Telecom News - חדש ביבמ: Columnar Database

חדש ביבמ: Columnar Database

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> חדש ביבמ: Columnar Database
חדש ביבמ: Columnar Database
מאת: חיים חביב, 3.7.13, 12:30IBM
 
יבמ מרחיבה היצע כלים ואמצעים לטיפול ביישומים אנליטיים מורכבים.

יבמ הודיעה על זמינות גרסת תוכנת בסיס הנתונים החדשה שלה,  10.5 DB2, ההופכת את בסיס הנתונים DB2 ל- Memory Optimized Columnar Database בטכנולוגיית DB2 BLU.
 
בסיס הנתונים החדש מאפשר קיצור זמן הריצה של שאילתות אנליטיות כבדות משבע דקות לכ- 8 מילי שניות וכן ביצועים מהירים פי עשרה בהשוואה לבסיסי נתונים טבלאיים אחרים המנוהלים בזיכרון.

IBM מייעדת את בסיס הנתונים DB2 10.5 - DB2 BLU לעולם ה- BI וה- Analytics, ומשלבת בו חידושים, שפותחו במעבדות המחקר והפיתוח שלה.
 
טכנולוגיית דינאמית לניהול נתונים בזיכרון יודעת לטעון נתונים בהיקף טרה בייט אל הזיכרון הפנימי של המחשב ולנהל אותם בתהליך דינאמי, שמאפשר להתמודד עם עומסי עבודה כבדים בנפחי נתונים החורגים מהגודל הפיזי של הזיכרון. "דחיסה לקובץ ניתן לניתוח", Actionable Compression, מאפשרת לבצע ניתוח אנליטי ישירות על גבי מידע דחוס, מבלי להידרש לפרוס אותו מחדש. לקוחות מסוימים של יבמ שכבר התנסו ביישום מדווחים על חיסכון של 90% מנפח האחסון, באמצעות דחיסה כזאת.
 
חידוש נוסף הקיים ב- DB2 BLU הוא יכולת בסיס הנתונים לתחקר היקפים גדולים של נתונים ללא הקמה ותחזוקה של מפתחות ומחיצות (Indexes או Partitions). זאת, הודות ליכולת ה- Automatic Data Skipping לבצע סינון נתונים מתוך הטבלאות ללא השקעה של שטח אחסון וללא השקעה של זמן DBA בתכנון, הקמה ותחזוקה של Indexes או Partitions.

בסיס הנתונים החדש מאפשר, בין היתר, גישה קלה לתהליכי ניתוח אנליטי, באופן שקוף ומעל יישומים קיימים - ללא צורך לפתח ולבנות שכבה נפרדת של מודל נתונים, או לבצע תהליך ארוך של כיוונון מחסני נתונים. בנוסף, מאפשר בסיס הנתונים החדש של יבמ לנצל את יכולות ריבוי הליבות ופונקציות הביצוע של פקודה בודדת על גבי ריבוי נתונים (SIMD), שמשולבות במעבדי POWER של יבמ ובמעבדי Intel x86.
Bookmark and Share