Telecom News - גולן טלקום חושבת שתתחרה בהוט מובייל ונכנסה למו"מ עם החרדים

גולן טלקום חושבת שתתחרה בהוט מובייל ונכנסה למו"מ עם החרדים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> גולן טלקום חושבת שתתחרה בהוט מובייל ונכנסה למו"מ עם החרדים
גולן טלקום חושבת שתתחרה בהוט מובייל ונכנסה למו"מ עם החרדים
מאת מערכת Telecom News, 27.6.13, 09:20גולן טלקום
 
מיכאל גולן הבעלים של חברת גולן טלקום, נמצא במו"מ מתקדם עם ועדת הרבנים להקמת קו "כשר" כמו בחברות הסלולר הוותיקות. סיכויי גולן טלקום להתחרות בהוט מובייל ושאר הספקים הוותיקים – אפסיים.
 
הוט מובייל (לשעבר מירס) נמצאת מזה שנים במגזר החרדי. מירס למעשה "המציאה" את המגזר החרדי בתחום הסלולר, שכולל "קומת מספרים כשרה" ומכשירי סלולר "כשרים".  המגזר החרדי (וגם חלק מהמגזר הדתי, באמצעות עמותות וארגונים דתיים) קיבלו בתמורה לנאמנות למירס מחירים מגוחכים, שגולן טלקום של היום יכולה רק לחלום עליהם. המגזר החרדי "קיבל תחרות" בעשור האחרון גם מסלקום, פלאפון ומפרטנר, במחירים אפסיים שלא היו מוכרים בציבור החילוני.
 
כעת, גולן טלקום והמנכ"ל מיכאל גולן נמצאים בעיצומו של מו"מ עם "ועדת הרבנים לתקשורת", שעוסקת בהתאמת פתרונות תקשורת למגזר החרדי (ראו כתבה נוספת לגבי ועדה זו – כאן), כדי להגיע להסכמות לגבי קו כשר כמו שיש בחברות פלאפון, סלקום ופרטנר. העיקר, מדובר בשירות עם סים ללא אינטרנט.

לגולן טלקום יש אינטרס ראשון במעלה להצליח במו"מ ולצרף לשורותיה מנויים נוספים כדי לעמוד ביעדים של 7% מכלל המגזר הפרטי.
אין ספק, שאם גולן טלקום תצליח בכניסתה לשוק החרדי, זה יוסיף לה לקוחות חדשים, ומתן תעריפים מוזלים יביא להתניידות אליה של חרדים המנויים בחברות הוותיקות. סביר להניח, שבקרוב יחתם הסכם. זאת מאחר, שגם בצד החרדי יש משתמשים רבים הרוצים בכך ומפעילים לחץ על הוועדה להגיע להסכם.
 
יחד עם זאת, יש לגולן טלקום כמה בעיות חמורות:

א. אין לה עדיין "קומה כשרה" פעילה וניהול "קומה כשרה" על רשת אחרת הוא מאוד בעייתי. הרשת עצמה של גולן טלקום נמצאת בשלבי בנייה ראשוניים ושירותיה עדיין מקרטעים (בלשון המעטה, פירוט נוסף ראו - כאן, כאן וכאן).
 
ב. לגולן טלקום, בניגוד להוט מובייל, אין מכשירי סלולר משל עצמה. היא תלויה בספקים. דהיינו: הספקים העצמאיים צריכים לממן הבאת "מכשירים כשרים" עבור המגזר החרדי, דבר שלא נראה כרגע מעשי. השיטה של מכירת סימים בלבד ללא מכשירים, כפי שמציעה גולן טלקום, לא נראית כרגע שיטה מוצלחת ביותר במציאות הישראלית במגזר זה. המכירה המוצלחת של גולן טלקום של סימים באינטרנט, לא בדיוק רלבנטית למגזר שלא מוכן לשמוע על האינטרנט...
 
ג. לגולן טלקום אין עדיין משווקים במגזר החרדי, מה שיש לכל מתחרותיה. במגזר זה נושא המשווקים הוא קריטי להצלחת השיווק. אין במגזר זה כמעט מכירה שלא בצנרת המשווקים. ייתכן ויהיו לה משווקים, אבל לא ברור האם תהיה נאמנותם נתונה דווקא לגולן טלקום. 
Bookmark and Share