Telecom News - הלוויין שלנו באו"ם

הלוויין שלנו באו"ם

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הלוויין שלנו באו"ם
הלוויין שלנו באו"ם
מאת: מערכת Telecom News, 20.6.13, 12:30לוויין ישראלי באו"ם

דגם של לוויין תצפית ישראלי (מבית התעשייה האווירית) יוצג לראשונה בתערוכה בין-לאומית במטה האו"ם.
דגם של לוויין תצפית אזרחי תוצרת ישראל יוצג לראשונה בתערוכת חלל באו"ם שבה מציגות המדינות החברות במועדון החלל היוקרתי – בהן ארה"ב, רוסיה ואף איראן. את הצבת הלוויין בתערוכה  יחנכו היום, 20 ביוני 2013, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי, מנכ"ל המשרד מנחם גרינבלום ומנהל סוכנות החלל הישראלית מנחם קדרון.
 
"כמדינה השמינית בעולם שלה יכולות לשגר ולתפעל לוויינים בחלל, אנו גאים להציב דגם ישראלי ראשון בתערוכה ולהצטרף בכך לשאר המדינות החברות במועדון החלל המציגות בתערוכה זו", אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי והוסיף: "הצבת הלוויין באו"ם היא הצלחה דיפלומטית לישראל ומוכיחה שוב את ההכרה העולמית ביכולות של ישראל בתחום החלל".
 
הלוויין שיוצג, Opsat2000, מבית התעשייה האווירית לישראל, הוא הדגם המתקדם ביותר מסדרת לוויינים זו המרחף כיום בחלל. מדובר בלוויין תצפית ברזולוציה גבוהה על כדור הארץ בעל יכולת זיהוי עצמים על פני כדור הארץ בגודל 70 סמסטר מגובה של 500 קילומטרים. הלוויין משמש לצרכים אזרחיים כגון חקלאות, תשתית, תחבורה, התערבות במקרים של אסונות טבע וכו'. הלוויין, ששוגר בשנת 2006, שוקל כ-300 ק"ג בלבד ומעניק שירותי תצפית אזרחיים למדינות רבות.

"הלוויין שיוצג בתערוכה מייצג את ההישגים של תעשיית החלל הישראלית ואת החוזק של ישראל בפיתוח לוויינים קלי משקל במיוחד", מסביר מנהל סוכנות החלל הישראלית שבמשרד המדע מנחם קדרון.

דגם הלוויין יוצג בתערוכת החלל שמוצגת בקביעות בקרית האו"ם בעיר וינה. בתערוכה מוצגים דגמי לוויינים, משגרים, פסלים ואבנים שהובאו מהחלל על ידי המדינות הפעילות בחלל ובהן: ארה"ב, רוסיה, סוכנות החלל האירופית, צרפת, קנדה, יפן, סין, הודו ואף איראן. בין המוצגים בתערוכה: פסלו של הקוסמונאוט יורי גגארין – האדם  הראשון ששהה בחלל; דגם של חללית אפולו הראשונה שהמריאה לירח; דגם לווין ניווט "גלילאו"; אבן שהובאה מהירח על ידי ארה"ב; דגם של תחנת החלל הבין-לאומית; דגם משגר ולוויינים מאיראן ועוד. התערוכה ממוקמת בקומת הקרקע של הבניין ומדי שנה מבקרים בה אלפי אנשים.

האירוע של חנוכת הדגם הוא אירוע הצדעה של מדינת ישראל ל-UNOOSA  - משרד האו"ם לענייני החלל החיצון. באירוע ישתתפו גם מנכ"ל משרד האו"ם בוינה יורי פדוטוב, מנהלת משרד האו"ם לענייני החלל החיצון ד"ר מזלן עות'מאן, וכן נציגי המדינות המשתתפות בכינוס השנתי המתקיים באותו זמן של ועדת האו"ם לשימוש בחלל לצרכי שלוםCOPUOS) ) - הגוף הבינלאומי המרכזי העוסק בענייני חלל. 
לוויין
Bookmark and Share