Telecom News - האם האייפון שלך מבוסס על אומללות אנושית והרס הטבע?

האם האייפון שלך מבוסס על אומללות אנושית והרס הטבע?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> האם האייפון שלך מבוסס על אומללות אנושית והרס הטבע?
האם האייפון שלך מבוסס על אומללות אנושית והרס הטבע?
מאת: מערכת Telecom News, 15.7.13, 17:45אפל
 
אפל שלחה משלחת אל אי נידח באינדונזיה במטרה לגלות האם מכשיריה מלאים בבדיל (פח), שמקורו במכרות ההורסים שם את הסביבה והורגים את הכורים.
 
אתר The Register דיווח היום כאן, שמשלחת מטעם אפל יצאה לאי Bangka באינדונזיה, כדי לבדוק אם ספקי החברה קונים את הבדיל ממכרות לא מפוקחים, מסוכנים והרסניים. זאת, לאחר קמפיין ארוך ומתוקשר של ארגון "ידידי כדור הארץ", שדרש מאפל לבדוק את מקורות הבדיל שלה, בו היא משתמש ל-249 רכיבים במוצריה.
 
לאור הלחצים, נאלצת עתה אפל לוודא, אם מקור הבדיל שלה הוא באי הזה. חקירה של ארגון "ידידי כדור הארץ" העלתה, שבין 100 ל-150 כורים נהרגים  במכרות באי זה, ושהמכרות גורמים נזק עצום לסביבה באי.
 
הבדיל משמש להלחמות, להרכבת רכיבים אלקטרוניים, נגדים ומעגלים חשמליים של המכשירים הסלולריים (אייפד, איפוד, אייפון) ושאר מוצרי החברה.
 
ארגון "ידידי כדור הארץ" טען, שאפל משתמשת בבדיל ההורס את העולם, אך מסרבת להודות בכך בפני לקוחותיה. בפניה לאפל היא דרשה לדעת את מקור הבדיל, ודרשה שאפל תזהיר את מפעילי המכרות מהנזק לחיי אדם ולסביבה, שהם גורמים ב-Bangka.
 
ראוי לציין, שגם חברת סמסונג הודיעה זה מכבר בחודש אפריל, שהיא משתמש בבדיל שמקורו באי הזה. זאת, לאחר שהוציאה לשם משלחת מטעמה. היא טענה, שלמרות שאין לה קשרים ישירים עם משווקי הבדיל מהאי  Bangka, היא יודעת, שחלק מהבדיל בו היא עושה שימוש מקורו באי זה, והיא חוקרת כרגע את שרשרת האספקה באזור כדי להבין יותר טוב מה קורה ואיזה חלק יש לה בתהליך.
סמארטפונים



 
 
Bookmark and Share