Telecom News - יבמ חושפת מערכות חומרה חדשות לעולם ה- Big Data ויישומי ענן

יבמ חושפת מערכות חומרה חדשות לעולם ה- Big Data ויישומי ענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> יבמ חושפת מערכות חומרה חדשות לעולם ה- Big Data ויישומי ענן
יבמ חושפת מערכות חומרה חדשות לעולם ה- Big Data ויישומי ענן
מאת: חיים חביב, 17.6.13, 23:00IBM

יבמ חשפה שיפורים במערכות החומרה שלה, המיועדות לסייע בהקמת ענני מחשוב בארגונים, ובבניית סביבות מוגדרות תוכנה (Software Defined Environments – SDE).

יכולות חדשות שנוספו למשפחת מערכות PureSystems של IBM מאפשרות צמצום סיכוני אבטחה המלווים לעתים קרובות הפעלה של פתרונות ענן מחשוב, והתאוששות ושחזור מהירים בעת הצורך. מאז הושקו לפני כשנה, מערכות אלה, המשלבות תשתיות חומרה יחד עם מערכות מומחה ייעודיות - סופקו למעלה מ- 4,000 שרתים לארגונים ב- 90 מדינות. השרתים זכו להצלחה בולטת בשווקי צמיחה ובשוק ספקי השירותים המנוהלים (MSP), הבונים מרכזי מחשוב לסביבת ענן ומציבים מערכות PureFlex בליבת מרכזים אלה.

לצד שיפורים בקו מערכות האחסון של יבמ, המאפשרים גישה מהירה למידע עסקי קריטי, והפקת תובנות מבוססות נתוני Big Data, הציגה יבמ גם סדרה חדשה של מכשירי אחסון - IBM FlashSystems. באפריל השנה, הציגה יבמ תכנית פעולה אסטרטגית לקידום השימוש בטכנולוגיית פלאש בארגונים, על מנת לסייע בהתמודדות  עם אתגרי ה- Big Data והודיעה על השקעה בהיקף מיליארד דולר במחקר ופיתוח בתחום פתרונות הפלאש. תכניתה של יבמ בתחום זה כוללת גם הקמה של 12 מרכזי ידע ומצוינות ברחבי העולם, שיאפשרו ללקוחות התנסות בתסריטי פעילות והצגת יכולת עיבוד נתונים אמיתיים בעזרת מערכות מבוססות פלאש. 
המכשירים החדשים המוצגים עתה, המבוססים על רכיבי פלאש בלבד, מאפשרים להפחית בעלויות ביצוע תנועה בודדת עד כדי עשירית ממחירה בסביבה היברידית המשלבת דיסקים וזיכרון פלאש; זאת, תוך שימוש ב- 4% מצריכת האנרגיה וב- 2% משטח הרצפה הנדרש למערכות היברידיות.
ההכרזות החדשות כוללות גם תשע חבילות משולבות ייעודיות של שרתי Power למגוון תחומי תעשייה, בעלי יכולות מתקדמות בתחום הניתוח האנליטי של Big Data וענן המחשוב, יחד עם מגוון כלים ייעודיים לתחום הבריאות והקמעונאות. החבילות בתחום הבריאות מאפשרות לשפר את תהליכי הטיפול וחוויית המטופל, לצמצם בעלויות ולעשות שימוש מרבי במשאבים. הפתרונות לעולם הקמעונאות מסייעים בבניית חוויית קניות בהתאמה אישית.
 
פתרונות חדשים נוספים, המיועדים לכל מגזרי התעשייה, כוללים יכולות מתקדמות ובהן מערכות חיזוי אנליטי, טכנולוגיות אופטימיזציה, ופתרון כולל לסביבת ענן התומך במודלים עסקיים של "תשלום על פי שימוש בפועל", ומתאים גם להקמת תשתיות ענן פרטי. פתרונות הענן החדשים עושים שימוש בפלטפורמה הפתוחה של מערכות Power, ומריצים את מערכות ההפעלה לינוקס, ו- AIX של יבמ.
מיכאל אורן 
מיכאל אורן, מנהל קבוצת המערכות והטכנולוגיות ביבמ ישראל (בתמונה): "ענן מחשוב וניתוח אנליטי של Big Data ממלאים תפקיד מרכזי בקיצוץ עלויות התפעול, שיפור היעילות והעלאת הפריון הארגוני. במקביל – מאפשרות המערכות האלה גישה מהירה יותר לתובנות עסקיות חדשות, המשנות מן היסוד את הדרכים בהן מתקשרים ארגונים ציבוריים ועסקיים כאחד עם לקוחותיהם, לומדים מהם ותומכים בהם".
 
Bookmark and Share