Telecom News - יבמ במרתון רכישות בישראל

יבמ במרתון רכישות בישראל

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> יבמ במרתון רכישות בישראל
יבמ במרתון רכישות בישראל
מאת: חיים חביב, 10.7.13, 00:30רכישות IBM
 
רוכשת אתCSL  הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לניהול וירטואליזציה על מחשבים מרכזיים.
 
יבמ הודיעה היום על רכישת חברת התוכנה הישראלית CSL International, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה לניהול וירטואליזציה על גבי מחשבים מרכזיים של יבמ. פרטי העסקה לא פורסמו. רכישתה הוגדרה על ידי יבמ כהשקעה אסטרטגית בסל מוצרי המחשוב המרכזי שלה, מערכות System z. זו החברה ה- 13 שרוכשת יבמ בישראל מאז 2001 (ב- 2012 רכשה יבמ את חברת worklight  העוסקת בפיתוח אפליקציות למכשירים ניידים).
 
CSL הוקמה בשנת 2004, החלה את פעילותה כחברת מוצרים ושירותים בתחום מערכות המידע והמשיכה לכיוון פיתוח פתרונות תוכנה כמענה לצרכים שזיהתה אצל לקוחותיה. בשנת 2007 החליטה החברה למקד את מאמציה בפיתוח CSL–WAVE - פתרון לניהול שרתי לינוקס וירטואליים בסביבת z/VM. החברה (פרטית) מונה 8 עובדים בניהול שרון חן, המייסד והמנכ"ל (בתמונה) ופועלת ממשרדיה בהרצליה פיתוח.
 
הרכישה מרחיבה ומעמיקה את יכולות העבודה של מחשבים מרכזיים בסביבת ענן מחשוב, באמצעות שימוש בכלי ניהול פשוטים ויעילים למספר גדול של סביבות וירטואליות הפועלות על גבי מכונה אחת. מערכת התוכנה CSL-WAVE מאפשרת לנטר ולנהל סביבות הפעלה z/VM ולינוקס על גבי שרתים מרכזיים מדגמי System z, תוך שימוש בממשק רב-עוצמה וקל להפעלה ולניהול. התוכנה פועלת במתכונת של "גרור ושחרר" ומאפשרת ביצוע מיידי של משימות הקמת שרתים וירטואליים, זיהוי שרתים הפועלים כבר על גבי מכונה נתונה, וקישור של שרתים וירטואליים אל משאבים זמינים בסביבת המחשוב הארגונית. כך ניתן, לפנות יותר כוח אדם מקצועי ומיומן מביצוע משימות אלו -  להתמודדות עם אתגרים עסקיים אחרים.

מערכת z/Enterprise של יבמ מאפשרת ללקוחות לארח עבודה המתבצעת באלפי שרתים אל תוך מערכת אחת - כדי לפשט את משימות הניהול, לשפר את רמת האבטחה, ולהוזיל את עלויות התפעול. השילוב בין הטכנולוגיות של יבמ ובין אלה של CSL, יאפשר ללקוחות לנהל את מכלול ההיבטים של z/VM ולינוקס בסביבה וירטואלית של System z, ובכלל זה שליטה במשאבי המעבדים המרכזיים, זיכרון, אחסון ורשת התקשורת.
 
גרג לוטקו, מנהל קו מוצרי System z ביבמ: "ככל שלקוחות מקימים סביבות מחשוב חכמות יותר ויותר, הם מחפשים אחר דרכים משופרות לניהול ושליטה בעלויות טכנולוגיות המידע ובמורכבות הגוברת המאפיינת אותן, מבלי להתפשר על רמת האבטחה או לוותר על אפשרויות ההרחבה והגידול. התגובה בשוק להתקדמות בתחום הלינוקס על גבי System z הייתה נלהבת במיוחד: ברבעון הראשון של 2013 כמעט הוכפלה קיבולת העיבוד אותה סיפקה יבמ ללקוחותיה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עם רכישת CSL, מרחיבה יבמ את יכולותיה בתחום הווירטואליזציה של סביבות ענן, ומפשטת עוד יותר את אפשרויות מיצוי היתרונות הזמינים בסביבת לינוקס על גבי System z".
 
וירטואליזציה מהווה כיום מרכיב מרכזי בתפיסת ענן המחשוב. יבמ מציעה מגוון יכולות הרחבה ומבנה מערכת המאופיין בשיתוף מלא של כלל המשאבים, באופן המאפשר מיצוי מלא של כושר העיבוד של מחשבים מרכזיים, עד לשיעורי ניצולת של 100%. ההכרזה הנוכחית מרחיבה עוד יותר את ערכן של הצעות הענן של IBM.
 
העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה, בכפוף לעמידה בתנאי סגירה מקובלים ובדרישות רגולטוריות.
 
צוות החברה CSL
Bookmark and Share