Telecom News - עוד שימוע בלי שיתוף הציבור או נציגיו, הפעם בתחום הדואר

עוד שימוע בלי שיתוף הציבור או נציגיו, הפעם בתחום הדואר

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> עוד שימוע בלי שיתוף הציבור או נציגיו, הפעם בתחום הדואר
סמנכ"ל בכיר דואר, יגאל לוי, פרסם שימוע בתחום הגדרת דואר כמותי (ממויין ולא ממויין) ללא כל הודעה לציבור, שיתוף הציבור, או כל מהלך של שקיפות בעבודת הפיקוח על תחום הדואר.
מאת: אבי וייס, 12.7.13, 10:30יגאל לוי

בלי כל פרסום, בשום מקום, יצא בשבוע החולף שימוע של סמנכ"ל בכיר פיקוח דואר, יגאל לוי, הממונה במשרד התקשורת על תחום הדואר בישראל. השימוע הזה מצוי - כאן למתעניינים. גיליתי את השימוע הזה במקרה, בעת שחיפשתי נושא אחר באתר משרד התקשורת.

השימוע עוסק בתחום הנוגע לארגונים ועסקים רבים בישראל, כי הוא נועד לשנות את הגדרות "משלוח דואר כמותי" בשני הסיווגים שלו: ממויין ולא ממויין. זאת, היות ו"דואר כמותי" עולה לשולח הרבה פחות מדואר רגיל - יחידני.

מדובר בהשלכות נרחבות על משלוחי דואר בהיקפים גדולים ע"י עסקים וארגונים. קבלת השינוי המוצע בשימוע יכול להוביל לעלויות נוספות, ששווין יכול להגיע למיליוני ש"ח בשנה (אין מספר מדויק בשימוע. כרגיל, עבודת חפיף של הרגולטור לתקשורת, שלא יודע להעריך מה הערך הכלכלי של החלטותיו על הציבור).

בכך, משרד התקשורת ממשיך באי השקיפות של פעילותו (היכן השר ל"ממשל זמין"? אין כבר דבר כזה.. נשאר רק אתר אינטרנט מיותם), ואי שיתוף הציבור ונציגיו במהלכים הרגולטוריים של המשרד. אי שיתוף הציבור ונציגיו במהלכים רגולטוריים (בשונה מעבודת הרגולטורים לתקשורת בכל העולם ובשונה מעבודת רגולטורים אחרים במשרדי ממשלה אחרים), מוביל לתוצאות עגומות ולנזקים מצטברים של עשרות מיליארדי ש"ח למשק הישראלי ולכיס של כולנו, כפי שנותח - כאן. למה בכלל צריך להקשיב לציבור ומי הם נציגיו? ניתחנו זאת עשרות פעמים, למשל - כאן. האם יחול שיפור בעניין זה בקרוב? לא. כך רגילים לעבוד, מזה שנים, במשרד התקשורת. גלעד ארדן, עד כמה שניכר מדרך פעילותו עד כה, כלל לא מסוגל לשנות את הרגלי העבודה הפסולים הללו. 
 
פיקוח דואר



 
 
Bookmark and Share