Telecom News - סיסקו תקדם הקמת תשתית סייבר בישראל

סיסקו תקדם הקמת תשתית סייבר בישראל

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סיסקו תקדם הקמת תשתית סייבר בישראל
סיסקו תקדם הקמת תשתית סייבר ישראל
מאת: חיים חביב, 20.6.13, 11:00
 
ראש הממשלה מברך על ההחלטה של סיסקו להקים בישראל מעבדת מו"פ וחדשנות בתחום הסייבר.
 
לאחר שכבר נועד עם הנשיא ועם שר האוצר קיים אתמול יו"ר ומנכ"ל חברת סיסקו, ג'ון צ'יימברס, פגישת עבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, מנכ"ל סיסקו ישראל, בועז מעוז, סגן נשיא סיסקו להנדסה, רפי קסטן ומנהלת הפיתוח העסקי בחברת סיסקו, זיקה אב-צוק.
 
ראש הממשלה הזכיר לאורח, כי "לפני כשנה ניהלנו שיחה לגבי מציאת הדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה בין סיסקו לישראל. במהלך שנה זו, הגענו לתוצאות מעניינות - נהדר שאפשר להציב למישהו אתגר וממש לראות תוצאות בשטח". והוסיף: "מטה הסייבר הלאומי שוקד בימים אלה על הקמת תשתית סייבר למדינת ישראל. אתה החלטת להקים פה בישראל מעבדת מו"פ חדשנית בתחום הסייבר לצורך קידום יעד זה, ואני חושב שזה בדיוק סוג שיתוף הפעולה שצופה אל העתיד ושזה טוב מאוד לישראל. אני גם חושב שזה טוב מאוד לסיסקו. אני חושב שזו דרך ליצור את תעשיות הצמיחה לעתיד, ואני מודה לך על כך".
 
ראש הממשלה הדגיש, כי השקעה של חברה בינלאומית במדינת ישראל מבליטה את מעמדה המרכזי של ישראל בתחום הסייבר בעולם כולו, והוסיף כי הוא מקווה לשיתוף פעולה מואץ בכל התחומים.
 
יו"ר ומנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס: "אנו נמצאים כאן כדי להמשיך לקדם את ההבטחות של שנה שעברה, לבניית מדינה דיגיטלית, לרווחת תושבי ישראל, בדגש על תחומי החינוך, החדשנות והפס הרחב. רק שילוב של כל התחומים יחד עם אבטחת מידע יאפשר לנו להגיע למטרה שהצבנו לעצמנו. אנו מייחסים חשיבות רבה ליצירת מקומות עבודה חדשים בדגש על חדשנות".
 
בביקורו הקודם של צ'יימברס בישראל לפני שנה, הצהיר יו"ר סיסקו על מחויבותו לישראל. באותה פגישה הוחלט להקים קבוצות עבודה משותפות לממשלת ישראל ולסיסקו, שיבחנו דרכים להעמקת שיתוף הפעולה במספר תחומים, הכוללים חינוך, בריאות, תשתיות, תקשורת וסייבר. בין חברי הצוותים המשותפים: מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ר' המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, נציגי מטה הסייבר הלאומי, שרי ממשלה ונציגי סיסקו העולמית וסיסקו ישראל.
 
צ'יימברס הכריז על קידום שלוש יוזמות. הראשונה בהן, הקמת מעבדת מחקר ופיתוח חדשנית בתחום הסייבר במדינת ישראל, אשר תאפשר נגישות לאקדמיות ברחבי הארץ. המעבדה תערוך מחקרים באבטחת מידע, תאפשר לחברות הזנק לבצע בה ניסויים על מוצריהם, ותספק מחקרים בתחום האבטחה לאוניברסיטאות. מדובר במעבדת סימולציה חדשנית שתתמוך במחקר במגוון תחומים, כגון איומים מתקדמים ואבטחת מכשירים, ותנתח את האבטחה במגזר הפיננסי, במגזר הבריאות ובתעשייה.
 
כן הודיעה סיסקו על הקמת מערכת שירותי ייעוץ לסייע ללקוחות ולספק מענה לצרכי האבטחה שלהם, וכן על גיוס כמאה עובדים אסטרטגיים בישראל, בהתבסס על היכולות הקיימות כיום. מומחים אלה יציעו פתרונות בתחום אבטחת המידע ושירותים מישראל לכלל הקהילה הגלובאלית. בנוסף, תשיק החברה, באמצעות התכנית Learning@Cisco, תכנית אימון בתחום אבטחת המידע כתכנית ניסוי (פיילוט), בה יוכשרו משתתפים צעירים לשמש כמומחי אבטחת מידע. בוגרי התכנית יוסמכו ע"י חברת סיסקו.
 
ואם לא די באלה הודיעה סיסקו, כי במסגרת מאמציה לקדם חדשנות ברחבי העולם, תשקיע בישראל 15 מיליון דולרים באמצעות קרנות הון סיכון התומכות בשילוב ישראלים ערבים, ובפיתוח טכנולוגיות אבטחה חדשניות.
 
אפשר רק לשער אלו מסרים חבויים הועברו בפגישת ראש הממשלה ויו"ר סיסקו העולמית על רקע ההכבדה המסתמנת (בהטבות מס למיניהן) על תאגידי ענק בינ"ל הפועלים ומושקעים בישראל.
 
 
Bookmark and Share