Telecom News - HTS הישראלית מובילה בניהול אוטומציה וביטחון בנמלי הים

HTS הישראלית מובילה בניהול אוטומציה וביטחון בנמלי הים

דף הבית >> חידושים הכרזות >> HTS הישראלית מובילה בניהול אוטומציה וביטחון בנמלי הים
HTS הישראלית מובילה בניהול אוטומציה וביטחון בנמלי הים
 מאת: חיים חביב, 14.7.13, 18:30
 
Certus - מיזוג חדש בתעשיית נמלי הים העולמית מציב את חברת הטכנולוגיה הישראלית HTS כמובילת שוק בתחום ניהול תהליכים ותנועת מכולות לצרכי בטחון ואוטומציה.
 
חברת HTS הישראלית, המתמחה בפתרונות ראיה ממוחשבת לזיהוי כלי רכב ומכולות, ומציעה מגוון פתרונות לאוטומציה ובטחון לנמלי ים, זוכה בימים אלה לתשומת לב בתעשיית נמלי הים העולמית בעקבות מיזוג בינה לבין שותפתה ההולנדית, שתיהן שחקניות מרכזיות בשוק. 
 
HTS, הפועלת מיוקנעם ומוכרת ב-40 מדינות ברחבי העולם, מיזגה את פעילותה בתחום נמלי ים עם חברת Dalosy ההולנדית לחברה משותפת בשם Certus שתשתייך מעתה לקבוצת HTS. הודות למיזוג הופכת החברה למובילה עולמית בעולם ניהול אוטומטי של נמלים ומכולות, צורך בעל יישומים ביטחוניים ולוגיסטיים.
 
אחת הבעיות המורכבות עימה מתמודדים מנגנוני הביטחון במדינות השונות, היא - כיצד בודקים את התוכן והשיוך האמיתי של מאות אלפי המכולות המסתובבות בימים ובנמלים. חלק מאותן מכולות משמשות להברחות של סמים, כלי נשק ואף בני אדם.

HTS החלה דרכה כמפתחת מערכות טכנולוגיות לזיהוי טקסט וסימנים גרפים OCR - Optical Character Recognition)).
 
התוכנה שפיתחה בשילוב מצלמה מיוחדת, מזהה באופן אוטומטי כל מכולה העוברת בנמל, בזמן אמת בתהליך הטעינה והפריקה מהספינה, באמצעות צילום ופיענוח מספרי הזיהוי על המכולה, ומאפשרת הצלבת מידע לגבי המקור והיעד של המכולה. כמו כן, היא מזהה גם משאיות מטען הנכנסות ויוצאות משטחי הנמל, כאשר המידע מועבר בזמן אמת למאגרי מידע של רשויות האכיפה והביטחון בכל נמל ומדינה. החברה ההולנדית מתמחה באינטגרציה של מערכות ותוכנת אוטומציה ותהליכים המאפשרת שליטה בתנועת מכולות, ציוד ואנשים בטרמינל. המיזוג מאפשר להן להציע לנמלים מערכת אינטגרלית לאוטומציה, שליטה ובקרה של כל תנועה בנמל.
 
יחד עם שותפתה ההולנדית התקינה עד כה HTS כ-750 מערכות ביותר מ-50 נמלי ים ב-25 מדינות ברחבי העולם, כולל- ברוב נמלי הים בארה"ב, ובנמלים באירופה, דרום אמריקה, אסיה, אפריקה ובישראל. מזה כעשור מערכות OCR שלה מותקנות בנקודות אסטרטגיות בנמלים רבים בעולם (שערי כניסה ויציאה, עגורנים ומסילות ברזל).
 
הטכנולוגיה, המבוססת על עיבוד תמונה וראיה ממוחשבת, כוללת תוכנה היודעת לקרוא מספרים וסימנים גרפיים מתוך תמונה או צילום וידאו ו"לתרגם" אותם לטקסט. לתכונה זו מגוון יישומים מלבד נמלי ים, לרבות בהגנה על אתרים אסטרטגיים, מעברי גבול, אכיפה ו"עיר בטוחה", ניהול תנועה וכבישי אגרה, ניהול אוטומטי של חניונים ועוד.
 
הטכנולוגיה מאפשרת פיקוח ומעקב באתרי תשתיות בעלי רגישות גבוהה, גילוי איומים ביטחוניים פוטנציאליים ותנועת כלי רכב, משאיות ומכולות חשודים.  כך לדוגמא, בכניסה לשדות תעופה שונים בעולם, ובמאות מעברי גבול שונים במדינות השונות, מנהלת המערכת מעקב של כל הרכבים והמשאיות הנכנסים והיוצאים מהמדינה. מערכת התוכנה של HTS מגיעה כיום לרמת דיוק הקרובה ל- 99% בחלק מהיישומים. פיתוח חדשני מבית HTS מאפשר לזהות פרמטרים נוספים מעבר למספר לוחית, כגון: סוג המכונית, והמודל.
 פיל אלוביק
פיל אלוביק (בתמונה), נשיא ומנכ"ל HTS: "החברה החדשה Certus תאפשר לנו לספק פתרון טוב ומקיף יותר עבור לקוחותינו הגלובליים. מטרת החברה להמשיך ולהגדיל את קשת הפתרונות והשירותים המוצעים לתעשייה, לא רק ע"י מענה לצרכי השוק, אלא באמצעות חיזוי מוקדם שלהם ויצירת פתרונות חדשניים."
 
ל-HTS פטנטים רשומים לטכנולוגיית הליבה שלה. החברה מעסיקה כ-60 עובדים במטה ומרכז הפיתוח שלה בישראל ובחברת הבת בארה"ב.
 
Bookmark and Share