Telecom News - "חם מהתנור" - 3 חברות הזנק עם רעיונות חדשים

"חם מהתנור" - 3 חברות הזנק עם רעיונות חדשים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> "חם מהתנור" - 3 חברות הזנק עם רעיונות חדשים
אירוע Pitch Practice הוא הזדמנות יוצאת דופן לחשוף חברות הזנק ורעיונות בשלבים הראשונים של הפיתוח ולקבל משוב מיידי מאנשי מקצוע. באירוע החמישי נחשפו 3 מיזמים, שניים עדיין חסויים לציבור והשלישי: Arti E-Publicize. 
מאת: אבי וייס, 11.7.13, 23:00קרן Arti

"הרעיון שלנו הוא להציג רעיונות חדשים לגמרי בפני משקיעים פוטנציאליים ויזמים ותיקים ולקבל מהם משוב מיידי לגביהם", מדווח שחר פיטרו, יזם הפורום לסטארט-אפים Pitch Practice, שהתכנס בפעם החמישית ביום 9/7/13. "יש ליזם 2 פורמטים להצגה: 5 דקות או 10 דקות. זאת, בסגנון TechCrunch  בן 5 דקות, או Investors  בן 10 דקות הכולל גם את ההיבטים העסקיים של היוזמה. בסיומן, הוא מקבל משוב מיידי מהמשתתפים. זמני המשוב גם הם במבנה זמנים הדוק ומוגדר. לאחר מכן, יש ליזם הזדמנות להשמיע את המסר שלו במשך 30 שניות (Elevator Pitch) ולקבל משוב של 7 דקות. בכל מפגש אנו מציגים רק 3 חברות הזנק חדשות, כדי שהמשוב והדו-שיח יהיו פוריים ותורמים ליזם. אנו נפגשים במתכונת הזו כבר פעם חמישית, ובפעם השנייה בחסות מועדון גוגל בת"א.

במקביל, החל מ- 21.7.13 אנו מתחילים עם קבוצה של 'יזמים עוזרים ליזמים' במרכז ההיי-טק בעיר חיפה, בקבוצה המסובסדת ונדחפת ע"י עירית חיפה. סטארטאפיסטים צעירים מאזור הצפון מוזמנים להצטרף למסגרת החדשה הזו".

להלן פירוט המיזמים, שהוצגו במפגש החמישי של Pitch Practice:

1. חברת הזנק הנמצאת עדיין ב- Stealth Mode (חשאיות). המדובר בפלטפורמה שלוקחת (לדברי היזמים) את עולם הרכישות באינטרנט לשלב הבא שלו. מדובר במערכת המבצעת "מכרז הפוך" בין ספקים. ההצעה הזולה ביותר כמובן זוכה, כשהחידוש הוא, שהמערכת יודעת "לסנן" את "הרעשים" במערכת, מה שמכשיל את רעיון "המכרז ההפוך". דהיינו: לסנן החוצה את אלו שלא באים לקנות, אלא רק מתעניינים.

בין היתר, במערכת הזו לוקחים כרטיס אשראי מהנרשמים ושואלים אותם מה המחיר שהם מוכנים לשלם עבור מוצר המבוקש על ידם והם מחוייבים לכך (דהיינו: לרכוש במחיר הזה, או זול ממנו). יש בכך יתרונות, גם לרוכש וגם למוכר. הרכישה מובטחת עם לקוחות בטוחים וספק בטוח. הכיוון החדש המוצג כאן הוא: לקוח רציני = יחס מועדף = מחיר טוב = עסקה. מודל כזה נמצא באינטרנט רק באתר Priceline לתחום התיירות ולא קיים לשאר התחומים. 


2חברת הזנק הנמצאת עדיין ב- Stealth Mode. היזמים מציעים שירות חדש על בסיס מודל ה- Crowd Resourcing לשירותי ענן משותפים. המערכת החדשה מבצעת Co-Sharing (שיתוף משאבים) של מכשירים, מה שמייצר Crowded Cloud (ענן שיתופי) ללא מגבלות של גודל. הכסף יגיע משירותי פרמיום. לדברי היזמים, הפתרונות הקיימים לשירותי ענן חופשיים הם מוגבלים ואינם עונים על הצרכים העולים וגוברים לשירותי ענן ואחסון של כמויות עצומות של מידע, בעיקר וידיאו איכותי. 

3. חברת ההזנק Arti E-Publicize. הציגה את היוזמה קרן דובקובסקי-אברהמי (בתמונה למעלה). קרן: "בעולם הדיגיטלי הגענו לשלב בו ניתן להפיק ספרים לבד. אין צורך במוציא לאור - Publisher. למחבר יש שליטה מלאה על הספר שלו בכל התהליך. בעולם, נמכרים ספרים בכ- 30 מיליארד דולרים מידי שנה, אך הרווח, שמגיע לסופרים עצמם, הוא די זעום. שוק הספרים הדיגיטלי נמצא בתחילת דרכו והוא גדל בכ- 40% לשנה.

כיום, רוב הסופרים שמפיקים ספרים דיגטליים מעבירים אותם למכירה באמזון או בחנויות מקוונות מתחרות קטנות יותר דוגמת ברנס-אנד-נובל. הרוב מציעים את הספרים למכירה באמזון. מהר מאוד הם מגלים, שיש שם לפחות 2 מיליון ספרים דיגיטליים. אחרי השקעה של אלפי דולרים בהפקת הספר, הסופר יכול לראות מעט דולרים ממכירת הספר שלו באמזון.

כך יוצא, שהסופר לא מרוויח בהוצאת ספרים רגילה וגם לא במכירה באמזון. ההכנסה הממוצעת מספר דיגיטלי באמזון היא 300 דולרים. זה הכל. דהיינו: מדובר בהפסד כספי בטוח לסופר. 

לכן, המפתח הוא שיווק נכון ואפקטיבי של הספר. אולם, שיווק ספרים זה עניין מאוד יקר. המפתח להצלחה הוא יצירת 'באזז' סביב הספר החדש: לקבל סקירות חיוביות בכל המדיות ממבקרי הספרים, לקבל חוות דעת טובות מהקוראים, להתפרסם בבלוגים ע"י בלוגרים, להתפרסם בעיתונות המקוונת והלא מקוונת ולהופיע ברשתות החברתיות ובפורומים שונים העוסקים בספרים. 

Arti היא למעשה פלטפורמה לשיווק עצמי של הסופר. זה מאפשר לסופר ליצור קהילה של סופרים וקוראים בכל שיטות ההפצה המקוונות. הפלטפורמה מאפשרת לסופר להתחבר לאנשים המסקרים ספרים ולפורומים ולבלוגרים שעוסקים בתחום. השירות הזה עולה לסופר 149 דולרים לחודש. זה השיווק הכי זול שהוא יכול לקבל בעולם.

הפלטפורמה הזו נותנת חשיפה ושיח מקוון עם סופרים אחרים ועם הקוראים ואנשי המקצוע סביב תעשיית הספרים והקריאה. כיום, בפורומים עולמיים לביקורות על ספרים לא עוסקים בכלל ב- E-Books. עדיין תקועים שם עם ביקורת על ספרים מנייר. יש צורך לקדם את התחום הזה לעולם הדיגיטלי וזה מה שהפלטפורמה החדשה מציעה. 

בנוסף, המערכת החדשה משלבת את חוות הדעת של המבקרים ושל הקוראים ממש בתוך החנות של אמזון. הסופר מקבל היזון ישירות לתוך החנות, מה שמסייע לו במכירה ומשיג תוצאות אחרות ממה שיש היום באמזון או בכל חנות מקוונת אחרת למכירת ספרים.
אנו בשלבי ראשונים של הרצת המערכת ומחפשים סיוע בקידומה, בנוסף לצירוף סופרים ומבקרי ספרים למערכת הבטא שכעת רצה". 

 
סטארט-אפים



 
 
Bookmark and Share