Telecom News - האם ניתן לחסוך בזמן הסוללה של הסמארטפון בשליטה מרחוק ע"י ספק הסלולר?

האם ניתן לחסוך בזמן הסוללה של הסמארטפון בשליטה מרחוק ע"י ספק הסלולר?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם ניתן לחסוך בזמן הסוללה של הסמארטפון בשליטה מרחוק ע"י ספק הסלולר?
חברת אריקסון הפעילה לאחרונה תקן הנקרא URA-PCH ברשתות המתבססות על ציוד שלה, כדי לחסוך עד 50% מזמן חיי הסוללה של הסמארטפון. מי מספקי הסלולר בישראל מפעיל את האופצייה הזו?
אריקסוןמאת: אבי וייס, 07.07.13, 08:08
 
אחד המאמרים הנקראים ביותר בחודשיים האחרונים באתר Telecom News הוא: "מי ספק הסלולר המהיר ביותר באינטרנט הנייד". במאמר יש הסברים מדוע פרטנר מובילה באינטרנט הנייד בהפרש ניכר (כפליים ברמת הביצועים) מול מתחרותיה, במדידות שעושים בעצמם מיליוני המשתמשים באינטרנט הנייד. אחד ההסברים עוסק בכך, שפרטנר היא (בינתיים) היחידה מבין ספקיות הסלולר בישראל, שהפעילה את האופצייה של פרוטוקלים לאופטימיזציה של התעבורה מול מכשירי הקצה, מה שמביא גם לביצועים יותר גבוהים וגם להארכת חיי הסוללה של הסמארטפונים ברשת שלה.

רבים שאלו אותי אם לא מדובר ב"מדע בדיוני" ואיך ספק הסלולר יכול להאריך את חיי הסוללה של הסמארטפון שבידי משתמשי הקצה? בנוסף, שאלו אותי למה המתחרים בפרטנר לא מפעילים אופציה כזו. לשאלה השנייה יש לי תשובה פשוטה: הם יפעילו. די בקרוב. פלאפון תעשה זאת לאחר שתשדרג (עוד השנה) את הרשת שלה. סלקום תעשה זאת מייד אחריה. כיום, גם סלקום וגם פלאפון מפעילות מערכות לאופטימיזציה של התעבורה ברשתות שלהן. אולם, זה לא יעיל כמו הפעלת פרוטוקול URA_PCH. לכן, כרגע, בשנה החולפת ובתקופה הקרובה, תמשיך פרטנר להיות מובילה בביצועים בפס הרחב הנייד.

לגבי השאלה הראשונה, פרטנר החלה לעשות שימוש בתקן הנ"ל מעולם התקשורת המכונה בשם URA_PCH, שהסבר נוסף לגביו ניתן למצא - כאן. למי שמתקשה בהבנת המושגים הטכניים של פרוטוקולי רשת הסלולר, חברת אריקסון (שבנתה את רשת פרטנר) פירסמה נייר קצר בן פחות משני עמודים, שמסביר - כאן, די בפשטות, את הטכנולוגיה הזו.

בתמצית: הפרוטוקול הזה משנה את הקשר בין הסמארטפון ורשת הסלולר, ע"י מניעת שיגור בקשות חוזרות ונשנות של איתותים (עשרות כל שעה), בין הסמארטפון לרשת הסלולר. למעשה, המערכת מכניסה את הסמארטפון או הטאבלט הסלולרי למעין מצב של "שינה", בעוד שהוא נראה "ער" למשתמש, מבלי לאבד את הנתונים שיש לגבי המכשיר באנטנת הסלולר הקרובה. למעשה, מעבירים את המצב של המכשיר מ- Idle ל- Sleep - בכל הזמנים שהוא לא מופעל לגלישה, עם שמירת בסיס הנתונים לגבי המכשיר באנטנה. המעבר ממצב Sleep למצב קישור מלא לאנטנה מחייב שליחת 3 איתותים בלבד, מול 30 איתותים שנדרשים לחיבור ממצב Idle. התוצאה: חיבור יותר מהיר לאנטנה, הרבה פחות שליחת איתותים לרשת ולכן חיסכון גדול בזמן הסוללה. 

כמו כן, יש עוד כמה טריקים המופעלים ברשת של פרטנר, שמוסיפים עוד חיי סוללה, בנוסף להורדת כמות האיתותים, דוגמת הפעלת גישת ה- Fast Dormancy, והפעלת הגישות של HS_FACH ו- EUL_FACH. כל אלו הם פרוטוקולים של רשת הסלולר, שנועדו לייעל את תעבורת ה- Data בין האנטנה למכשיר הסלולר. שילוב של כל השיטות שהוזכרו כאן, מוביל לתוצאה של חסכון ניכר בחיי הסוללה של מחזיק המכשיר ברשת פרטנר. יש לציין, שקיימות גם אפליקציות רבות לניהול חיי הסוללה לאייפון ולאנדרואיד (שכמובן לא שייכות לרשת הסלולר עצמה), שתורמות לשיפור נוסף של חיי הסוללה בסמארטפון (ראו דוגמאות בלבד - כאן ו-כאן).


רשת הסלולר של פרטנר





 
 
Bookmark and Share