Telecom News - יצא לדרכו פיילוט הזיהוי הביומטרי

יצא לדרכו פיילוט הזיהוי הביומטרי

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> יצא לדרכו פיילוט הזיהוי הביומטרי
יצא לדרכו פיילוט הזיהוי הביומטרי
 מאת: חיים חביב, 8.7.13, 12:30
 
זיהוי חכם ושנוי במחלוקת. השר לשעבר מיכאל איתן על הניסוי: "לא יעשה שום דבר טוב לישראל. אין סיבה להשתתף בניסוי".
 
בתגובה להודעת רשות האוכלוסין על הפעלת הניסוי הביומטרי (החל מהיום) בערים ראשון לציון ו- אשדוד, אמר היום השר לשעבר מיכאל איתן, מי שהיה אמון על קידום מערך המחשוב הממשלתי והעניק לו תנופה גדולה בשנות כהונתו: "זהו מאבק על דמותה של מדינת ישראל. האם נהיה מדינה חופשית, השומרת על פרטיות אזרחיה, כמדינות הנאורות בעולם, או שנהפוך למדינה המובילה בעולם בבילוש אחרי אזרחיה?
 
איתן הוסיף, כי "אין שום חובה להשתתף כיום בניסוי המאגר הביומטרי, ואיני רואה שום סיבה מדוע אזרחי ישראל צריכים להיות שפני ניסוי בפרויקט שלא יעשה שום דבר טוב לא למדינת ישראל, לא לאזרחיה ולא לביטחונה".
 
הפיילוט יוצא לדרכו בעיכוב גדול ובתום צירי לידה קשים, אך עדיין רחוק מסיומו וממשיך לעורר מחלוקת עזה. בין היתר, הועלו טענות קשות על טיפול כושל של המדינה באבטחת מאגר הנתונים הביומטרי (ר' כאן), וכן על פגיעה בלתי מידתית בחירויות הפרט. עפ"י התכנון, יופעל הניסוי לתקופה של שנתיים, על בסיס בחירה חופשית של המעוניינים בתעודת זיהוי (ודרכון) חדשים מסוג זה. בתום התקופה תבחן הממשלה את תוצאותיו, ובמידה ואלו יענו על הציפיות תוכרז תעודת הזהות הביומטרית כחובה על כלל האזרחים במדינת ישראל.



 
 
Bookmark and Share