Telecom News - הפעם לא נסגר האינטרנט במצרים במהלך המהפכה. טוויטר ופייסבוק שלטו בכיפה

הפעם לא נסגר האינטרנט במצרים במהלך המהפכה. טוויטר ופייסבוק שלטו בכיפה

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> הפעם לא נסגר האינטרנט במצרים במהלך המהפכה. טוויטר ופייסבוק שלטו בכיפה
הפעם לא נסגר האינטרנט במצרים במהלך המהפכה. טוויטר ופייסבוק שלטו בכיפה
מאת: מערכת Telecom News 4.7.13 14:10טוויטר במצריים
 
שלא כמו ב-2011, המשיכה הרשת המקוונת לפעול ולהשפיע על תומכי האופוזיציה מחד ועל תומכי האחים המוסלמים מאידך.
 
במהלך המהפכה אתמול וגם בימים שקדמו לה, נשארה מצרים און-ליין. האינטרנט במצרים המשיך לפעול ולספק מידע, כאשר הן תומכי הנשיא מורסי והן גורמי האופוזיציה המשיכו לשלוח מסרים בטוויטר ובפייסבוק בצורה אינטנסיבית על מנת לתקשר בתוך מצרים ומחוצה לה. כך נמסר באתר PCWorld, ראו כתבה המפרטת את המסרים – כאן.
 
כל זאת, בניגוד למהפכה של שנת 2011, אז מובארק וממשלתו, הורו לספקי האינטרנט לנתק את כל הקישורים הבינלאומיים לאינטרנט המצרי כאשר החלה התסיסה במדינה.
 
הפעם, המצרים משני צידי המתרס השתמשו במדיה החברתית ושלחו סיסמאות כמו:
EgyptRevolutionNot MilitaryCoup, ו-WeAreWithMorsi.

כל זאת, לאחר שהצבא החשיך ערוצי טלוויזיה ומקורות חדשות רבים במדינה, כולל ערוצים רשמיים וערוצים של האחים המוסלמים.
 
טוויטר הבינה, שהשירות שלה חשוב מאד בעת הזו של "ההשתלטות הצבאית", והחליטה לבדוק שירות תרגום מערבית לאנגלית במסרי טוויטר בחשבונות הכי פופולאריים במדינה לצרכים הבינלאומיים.
 
הנשיא מורסי ותומכיו האחים המוסלמים השתמשו בטוויטר להעברת מסרים ובהם, שהנשיא מורסי דורש לכבד את החוק והחוקה ולא לתמוך ב"חזרה לאחור" של מצרים, ושלא לנהוג באלימות ובשפיכות דמים. בנוסף שלחו מסרים, שמה שמתרחש במצרים זו הפיכה צבאית ולמען הדיוק ההיסטורי יש לכנות את המצב – הפיכה צבאית. מסרים אלה התפרסמו והופצו לראשונה באינטרנט.
 
מנגד, גורמי האופוזיציה שלחו גם הם מסרים רבים, ביניהם גם המסר: "זו הפיכת העם נגד נשיא שנבחר בדרך-לא דמוקרטית בעליל וששיתף פעולה עם טרוריסטים כמו החמאס".
 
מאחר שמרבית ערוצי הטלוויזיה נותקו, הפגינה הפעם הרשת את חשיבתה בפרסום משנתם של 2 הצדדים ואין ספק שתרמה רבות למהלך ההתרחשויות בשטח.
 
טוויטר
Bookmark and Share