Telecom News - משרד התקשורת מתכוון להמשיך לשפוך עוד כסף על ייעוץ לתחום השוק הסיטונאי

משרד התקשורת מתכוון להמשיך לשפוך עוד כסף על ייעוץ לתחום השוק הסיטונאי

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> משרד התקשורת מתכוון להמשיך לשפוך עוד כסף על ייעוץ לתחום השוק הסיטונאי
משרד התקשורת מתכוון לחדש ביום 15.7.13 את המכרז לשירותי ייעוץ חשבונאי וכלכלי לקראת פתיחת השוק הקווי לתחרות במתכונת "השוק הסיטונאי". הבעיה: עד עכשיו שפך המשרד מיליוני ש"ח מכספי משלמי המיסים על יועצים, אבל שוק סיטונאי אין. גם לא בטוח שיהיה. 
מאת: אבי וייס, 13.7.13, 21:20הרן לבאות

ביום 15.7.13 יפרסם משרד התקשורת שוב את המכרז (שנכשל עד כה. למה? הסברים בהמשך), "לשירותי ייעוץ חשבונאי וכלכלי בנושא איפיון ובחינה של ההפרדה החשבונאית הנדרשת בתחום התקשורת הנייחת ולקראת פתיחתו לתחרות ("השוק הסיטונאי")", כך מוגדר שוב המכרז המחודש הזה.

הבעיה: המכרז המקורי תחת השם הזה פורסם כאן ב- 12.11.12 כשמועד ההגשה האחרון להצעות נקבע ל- 6.12.12. לא הייתה התלהבות רבה בשוק היועצים בישראל ממכרז זה ונשאלו לא מעט שאלות לגביו, שחלק מהן נענה ע"י המשרד כאן ב- 2.11.12. לאור הקשיים במכרז, דחה המשרד את מועד ההגשה (כאן) ופרסם, שמועד ההגשה האחרון נדחה ל- 13.12.12. אולם, גם זה לא עזר. המכרז נכשל. כעת, מפרסמים את המכרז המחודש ומרעננים כמה סעיפים בו. תאריך ההגשה נקבע ל-18.8.13.

עמדה: למה אין התלהבות לגשת למכרז זה? כי כבר כמה וכמה גורמים רציניים "שברו את הידיים והרגליים" וביזבזו כספי ציבור, במסע אל "השוק הסיטונאי" המיותר הזה. היועצים למדו כנראה את הלקח ולא מוכנים "ללכלך" את שמם בייעוץ לפרוייקט כושל, שמא הכישלון הזה ידבק לשמם.

ומי אלו שעד כה ביזבזו זמן ואת כספי משלמי המיסים על המסע אל "השוק הסיטונאי" (מלבד עובדי משרד התקשורת, שמבזבזים זמן, משכורות ותנאים נלווים מכספי משלמי המסים) עם אפס תוצאות? נחזור ונציג כאן את היועצים המעורבים בפיאסקו הזה, רק משלוש שנים האחרונות (היו יועצים גם קודם לכן לתחום זה, אבל לא נספור אותם ואת עלותם כאן. למשל פרופ' גרונאו, שייעץ גם קודם לכן למשרד):

א. ועדת חייק, על שם רו"ח אמיר חייקפעלה ממארס 2010 עד לספטמבר 2011, עלתה לקופת המדינה כ-350 אלף ש"ח באופן ישיר בעלויות הייעוץ, ועוד סכום שלא נספר היקפו, בעלות התפעול של הוועדה ובזמן של אנשי משרד התקשורת שהיו חלק מוועדה זו. תוצאות: אפס, עד כה. 
ב. חברת הייעוץ פרונטיר. עבדה ועובדת על ייעוץ בתחום זה מזה כשנתיים. עלתה עד כה כ- 1.5 מיליון ש"ח והכסף ממשיך לזרום לכיסה. תוצאות: אפס. עד כה.
ג. פרופ' ראובן גרונאו. נשכר בפעם שלישית לנושא ייעוץ למשרד התקשורת בנושא הרפורמה הקווית, הפעם ללא כל מכרז (בטענה מגוחכת של "ספק יחיד"). עלה עד כה כ- 300 אלף ש"ח והכסף ממשיך לזרום. תוצאות: אפס, עד כה. פרופ' ראובן גרונאו כן הצליח בדבר אחד חשוב: לחשוף ברבים את העלות של הכישלון של משרד התקשורת בפיקוח על בזק (נזק ישיר לתושבי ישראל בהיקף של כ- 11 מיליארד ש"ח, כפי שחשפנו כאן). מעבר לכותרות הצעקניות שלנו, למעשה לא קרה כלום. המשרד ממשיך בכשלון הפיקוח שלו, לא רק על בזק... סך הנזקים המצטברים של כישלון זה בכל החזיתות מגיע לכ- 58 מיליארד ש"ח, סכום מדהים כפי שחשפנו כאן

יתרה מכך. המשרד לא מצליח לקיים את ההמלצות של עצמו, כבר אחרי הניתוחים שהמשרד בעצמו מבצע. דוגמה מובהקת היא ההמלצה של סמנכ"ל בכיר לכלכלה ותקציב (הרן לבאות, בתמונה למעלה, זה המפעיל את כל גדודי היועצים הכלכליים והחשבונאיים למשרד, שמבזבזים את כספי הציבור בלי כל חשבון). ההמלצה, שפורסמה כאן ב- 27.2.13, נמסרה לשר התקשורת, במטרה להפחית את הקש"ג הקווי ל- 1 אג' לדקה לאלתר, המלצה שבכלל לא עברה לשלב הביצוע. מנכ"ל משרד התקשורת פרסם כאן ב- 28.2.13 שימוע בעניין ההורדה הזו, שימוע שהיה אמור להסתיים ב- 30.4.13. משרד התקשורת התפאר (כמובן) בהישג הזה, של הורדת הקש"ג ל- 1 אג' לדקה בכל שעות היממה, אבל זה היה רק בהודעות לעיתונות, שמיהרה למחזר ולפרסם את ההודעות הללו, לא במציאות. ניתחנו תופעה זאת בהרחבה כאן. כך, אזרחי ישראל ממשיכים לשלם מכיסם עלות מיותרת עבור שיחות קוויות, בחסות חוסר האונים של תהליכי קבלת ההחלטות הלקויות של משרד התקשורת. 

אז אחרי כל הכשלונות הללו, עומדים לפרסם השבוע עוד מכרז, לעוד חברת ייעוץ, במאות אלפי ש"ח, כדי להמשיך ולבזבז את כספי משלמי המיסים על חלומות בהקיץ. כאילו לא היה לנו די בכ- 2.1 מיליון ש"ח שנשפכו עד כה על ייעוץ חסר כל ערך והשפעה, לתחום הרפורמה המדומה המכונה "שוק סיטונאי". 
מכרזים



 
 
Bookmark and Share