Telecom News - MobileFirst להתאמה אישית של תקשורת ושירותים בכלי רכב

MobileFirst להתאמה אישית של תקשורת ושירותים בכלי רכב

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> MobileFirst להתאמה אישית של תקשורת ושירותים בכלי רכב
MobileFirst להתאמה אישית של תקשורת ושירותים בכלי רכב
מאת: חיים חביב, 14.7.13, 18:00IBM
 
המערכות מבית יבמ שולבו בכלי רכב של ספרינט האמריקאית. היקף השוק העולמי למכוניות המשלבות תקשורת נתונים צפוי לצמוח ל- 53 מיליארד דולרים ב- 2018.
 
חברת התקשורת האמריקאית ספרינט מפעילה מערכות MobileFirst של יבמ במטרה להציע מערך תקשורת לכלי רכב, בהתאמה אישית. שיפורים בפלטפורמת התקשורת לרכב, VelocitySM  של ספרינט, מאפשרים עתה שילוב שקוף בין המכונית ובין המכשיר הנייד של הנהג, והתאמת המידע המוזרם לנהג במהלך הנהיגה להעדפותיו האישיות, בסביבה מאובטחת ונוחה לשימוש.

מערכת Velocity פותחה לשימוש יצרני כלי רכב, ומאפשרת יכולות מתקדמות לבניית ושווק שירותי קישוריות לרכב. ארכיטקטורת שילוב השירותים מבוססת על MessageSight של IBM, ומקנה לטלפונים חכמים, טאבלטים והתקנים נוספים יכולת לתקשר זה עם זה באמצעות הענן. הטמעת המערכת משפרת את הפלטפורמה הקיימת של ספרינט, מפשטת ומאיצה הליכי אספקת שירותים חדשים למשתמשים ברכב. כתוצאה, נהנים הן יצרן הרכב והן מפעיל הרשת מגמישות גבוהה יותר ומאפשרות להציע חוויית לקוח משופרת בהתאמה לצורכי הלקוח ולהעדפותיו.
 
המערכת מאפשרת לנעול או לפתוח את המכונית ישירות מהטלפון החכם או הטאבלט, וכן משתמשת בחיישני הטמפרטורה במכונית לוויסות מיזוג האוויר, בהתאמה לנתוני ההעדפות האישיות של משתמש הסמארטפון הנשמרים בענן. בנוסף, תומכת המערכת ב- "שירותי קונסיירג' ניידים" – מאתרת ומציעה, לדוגמא, מקום מתאים לשתיית קפה לאחר הצגה או בילוי - על פי נתוני המיקום וההעדפות המשתמש. מערכת תכנון נתיבי נסיעה עשויה לקלוט נתוני התראות תנועה ונתוני רמזורים ולהציע לנהג דרך מהירה יותר ליעדו. יישומון אחר המשולב בטלפון החכם מסייע באיתור המכונית בחניוני ענק, על בסיס נתוני GPS שנרשמו בעת החניה.

חברת מחקר השווקים בשם SBD מעריכה, כי היקף השוק העולמי למכוניות המשלבות תקשורת נתונים יצמח מ- 17 מיליארד דולרים ב- 2012 ל- 53 מיליארד דולרים ב- 2018. מערכת MessageSight, שפותחה במיוחד לפלח שוק זה, מתאפיינת בדרישות רוחב פס נמוכות ומציעה את המהירות וטווח המידרוג וההרחבה הנדרשים ליצרני רכב, כדי לקשר חיישני תחזוקה ותפעול מנוע ולהזרים מהם נתונים נדרשים אל מוסכי השירות או אל הדילרים המתאימים. היא מאפשרת לארגונים להפיק תובנות חדשות באמצעות ניתוח אירועים בזמן אמת, על מנת לבנות ולהציע מוצרים ושירותים ייעודיים למשתמשים ניידים.
 
רכב ניווט
Bookmark and Share