Telecom News - למקדמי אתרים (SEO) אין מושג מה מקדם אתר בגוגל

למקדמי אתרים (SEO) אין מושג מה מקדם אתר בגוגל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> למקדמי אתרים (SEO) אין מושג מה מקדם אתר בגוגל
מחקר חדש ומעודכן על הגורמים המקדמים אתרים (SEO) להיות במקומות עליונים בכלי החיפוש של גוגל מוביל לשתי מסקנות די ברורות: 1) מקדמי האתרים אינם יודעים מה מקדם אתר והם סתם מנחשים, 2) גוגל כנראה מקדמת, בראש וראשונה, את עצמה. זה הקריטריון, שנראה כרגע הכי חשוב לה. הגולשים חושבים, שהכל אובייקטיבי בתוצאות החיפוש שלהם בגוגל, אבל אין לזה כל בסיס במציאות. 
מאת: אבי וייס, 11.7.13, 12:00סימן שאלה

חברת המחקר והייעוץ האמריקאית Searchmetrics ביצעה מחקר עומק בעזרת כלים המתאימים לעידן ה- Big-Data מלווים בכלי ניתוח סטטיסטיים, שבהם בחנה את הסיבות למיקום גבוה של אתרים במנוע החיפש של גוגל. ממצאים מפורטים - כאן להורדה למתעניינים בפרטי המחקר. 

הממצאים מראים כמה דברים מעניינים, שננתח אותם מייד, אבל הם בראש וראשונה מצביעים על דבר אחד די ברור: גוגל כל הזמן משנה את הקריטריונים שלה לדרוג אתרים, והקריטריונים הללו היו ונשארו סודיים. בנוסף, יש פרסונליזציה חזקה של תוצאות החיפוש, מה שמטה כל תוצאה. כל ניסיון, לנחש מהם 200 הקריטריונים הכי חשובים, מוביל למסקנה אחת בעקבות המחקר: מקדמי האתרים ממציאים קריטריונים לקידום, שאין להם כל קשר למציאות בה גוגל פועלת ומדרגת אתרים בכלי החיפוש.

ברור, שיש קריטריונים לקידום, שלא צריך לנחש אותם והם תמיד טובים כמו: תוכן מקורי טוב, כניסות מרובות מכיוונים מרובים לאתר, לינקים מתוך אתרים חזקים. אולם, כל אלו השפעתם על הדירוג היא כנראה לא קריטית וחשיבותם לא גדולה במיוחד.

מהם הגורמים שכן משפיעים על קידום אתר לראש רשימת החיפוש? אלו הגורמים, שמנהלי הקידום מנחשים שהם משפיעים. בבדיקה סטטיסטית נמצא, שהקורלציות (המתאמים) בין מה שהם חושבים לבין המציאות היא נמוכה עד אפסית. או בקיצור: מקדמי האתרים "יורים באפלה".

למה הם לעיתים קרובות מצליחים בקידום אתר? כי המתחרים טעו, או לא קידמו את עצמם כלל, או התרשלו בקידום. אבל כל ההצלחות הללו הן מאוד זמניות, כי "הגבינה" כל הזמן זזה, בגלל השינויים התכופים של הקריטריונים העלומים של גוגל (שמיד נביע דעתנו עליהם). רוב מקדמי האתרים, לפי הפרסום שלהם באתרים האישיים והציבוריים שלהם, מייחסים לגוגל קריטריונים לקידום, שאבד עליהם הכלח, או בכלל לא נכונים ולא רלבנטיים. בקיצור, הם סתם מקשקשים בזנב שאין להם. 

את הממצאים של מחקר ניתן לסכם באינפוגרפיקה הבאה שהכינה Searchmetrics (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
קידום בגוגל

מה כן עובד בקידום אתרים?
זה לא ברור עד הסוף. אולם, די ברור, ש- Hard Keyword Optimization אינו רלבנטי למציאות. זה מה שעושים רוב מקדמי האתרים ולוקחים כסף מבעלי האתרים הסבורים שזה עובד. הדבר הכי ברור בתוצאות המחקר הוא ההופעה של האתר בגוגל+. הקורלציה (המתאם) של הופעה בגוגל+ מול הימצאות במקום גבוה בחיפוש של גוגל הייתה 0.4, הקורלציה הכי גבוהה שנמצאה במחקר. דהיינו: סיכוי די גבוה שזה נכון. כל שאר הסיבות - הקריטריונים לקורלציות, שמקדמי אתרים חושבים שהם הקריטריונים הנכונים לקידום, היו נמוכות עד אפסיות. פשוט קורלציות אפסיות לקריטריונים הללו, שמקדמי אתרים מפעילים.

בנוסף, נמצא קשר הדוק בין ה- Brand (מותג) לבין המיקום שלו בחיפוש. Barnds טובים היו במקום גבוה בחיפוש. דהיינו: למרות שלכאורה לא צריך להיות קשר בין התשלום לגוגל על מודעות לבין המיקום במנוע החיפוש, העובדה היא, שיש קשר כלשהו. ממצא זה דורש מחקר נוסף, בגלל ההשפעה שלו על אמינות מנוע החיפוש של גוגל. גם אם הממצא לא מספיק ברור, כנראה, שכדאי לשלם לגוגל עבור מודעות, אם רוצים לקדם את האתר במנוע החיפוש. 

מדוע נמצא במחקר, שנוכחות בגוגל+ היא המקדם כנראה הרלבנטי ביותר (וגם כן בקורלציה לא גבוהה) למיקום גבוה במנוע החיפוש? כי כנראה גוגל רוצה להפוך את גוגל+ לחזק יותר ונפוץ יותר מכל רשת חברתית אחרת, דוגמת פייסבוק. למה גוגל מקדמת את עצמה, לכאורה? תוכלו לקרא על כך גם - כאן, בהרחבה. די ברור מהמחקר, שמומלץ מאוד להימצא בגוגל+, אם רוצים קידום לאתר. כל השאר הוא בגדר ניחוש ו"יריות באפלה" של מקדמי האתרים (SEO). 
 
קידום אתרים



 
 
Bookmark and Share