Telecom News - הרכבת נתנה פטור ממכרז לאפליקציה בחינם לתחבורה – Moovit

הרכבת נתנה פטור ממכרז לאפליקציה בחינם לתחבורה – Moovit

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> הרכבת נתנה פטור ממכרז לאפליקציה בחינם לתחבורה – Moovit
הרכבת נתנה פטור ממכרז לאפליקציה בחינם לתחבורה – Moovit
מאת: מערכת Telecom News, 24.6.13 10:10מכרזים

בנימוקים להתקשרות עם ספק יחיד לשנתיים ללא מכרז לא צוינה כלל עריכת בדיקות של אפליקציות לתחבורה ציבורית חינמיות אחרות.
 
רכבת ישראל החליטה לשתף פעולה עם האפליקציה בחינם Moovit עבור נוסעי הרכבת במהלך של פטור ממכרז בטענה של "ספק יחיד".

מאפייני האפליקציה הן כדלקמן:
Moovit - Real Time Public Transportation Navigation by TranzMate
מטרת / הייעוד של התוכנה: מדריך אישי לנסיעה בתחבורה הציבורית.
שם התוכנה: Moovit - Real Time Public Transportation Navigation.
קישור להורדה: הורדה בחינם לאנדרואיד
הורדה בחינם לאייפד, אייפד ואייפון
מאפייני התוכנה: באפליקציה בחינם זו יש לוחות זמנים קבועים של תחבורה הציבורית (אוטובוס, רכבת וכד') המתעדכנים ע"י המשתמשים בזמן אמת לאיתור הדרך המהירה ביותר ליעד. האפליקציה מספקת מידע על קווי התחבורה, זמנים ומועד הגעת הרכב הקרוב במיקום בו נמצא המשתמש.
 
אמנם, אפליקציה בחינם זו חצתה זה מכבר, לפי הודעת החברה, את רף מיליון המשתמשים, כ-35% מהם בישראל, אולם, על פי חוק המכרזים, אין הודעת חברה על נפיצות היישום שלה או איכותו פוטרת את הרכבת מלערוך מכרז כחוק בין כל הסטארטאפים והחברות, שפיתחו אפליקציות בחינם לתחבורה (ראו רשימה – כאן. יש ברשימה לפחות 6 אפליקציות בחינם של תחבורה ציבורית, והן דוגמאות לקיים בשוק האפליקציות החינמיות לתחבורה).
 
באישור ההתקשרות של הרכבת (ראו את מלוא האישור בנספח) צוינה נפיצותה של האפליקציה, אך לא צוינו שמות האפליקציות האחרות לתחבורה ציבורית ומי מהן נבדקה ע"י הרכבת. למרות איכותה הגבוהה של Moovit, מן הראוי היה לערוך מכרז על פי חוק המכרזים. יתכן מאד בסבירות גבוהה, ש-Moovit הייתה נבחרת בסופו של דבר. אך רכבת ישראל משיכה לכאורה לזלזל באופן עקבי בחוק המכרזים ורשימת הפטורים ממכרז המצויה באתר שלה ארוכה יחסית.
 
שיתוף הפעולה של רכבת ישראל עם האפליקציה בחינם Moovit יתקיים ב-3 מסלולים: באתר האינטרנט ישולב בעתיד כלי למסלול נסיעה מתחנות הרכבת ואליהן. תסופק פלטפורמת הודעות לנוסעים ותיבחנה דרכים לשיתוף פעולה בין אפליקציות הרכבת לאפליקציית Moovit.
 
נשאלת השאלה, האם פעולות עתידיות אלו לא יכלו להתבצע עם אפליקציות אחרות? זה היה מתברר רק אם היה נערך מכרז כחוק. הנימוק של הרכבת כלדקמן: "ככל הידוע לנו, לא קיימות חברות נוספות בתחום זה בעלי רקע וניסיון דומה" הוא נימוק סתמי מאחר שלא נערך מכרז כדי להוכיח אותו.
 
נספח: נימוקי רכבת ישראל לפטור ממכרז להורדה - מכאן
 



 
 
Bookmark and Share