Telecom News - שומרים על אינטרנט בטוח, סדרת הנחיות לחופש בטוח ברשת

שומרים על אינטרנט בטוח, סדרת הנחיות לחופש בטוח ברשת

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> שומרים על אינטרנט בטוח, סדרת הנחיות לחופש בטוח ברשת
שומרים על אינטרנט בטוח, סדרת הנחיות לחופש בטוח ברשת
מאת: מערכת Telecom News, 10.7.13, 08:00איגוד האינטרנט הישראלי
 
לקראת החופש הגדול: משרד החינוך, המשרד לביטחון פנים ואיגוד האינטרנט הישראלי פרסמו סדרת הנחיות להורים לשמירה על ילדיהם ברשת.  האיגוד מתגבר את הקו החם לאינטרנט בטוח: 03-9700911

ההורים בישראל מתעניינים יותר בנושאי הגלישה של ילדיהם מההורים באירופה; 48% מההורים בבריטניה לא מודעים למה שהילדים שלהם עושים ברשתות החברתיות לעומת 37% בישראל. מחקר של מיזםSAFE SURF מציג: 22% מבני הנוער היו עדים לפעילות של בריונות ברשת; רק 9% אחוז מתוכם עשו מעשה על מנת לעצור את הבריונות; בפורנו ואינם מודעים שהדבר אינו חוקי

ניר קפלושניק מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: " לבית יש חלק חשוב בחינוך הילדים שלנו, על ההורים להיות מעורבים יותר בגלישת ילדיהם ברשת"
 
הבוקר פרסמו משרד החינוך, המשרד לביטחון פנים ואיגוד האינטרנט הישראלי סדרת הנחיות להורים המבקשת מההורים להיות מעורבים בגלישה של ילדיהם ולשים לב לשינויים בהתנהגותם. כמו כן, לאור העלייה הצפויה של  נוכחות הילדים ברשת בחופש הגדול, מתגבר איגוד האינטרנט את פעילות הקו החם לאינטרנט בטוח.
 
"חשוב שתקיימו דיאלוג ביניכם ההורים, לבין ילדיכם על העולם הוירטואלי, על החוויות וההתנסויות שצברו, על מקרים שנחשפו אליהם ועל הרגלי גלישה נכונים" נכתב בעלון שיופץ ויחולק להורים בסוף שנת הלימודים על ידי המנהלים והמחנכים בבתי הספר.
 
יוזמה זו מגיעה בהמשך למפגש שולחן עגול בנושא אינטרנט בטוח לבני נוער, שקיים איגוד האינטרנט הישראלי בשיתוף "ויזה אירופה", בתחילת השבוע. במפגש, שהתקיים במכללה האקדמית ת"א-יפו, השתתפו מומחי אינטרנט, כלכלנים, משפטנים בכירים, אנשי חינוך, נציגי מכון אדלר וקציני משטרה.
 
"באירופה כבר קיימים גופים ממשלתיים שייעודם הוא לטפל בהגנה וחינוך הורים לשמירה על ילדיהם באינטרנט, גופים אלו מובילים את הרגולציה" הסביר עודד סלומי, מנכ"ל ויזה אירופה והציג מחקרים של הגוף האירופאי המראים כי 48% מההורים בבריטניה לא מודעים למה שהילדים שלהם עושים ברשתות החברתיות.
 
"נתונים דומים ניתן למצוא גם בישראל", הסבירה אורנה היילנגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט, והציגה ממצאי סקר שערך האיגוד בקרב 400 נשאלים שהראה כי  37% מההורים בארץ אינם מעורבים בחיי ילדהם באינטרנט.
 
במסגרת המפגש הציגה גל כהן, יזמית של SAFE SURF, מחקר אודות בריונות בני נוער ברשת. מהמחקר עולה כי 22% מבני הנוער היו עדים לפעילות של בריונות ברשת ורק 9% אחוז מתוכם עשו מעשה על מנת לעצור את הבריונות. המחקר דגם 300 בני נוער בגילאי 12-17 ממרכז הארץ. מיזם  Safe Surf  הוקם על ידי בוגרי התוכנית ליזמות חברתית של המכללה האקדמית תל אביב יפו ונועד לספק מענה מקיף לסוגיית הבריונות ברשת בקרב בני נוער, באמצעות סדנאות אינטראקטיביות בבתי הספר לבני נוער, הוריהם ומוריהם.

נציגים ממשטרת ישראל שנכחו בדיון הסבירו כי לעיתים בני נוער מבצעים עבירות בלי להיות מודעים לכך, לעיתים מופצים סרטונים בלי ידיעה שהמעשה אינו חוקי. עוד הסבירו נציגי משטרת ישראל כי עתיד לקום מטה ללוחמה בסייבר, שיתגבר את הנוכחות המשטרתית ברשת. עד אז ולאור אילוצי כח אדם קיים קושי לעקוב באותה דחיפות גם אחרי עברייני מין ברשת, שם מושקעים מרבית המשאבים,  וגם לטפל בעבירות צרכנות ובריונות. למרות שסדר העדיפות ברור, המשטרה מתייחסת לכל תלונה שמוגשת.
 
המפגש שערך איגוד האינטרנט הישראלי עסק בבעיות השונות העולות בקרב הצרכנים הצעירים ברשת, בהן: ניצול תמימותם של הצעירים באמצעות שימוש באסטרטגיות שיווק מניפולטיביות, נגישות צרכנית לתכנים פוגעניים (למשל, פורנו, הימורים), עבירות מחשב, תרגילי מרמה עוקץ, עבירות ודיוג.
 
עו"ד גיא אופיר, שייצג את הורי הילד בן ה-8 שרכש רכישות בסכום של 17,000 ברשת, ביקש ממנכ"ל ויזה ישראל לקבל בצורה יותר ליברלית הכחשות עסקה של צרכנים, על עסקאות עם גופים שאין להם כתובת בישראל, כדוגמת פייסבוק.  
 
ניר קפלושניק, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי סיכם את הדברים; "כפי שעולה מהשיח כאן, לבית יש חלק חשוב בחינוך הילדים שלנו. אני מזמין את הפורום להיפגש שוב ולבחון שיתופי פעולה וקידום אמנת אינטרנט בטוח, אליו יצטרפו גם החברות המשווקות לצעירים ברשת." כמו כן ,הציע קפלושניק למנכ"ל ויזה ישראל לקדם את יוזמה להטמעת תו תקן לאתרים בטוחים לילדים והוחל טלקיים פגישה נוספת בנושא.
 
בין המשתתפים הנוספים במפגש: עודד סלומי, מנכ"ל ויזה אירופה; ניר קפלושניק, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, פרופ' איזי בורוביץ, דיקן הפקולטה לכלכלה באקדמית ת"א; יסמין ליסמן, משרד החינוך, האגף לטכנולוגיה; פקד אבי בן נביא, משטרת ישראל פשעי מחשב;; עו"ד גיא אופיר, מומחה בחוקי אינטרנט; אורנה היילינגר, מנהלת הקו לאינטרנט פתוח, איגוד האינטרנט הישראלי ומכון אדלר.
 
המפגש התקיים במסגרת פעילות "המרכז לאינטרנט בטוח", שמפעיל איגוד האינטרנט הישראלי הפונה לצעירים ומבוגרים, הנתקלים בבעיות בעקבות שימוש באינטרנט. איגוד האינטרנט מגביר את פעילות הקו הפתוח לאינטרנט פתוח בתקופת הקיץ. לפניות הציבור עונה צוות מיומן המייעץ לפונים ומפנה לגורמים מקצועיים רלוונטים. ניתן ליצור קשר עם נציגי הקו בטלפון 03-9700911, במייל:safe@isoc.org.il או דרך אתר "יותר חכמים מהאינטרנט". שעות הפעילות: ימים א-ה בין השעות 10:00 בבוקר ל-20:00 בערב.
 
 
מגנים על המחשב
Bookmark and Share