Telecom News - סטארט-אפ ישראלי מפתח את מצלמת ה- 3D הקטנה בעולם

סטארט-אפ ישראלי מפתח את מצלמת ה- 3D הקטנה בעולם

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סטארט-אפ ישראלי מפתח את מצלמת ה- 3D הקטנה בעולם
חברת ההזנק Corephotonics מת"א מפתחת את מצלמת ה- 3D הזעירה ביותר בעולם. המצלמה כוללת גם זום אופטי, שחסר היום במצלמות במכשירים הניידים, מה שמבטיח חדות מעולה בצילומים מכל סוג, ויכולת צילום בתלת-מימד בסמארטפונים.
מאת: מערכת Telecom News, 28.6.13, 16:00מצלמת תלת-מימד

חברת הסטארט-אפ Corephotonics מקדימה גם את אינטל וגם את מיקרוסופט בהציגה Reference Design עבור יצרני המצלמות בעולם, של מצלמת תלת-מימד הזעירה והקלה ביותר בעולם, עם צריכת זרם אפסית ויכולת זום אופטית, שיכולה להשתלב בכל מכשיר נייד (לרבות סמארטפונים וטאבלטים עממיים).

המוצר הזה בתמונה משתלב היטב במגמה העכשווית להוציא לשוק מכשירי סמארטפון עם מסכי תלת-מימד ללא צורך במשקפיים, למשל המכשיר החדש התלת-מימד של אמזון (ראה - כאן). המצלמה החדשה תשנה את הסמארטפונים כך, שיוכלו לספק גם יכולת צילום בתלת-מימד עם זום אופטי, מה שלא אפשרי כיום מהיעדר מצלמות המסוגלות לצלם בתלת-מימד מתוך מכשיר הסמארטפון עצמו עם זום אופטי. יש אמנם כמה סמארטפונים זניחים עם "מצלמות 3D" אך הן נבנו בטכנולוגיה מיושנת וללא כל יכולת של זום אופטי ולכן נזנחו ולא זכו לכל הצלחה או המשך בדגמים החדשים, ולכן סמארטפונים אלה לא נחשבים כיום בשוק. 

Corephotonics סיימה אך בסוף ינואר 2013 את סבב הגיוס הראשון שלה בהיקף של 5.2 מיליון דולרים, מקבוצת משקיעים בהובלת Magma Venture Partners ו- BetaAngels. חברת Corephotonics נחשפה לראשונה לציבור באירוע ברצלונה 2013 בפברואר 2013, שם הציגה את תפיסת העולם שלה הנקראת בפיהם: EDOF = Extended Digital Auto Focus.

למעשה, החברה עוסקת בפיתוח כמה סוגי מצלמות סלולריות עם יכולות של מצלמות סטילס מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר. היא פיתחה מס' התקנים, שנמצאים עתה בבחינה אצל יצרניות סלולר ויצרני המצלמות למכשירי הסלולר. בבסיס הפיתוח שלה יש מנגנונים אלקטרוניים, שמאפשרים למצלמה סלולרית לעשות זום מכני, בניגוד לאלקטרוני הנהוג כיום, צילום בתנאי מחסור באור וייצוב אוטומטי ומשמשים כחיישן תלת-מימדי. יכולות אלו אמורות להשתלב גם במצלמות סלולריות פשוטות וזולות.
מסמך הסבר על הפתרון מצוי  - כאן

הערה: אין כלל דימיון או קשר בין פיתוח זה לפיתוחים אחרים בשוק כמו למשל הפיכת האייפון למצלמת 3D באמצעות גאדג'ט חיצוני גדול יחסית ומסורבל, מה שפורסם ב- 28.6.13 למשל בכתבה באתר הבריטי Dailymail  - כאן. הפיתוח הישראלי הנ"ל הוא המהפכני ותואם לקו, שמובילות אינטל ומיקרוסופט. 
מצלמת תלת-מימד לסלולר
Bookmark and Share