Telecom News - משרד התקשורת מתחיל לעשות סדר בעלויות שיחות הטלפון למספרים "מיוחדים"

משרד התקשורת מתחיל לעשות סדר בעלויות שיחות הטלפון למספרים "מיוחדים"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> משרד התקשורת מתחיל לעשות סדר בעלויות שיחות הטלפון למספרים "מיוחדים"
בלי כל פרסום, החל משרד התקשורת "לעשות סדר" בכל הכאוס, ששרר בשנים האחרונות בחיוג ל"מספרים מיוחדים". הוראה ראשונה, שפורסמה, מטפלת בתחומים היותר קלים, למשל חיוג לקופת חולים, אך טרם מטפלת בנושאים היותר "קשים": חיוג לכוכביות פרמיום וחיוג למספרים מטעים בארץ ובחו"ל במחירי פרמיום בלתי נשלטים. 
מאת: אבי וייס, 29.6.13, 22:00חיים גרון

כנראה, שיש בכל זאת מישהו במשרד התקשורת הקורא את סדרת הכתבות האין סופית שלנו (הכתבה האחרונה פורסמה על ידי אך בשבוע החולף - כאן), בעניין הכאוס בחיוג למספרים "מיוחדים".

ללא כל פרסום, הוציאו מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת - מימון שמילה, בשת"פ עם סמנכ"ל הנדסה ורישוי חיים גרון (בתמונה) הנחייה חדשה המצויה להורדה- כאן. בעקבות ההוראה החדשה הזו הוצאו 23 תיקוני רישיונות לכל חברות הטלפוניה (הקווית והניידת) בישראל, מסמכים שמתקנים את הרישיונות שלהן לפי ההנחיות החדשות.

ההנחיות החדשות מטפלות בחלק הקל יותר של הכאוס בעולם החיוגים בישראל: הן מבהירות לחברות התקשורת ולציבור מה נכלל בחבילות הדקות  וה- Flat Rate ("הכל כלול") של חברות התקשורת ומה לא.

ההנחיות הללו בכלל לא מטפלות בחלקים היותר קשים של הכאוס הטלפוני: חיוג בכוכביות פרמיום וחיוג למספרים מטעים, בעיקר לחו"ל במחירי פרמיום בלתי נשלטים (דוגמת 99 ש"ח לדקה). במסמך הנוכחי מצויין במפורש, שההנחייה הבאה תטפל גם במספרי הכוכביות והפרמיום, אך לא מצויין מתי תפורסם ההנחייה הבאה. 

מה חדש בהנחיות?
משרד התקשורת מחלק את מספרי הטלפון בארץ ל- 3 קבוצות עיקריות מנקודת הראות של החיוב הצרכני:
א. מספרי טלפון רגילים, שאין עליהם עלות שיחה למחייג (למשל: 1-800, חיוג לכוחות החרום וההצלה וכיו"ב).
ב. שיחות, שהחיוב עליהן הוא חיוב של שיחה רגילה ולכן הדקות של שיחה אליהן ייחשב במסגרת חבילות הדקות של הלקוח, כולל חבילות Flat Rate, ללא חיוב נוסף. דוגמאות בולטות: 1-700, חיוג לחברת החשמל מקווים שאינם של בזק או הוט, חיוג למוקד העירוני, למוקד פיקוד העורף, לקופת חולים *2700 ומוקדים שירות שונים.
ג. מספרי טלפון, שניתן לגבות עליהם מחיר של דקת שיחה מחוץ לחבילות הקיימות של הלקוחות. דוגמאות: שירותי מודיעין כמו 144, שירותי טלפוניה מיוחדים, מספרים מקוצרים מסויימים, 1-900, ושירות רשתי.  

ההנחיות החדשות חלות גם על חבילות התעריפים של בזק והוט וגם על חברות הסלולר והמתחרים ב- VoB. ההנחיות תיכנסנה לתוקף בהדרגה בין סוף ספטמבר 2013 ועד סוף דצמבר 2013.

אין ספק, שמדובר בצעד צרכני ראשון, חיוני וחשוב, בהסדרת התעריפים הצרכניים של עולם הטלפוניה הקווית והסלולרית בישראל. נקווה, שהמשרד לא יירתע ויטפל גם בהסדרת כל שאר חלקי הכאוס בעולם שירותי הטלפוניה בישראל, כמה שיותר מהר. הרי מי שייצר לכאורה  את הכאוס הזה כבר הלך הביתה, בבושת פנים.... 
הסדרת הטלפוניה



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב