Telecom News - Free – החברה התאומה של גולן טלקום, מזעזעת שוב את שוק התקשורת בצרפת עם מודול דמוי Femtocell לעקיפת רשתות הסלולר

Free – החברה התאומה של גולן טלקום, מזעזעת שוב את שוק התקשורת בצרפת עם מודול דמוי Femtocell לעקיפת רשתות הסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> Free – החברה התאומה של גולן טלקום, מזעזעת שוב את שוק התקשורת בצרפת עם מודול דמוי Femtocell לעקיפת רשתות הסלולר
Free – החברה התאומה של גולן טלקום, מזעזעת שוב את שוק התקשורת בצרפת עם מודול דמוי Femtocell לעקיפת רשתות הסלולר
מאת: מערכת Telecom News, 27.6.13,  18:30מודול דמוי פמטוסל
 
Free החליטה לעקוף את הרשתות, שהיא "רוכבת" עליהן, ולספק ישירות מודול דמוי Femtocell ביתי, להכנסה לראוטר של לקוח הטריפל שלה ולספק שירותי סלולר בבית.
 
חברת Free הצרפתית, (שבעליה הוא גם הבעלים של גולן טלקום), יצאה במהלך אסטרטגי מבריק, של הספקת התקן המייצר תא סלולרי ביתי בתוך הראוטר של לקוחות הטריפל, שמחובר דרך רשת האינטרנט. כך פורסם בכתבה נרחבת באתר ThinkSmallCellכאן. כלומר, ללקוחות הטריפל יש גם סלולר בבית, בנוסף לאינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה, הכל דרך רשת האינטרנט.
 
עקרון הפעולה של המודול החדש דומה מאוד טכנולוגית ל-Femtocell, בו בצענו מבחן דרך בפרטנר (ראו כתבה נרחבת – כאן). אולם, זה לא בדיוק Femtocell העומד בפני עצמו, אלא מודול (בתמונה מעל, בצבע אדום) הנכנס לתוך הראוטר הביתי בשם Freebox, הקיים כבר בבית הלקוח של חברת Free.
 
המהלך התקיים לאור הכספים הרבים ש-Free נאלצת לשלם בגין נדידה ל-France Telecom (די בדומה למה שמשלמת גולן טלקום לחברת סלקום), ועשוי להשפיע על תעשיית הטלקום בעולם כולו.
 
כידוע, Free הייתה הראשונה בצרפת, שהציעה סכום חודשי קבוע על כל שימוש הטריפל (כולל אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה), 30 יורו לחודש, וזעזעה את השוק.

אגב, גולן טלקום משום מה (ראה כתבה נרחבת - כאן) עדיין לא מספקת טריפל בישראל. זה צפוי כנראה להתרחש לקראת סוף השנה. 

כיום, המחיר של חבילת סלולר בלבד של Free בצרפת ללא הגבלה וללא התחייבות (די בדומה למה שגולן טלקום מציעה בישראל), חבילה הכוללת גלישה / קול /SMS  הוא: 20-16 יורו לחודש ואף פחות מכך ללקוחות מסוימים, מה שגורם נזק לחברות הוותיקות, שנאלצות להוריד מחירים ולפטר עובדים. עתה היא חוזרת באותו טריק לגבי המודול הביתי שלה.

חברת Free חוסכת במהלך הזה לעצמה כסף רב ששילמה על הזכות לחבר את לקוחות הסלולר שלה ל- France Telecom במקטע החיבור הביתי, מורידה עומסים מהאנטנות הסלולריות שלה ושל פרנס טלקום ומשפרת בהרבה את הכיסוי הסלולרי בתוך הבתים, מה שמגביר את נאמנות הלקוחות.
 
Free מציעה ל-2.5 מיליון מנויים בחבילות הטריפל (מתוך 5.3 מיליון מנויי הפס רחב שלה), מנויים שיש להם ראוטר מסוג Freebox, את המודול בתמונה בשם: Femtocell Module Plug-in בחינם (יש דמי משלוח של 10 יורו), שיכול בקלות להיכנס לקופסא כמו שנראה בתמונה, ולספק מיידית כיסוי באיכות רשת 3G בבית, באותה דרך כמו WiFi ולמעשה במקביל ל- WiFi של קופסת ה- Freebox. המודול החדש הוא ככל הנראה מתוצרת Broadcom.
 
מעתה, יהיה ההתקן חלק מובנה ובלתי נפרד בקופסאות Freebox החדשות, שתסופקנה ללקוחות חדשים. הדבר עשוי להגדיל בצורה חדה את מספר הלקוחות.
 
אין ספק, שפתרון זה יתפשט בעולם במהירות כדי לחסוך בהוצאות, וייתכן ונראה אותו בקרוב גם בישראל.
 
תמונה המראה את המודול וכיצד הוא נכנס בקלות לקופסא הביתית:
Freebox



 
 
Bookmark and Share