Telecom News - Data Centers בכל רחבי העולם מתוצרת אדגר

Data Centers בכל רחבי העולם מתוצרת אדגר

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> Data Centers בכל רחבי העולם מתוצרת אדגר
Data Centers בכל רחבי העולם מתוצרת אדגר
מאת: אבי וייס, 2.7.13, 23:50ערן ברק - אדגר
 
בלעדי: חשיפת התכנית לבניית Data Centers בישראל וברחבי העולם, כדי לספק את כל צרכי המחשוב, הגיבוי וההמשכיות העסקית של ארגונים ועסקים.
 
"הלקוחות שלנו לא צריכים להוציא מכיסם שקל בהשקעות במרכזי מחשוב, גיבויים והמשכיות עסקית (BCP & DRP). לנו יש אורך רוח ויכולת, כי אנו עוסקים בזה מנקודת המבט של הנדל"ן", חוזר ומדגיש ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח. "העולם עובר מעולם של קופסאות לעולם של שירותים. אולם, כולם בסוף צריכים את השטח של המחשבים, את הרצפה הצפה, את החשמל, את המיזוג, את התקשורת ואת האבטחה. זה עולה המון כסף. לכן, חבל על הכסף. אפשר לקבל הכל במודל אחר, מודל של שכירות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ערן ברק, המשמש כסמנכ"ל אדגר וכממונה על תחום ה- (DC (Data Center Business, כדי להבין את המגמות החדשות בתחום ה-DC  בארץ ובעולם, אותו הוא מוביל במסגרת אדגר השקעות ופיתוח.
 
שאלה: איך הגעת לבניית DC באדגר?
 ערן ברק: "קבוצת אדגר היא חלק מקבוצת צור-שמיר בבעלות משפחת שניידמן וכוללת כמה חברות מובילות במשק דוגמת: ביטוח ישיר, מימון ישיר, מיטב בית השקעות ו- IDI. זו קבוצה פיננסית מאוד גדולה הכוללת גם את אדגר השקעות פיתוח, שהיא זרוע הנדל"ן של הקבוצה. אדגר היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה ומחזיקה נכסים בשווי של מעל ל- 3 מיליארד ₪, הפרוסים בישראל, פולין, בלגיה וקנדה.
 
אנו קבוצה יוזמת, הרוכשת נכסים מניבים. אנו גם יוזמים בניית מגדלי משרדים. כשאנו מקימים מגדלים כאלו, אנו מחפשים לקוחות טובים, מהשורה הראשונה, שייקחו מאתנו משרדים בשכירות לטווח ארוך עד כמה שניתן. לכן, אנו מחפשים לתת להם ערך מוסף. חברת אדגר מיישמת על עצמה ובמתחמים שהיא מתפעלת את הרעיון של 'בניין חכם', של תשתיות תקשורת ומחשוב. אנו מוכרים את האינטרנט ואת הטלפוניה ללקוחות וזה יוצא להם יותר זול.
 
בנוסף, בנינו באותם בניינים מערכות מחשוב מלאות, שעם הזמן גדלו והפכו ל- Data Centers. כל בניין קיבלDC  קטן או בינוני משל עצמו. במקום שכל חברה הנכנסת לבניין תיבנה לעצמה חדר שרתים ממש מאפס, היא יכולה לקבל מאתנו מיד עם הכניסה שלה לבניין שירות מלא ב-DC  המרכזי שלנו באותו בניין.
 
הרעיון הזה תפס טוב בשוק, אחרי שהחברות הכירו את המודל הזה, שחוסך להן בעלויות ההקמה והתפעול של DC.
 
השלב הבא היה להפוך את תחום ה- DC לעסק בפני עצמו באדגר. אנו ממילא בונים DC עם שרידות מלאה, הכל כפול, כולל כל החיבורים החיצוניים, לכל ספקי השירותים. לכן, אנו יכולים לספק שירותים מנוהלים ללקוחות שלנו, שיקבלו את כל השירותים, כדי לייצר שירותים משל עצמם, אבל ברמה מקצועית הגבוהה ביותר והרבה יותר זול עבורם. יש להם רק OPEX, רק שכירות חודשית. אנו יודעים לתמחר את שירותי הערך המוסף שלנו ללקוחות וזה עושה את האפקט שלו בשוק".
 
שאלה: מה הרעיון של DC ציבורי גדול ביוזמת אדגר?
 תשובה: "הגענו למסקנה, שזה כיוון אסטרטגי חדש ומבטיח עבור אדגר. אנו נכנסים למודל ה- DC מהכיוון של עולם הנדל"ן. אנו יודעים איך לרכוש נכסים, איך להשביח נכסים ולספק שירותים. אנו, מזה שנים, מתעסקים בטכנולוגיות הכי חדישות, בבניינים שלנו.
 
לכן, החלטנו ללכת צעד אחד קדימה ולספק DC גדול, שיהיה בסיס לספקי שירותים אחרים, למשל: לספקי שירותי ענן, ספקי אינטרנט, ספקי Hosting, ארגונים גדולים וכיו"ב. אנו מספקים להם DC במודל של OPEX, בשכירות חודשית, היישר מתוך המתקן שאנו בונים. ראינו שזה המודל המקובל בעולם לבניית DC, לא מה שהיה עד היום בישראל.
 
בנייתDC  ותפעולו נמצא בעולם בידיים של חברות הנדל"ן. אנו מיישמים זאת כבר בכמה מקומות בעולם בעצמנו. להקים DC זו השקעה מאוד כבדה. אנו יודעים איך לבצע השקעות לטווח ארוך, כי זה האופי של העיסוק שלנו בנדל"ן. אנו רואים את ה- DC מנקודת המבט התשתיתית ולא הטכנולוגית.
 
כל ספק הנכנס ל- DC יכול לבחור את הטכנולוגיות שבהן הוא נותן שירות ללקוחות הקצה שלו. אנו לא מכתיבים לו מה לעשות, אלא רק נותנים לו את התשתית הנדרשת על מנת לספק את שירותיו"
 
שאלה: איך הפתרון החדש שלכם מתקבל בשוק?
 תשובה: "היות וזה מודל חדש לגמרי בשוק, יש צורך בשכנוע. לפני כעשור, לא היה נהוג להעביר את השרתים לחוות שרתים חיצונית. כמי שהיה חלק מהקמת תחום זה בישראל ובעבודה קשה ניתן לומר כיום, שהליך העברת שרתים לחוות שרתים חיצוניות הפך לנפוץ ומקובל. ארגונים מתחילים להפנים את המודל התפעולי והכלכלי.

כיום, חדר שרתים יכול לעלות עד 15 אלף דולרים למטר מרובע. כך, שארגון הרוצה חדר שרתים הכי בסיסי, למשל של 100 מ"ר, זה ייעלה לו 1.5 מיליון דולרים. בנוסף, אנשים לא יודעים היום מה השטח של חדר המחשבים שהם צריכים, במבט של 10 שנים קדימה. הסיבה: הטכנולוגיות רצות מהר והצרכים עולים ומשתנים מהר. ארגונים לא יודעים לפתור את המחסור הקבוע או את העודף שנוצר  אצלם בשטחים לשרתים.

לכן, אנו מציעים להם מודל אחר לגמרי: קחו הכל מאתנו. גם לצרכי גיבוי והמשכיות עסקית אנו מציעים להם הכל, כולל משרדים, חדרי מחשב, תשתיות מכל סוג. הכל כלול".  
 
שאלה: היכן מצוי ה- DC הראשון הגדול שאתם בונים?
 תשובה: "ה- DC הראשון הגדול שלנו יהיה בראש העין, בפארק אפק. יהיו שם סביב ה- 2,500 מ"ר ברמה של Tier 3. זה יהיה מוכן ברבעון השלישי של 2014. סיימנו את כל שלבי התכנון וכעת נכנסנו לשלבי הביצוע. יש לנו כבר מספר לא קטן של לקוחות פוטנציאליים למתקן הזה.
 
המתקן החדש יהיה ברמה הכי גבוהה שיש, כולל SOC ו- NOC. ניתן שם כל מה שנדרש, כולל חדרי ישיבות, קפיטריה, מרפאה, הגנה בפני אב"כ, הכל ביתירות כפולה. יש לנו כבר ניסיון בבניית DC גדולים ותפעולם בעולם. אנו מיישמים כאן את הניסיון הזה".
 
שאלה: היכן יש לכם עוד DC?
 תשובה: "יש לנו 2 DC בפולין ועוסקים בתכנון אחד נוסף, שלישי, בהיקף של כ- 8 אלף מ"ר. החזון הוא להקים רשת גלובלית של מתקנים. אנחנו נמצאים בשלב הראשון של יישומו. אנו מציעים ללקוחות הישראליים שלנו וללקוחות רב-לאומיים לבזר את ה- DC שלהם על פני כמה מדינות.
 
שאלה: מהיכן בא החזון להקמת רשת DC עולמית של אדגר?
 תשובה: "החזון שלנו ברור: אנו מספקים ללקוח פתרון בכל מקום בעולם ושרידות שאין לאחרים. זאת, כי יש לנו DC במדינות אחרות המחוברים ביניהם ב-MPLS  ומספקים את כל השירותים מכל נקודה בעולם.
 
כך, אני מייתר את הצורך של ארגונים וספקי שירותים לבנות בעצמם יתירות עולמית. אני מספק זאת עבורם. גיבוי במדינה אחרת, זאת דרישה שתתפוס את מקומה הראוי במגזרים עסקיים ובמיוחד בקרב החברות הגלובליות.
 
שאלה: למה התמקדתם בבניית כמה DC בפולין?
 תשובה: "בפולין יש צמיחה מאוד חזקה. חברות רב-לאומיות רבות נכנסות לשם בקצב גבוה ואנו ראינו, שאנו יכולים לספק להם את הצורך של DC. פולין היא מספיק רחוקה מישראל, אבל לא רחוקה מדי. 4 שעות טיסה ואתה שם. יש לנו כבר לקוחות ישראליים, שבוחנים פתרון בפולין. בנוסף, חברות ענק וחברות רב-לאומיות נכנסו ל-DC  שלנו בפולין. דוגמאות: פייזר, מישלין, ממשלת פולין עצמה ועוד מספר חברות בינלאומיות.
 
אנו אומרים ללקוחות הישראליים שלנו, שייקחו שטחים בראש העין: אתם יכולים לחלק את הצרכים שלכם ולשים חלק בפולין, זה מחוץ לישראל ובידיים בטוחות שלנו. אנו שולטים בכל שרשרת הערך של ה- DC. הכי חשוב הוא, שהנכסים הם שלנו. יש לנו את המיומנות לטפל בנכסים במקורות רחוקים".
 
שאלה: מה קורה מול המתחרים בשוק?
 תשובה: "תחרות זה דבר בריא. אולם, אנו מציעים מודל, שאין אצל אחרים. אנו אומרים לחברות: אין צורך לבנות DC פרטי. זה לא הגיוני ולא מוצדק כלכלית. הפתרון שלנו רחב יותר ומאפשר גמישות רבה יותר, מאחר ואנחנו בעלי הנכסים. הפתרון שלנו ייחודי - מאותו ספק תוכל לקבל את כל צרכי תשתית המחשוב והתקשורת שלכם, משרדים, חדרי ישיבות, מרכזי כנסים ועוד. זה לא קיים באף מקום אחר. "
 
שאלה: לאן אתם חותרים ביוזמה הזו ומה החלום שלכם?
 ערן ברק: "אנו נקים DC נוסף בישראל, אחרי ראש העין. אנו חולמים ומתכננים להקים רשת עולמית של DC. זה הרעיון הבסיסי המוביל אותנו. נרצה להיות הכי טובים במה שאנו עוסקים. אנו נספק תשתית בינלאומית שלמה ומאובטחת לעולם המחשבים. זה דבר חדש, שאין בשוק בישראל וזה יהיה המודל המוביל בשוק ה- DC כאן ובעולם". 
שרתים סביב כדור הארץ



 
 
Bookmark and Share