Telecom News - נמצא הפתרון "לחיסול" מחלף האינטרנט הישראלי (של איגוד האינטרנט הישראלי)

נמצא הפתרון "לחיסול" מחלף האינטרנט הישראלי (של איגוד האינטרנט הישראלי)

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> נמצא הפתרון "לחיסול" מחלף האינטרנט הישראלי (של איגוד האינטרנט הישראלי)
בלעדי: חברת נטוויז'ן-013 (קבוצת סלקום) מציעה לכל ספקי האינטרנט הקטנים להתחבר דרכה לתעבורה הפנים-ארצית ללא כל עלות. החברות הקטנות, שהובילו את המאבק בחסימת מחלף אינטרנט הישראלי (Fast ו-018-אקספון) מוכנות לקבל את ההסכם, אם יאושר ע"י משרד התקשורת.
מאת: אבי וייס, 25.6.13, 23:00

את המאבק, שהחלה בו חברת Fast כנגד החסימה של האינטרנט הישראלי לספקיות הקטנות, ע"י ניתוק של נטוויז'ן-013 ממחלף האינטרנט הישראלי (מחלף IIX של איגוד האינטרנט הישראלי), תיארתי בהרחבה ניכרת כאן וכאן. זאת, עד הניצחון הזמני של הספקיות הקטנות כנגד נטוויז'ן-013, שבמעשיה רצתה לחסום את המתחרים הקטנים הללו ואת ספקי ה- Hosting המתחרים בה באחסון אתרי תוכן. 

ההחלטה של משרד התקשורת אמרה בפשטות: בכל מקרה בו ספק אינטרנט גדול רוצה להתנתק ממחלף האינטרנט הישראלי, עליו לקבל אישור לכך ממשרד התקשורת ולהציע אלטרנטיבה ראויה לספקי האינטרנט העלולים להפגע מהניתוק. 

ההחלטה הזו הובילה להתפתחות מאוד מפתיעה. נטוויז'ן-013 החליטה להכות את מחלף האינטרנט הישראלי, שהוא יקר (לפי טענותיה, שנסקרו במאבק על הניתוק) בחלופה, שהיא מציעה כעת לכל הספקים הקטנים: חיבור ללא עלות אליה. נטוויז'ן קוראת לזה בשם: "כל צד נושא בעלויותיו". דהיינו: לאחר ההשקעה בחיבור הראשוני לנטוויז'ן, אין יותר עלויות שוטפות, כמו שמשלמים למחלף האינטרנט הישראלי (דהיינו: לאיגוד האינטרנט הישראלי). את פירוט ההצעה של נטוויז'ן-013 לחברות ה- ISP ננתח בנפרד. 
איציק בן אליעזר
איציק בן אליעזר, (בתמונה), מנכ"ל 018-אקספון: "מה שנטוויז'ן מציעה זה מודל טוב לספקים באינטרנט. זה מה שאני ביקשתי שמשרד התקשורת ייעשה, כבר לפני מספר שנים. אולם, יש לזה גם סכנות. זה יכול להפוך את נטוויז'ן למונופול, אם המשרד לא יפקח על זה. המשרד לא יכול להשאר אדיש ולהשאיר את השחקנים הקטנים לבד מול הגדולים.

השיטה שכל צד משלם על עלויותיו היא שיטה נכונה. השאלה היותר חשובה, שטרם נפתרה כאן: מה הענן יעשה להתפתחות הזו בעולם האינטרנט? משרד התקשורת בכלל לא מטפל ומתייחס לשירותים בענן. ספקים גדולים יכולים לחנוק ספקים קטנים, אם הם רק יירצו, ודי בקלות. ראינו, שסלקום ניסתה לעשות את זה בחסימה האחרונה. אסור להשאיר את התחום הזה פרוץ וללא רגולציה ופיקוח.

יש כאן שאלה נוספת שלא נענתה: האם זה הזמן 'להרוג' את מחלף האינטרנט הישראלי? הספקים הגדולים מזמן רוצים לבצע את המהלך הזה, כי זה מיטיב עם מה שהם מספקים ללקוחות שלהם. הם לא אוהבים את השיוויוניות והשקיפות שיש במחלף האינטרנט הישראלי.

אני סבור, שיש לדון במכלול הנושאים של האינטרנט בהזדמנות שנולדה כאן ושמשרד התקשורת יבטל את המדיניות העתיקה, שיש אצלו בתחום, וייצור מדיניות חדשה המתאימה לרוח התקופה ולשירותים שיש היום ויהיו מחר באינטרנט הישראלי". 
אייל תמיר
אייל תמיר, (בתמונה), מנכ"ל Fast: "אנו מבקשים ממשרד התקשורת לערוב לביצוע ההסכם עם נטוויז'ן-013. אנו מבקשים מהמשרד לאשר את ההסכם בכמה הסתייגויות".

אייל תמיר מציין במכתבו הארוך להנהלת משרד התקשורת, שהוא מתכוון למלא את החלל, שתותיר אחריה נטוויז'ן-013 עם ההתנתקות שלה מהצומת הישראלי. הוא מוכן לספק קישוריות לכל הספקים הקטנים דרך הצומת הישראלית: "פאסט החליטה להציל את צומת האינטרנט הישראלי, מכל ספק שבצורה מגמתית זו או אחרת ינסה להרוס אותה ותתחבר לכל ספק, שיחליט להתנתק ממנה, ותתן לצומת גישה אליה במהירות של 10 ג'יגה. זה יאפשר לספקים קטנים וחדשים, שירצו לתת אינטרנט בעתיד, להמשיך ולמצוא פתרון בצומת האינטרנט הישראלי, ויאפשר להם בעלות בודדת (רק לפאסט), בעצם להתחבר לכל הספקים בישראל.
ההסכם אליו הגיעו נטוויז'ן ופאסט יאפשר לנטוויז'ן לאחר קיומו על כל נספחיו להתנתק מהצומת הישראלי. ההסכם מוצג למשרד לפי דרישת המשרד, ועל מנת שהמשרד ידאג לאכיפתו על כל סעיפיו, לרבות ההסתייגויות שהצגתי".
אייל תמיר מוסיף ומסיים: "בהסכם זה אין ויתור על כספי הפיצויים שתעביר נטוויז'ן לפאסט, בעקבות החלטת המשרד שנעשתה הפרה יסודית ברישיון שלהם ללא אישור המשרד ופגיעה ברוב תושבי ישראל לרבות פאסט, כפי שפורט בתלונה שהגשנו". 

את תגובת משרד התקשורת לא הצלחנו לקבל עד רגע זה. בכל מקרה, ברור, שמשרד התקשורת יצטרך לקבל בקרוב החלטות בעניין ההסכם המוצע של נטוויז'ן-013 מקבוצת סלקום, מה שיחולל שינוי יסודי בשיטה בה חברות האינטרנט בישראל מעבירות תעבורת אינטרנט ביניהן, מה משמשפיע על טיב השירות לכל גולש



 
 
Bookmark and Share