מימין לשמאל): פרופ' רוט מקבל "דוקטור לשם כבוד" מידיו של פרופ' הלל פרת, דיקן בית הספר ע"ש ג'ייקובס ללימודים מתקדמים.
צילום: שלמה שוהם, דוברות הטכניון. 
פרופ' רוט - הטכניון בטכס
Bookmark and Share