Telecom News - אחריות חברתית נוסח יבמ

אחריות חברתית נוסח יבמ

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> אחריות חברתית נוסח יבמ
אחריות חברתית נוסח יבמ
מאת: חיים חביב, 15.7.13, 22:30IBM
 
דו"ח האחריות החברתית לשנת 2012 משקף מגוון פעילויות למען הקהילה - החל בשיקום נזקי הוריקנים ורעידות אדמה, דרך פעילות חינוך, ועד קידום הקשר בין הציבור לרשויות באמצעות רשתות חברתיות.

דו"ח האחריות החברתית של IBM לשנת 2012 חושף לראשונה שימוש במערך ענן המחשוב החכם של החברה, בתהליך ההתמודדות עם נזקי הסופות שפגעו אשתקד בחוף המזרחי של ארה"ב. בשוך הסופות, סיפקה יבמ שירותי ייעוץ ללא תשלום, סייעה בהגדרת אסטרטגיות ההתמודדות עם נזקי הסופה בטווח הקצר והארוך כאחד, והפעילה את מערך הטכנולוגיות להקמת קרן החירום לשיקום נזקי הסופה בניו ג'רזי. בין השאר, מפעילה הקרן מערכת שפותחה ביבמ לניהול עסקים ולניתוח הפעילות בסביבת רשת חברתית, המספקת כלים לשיתוף הציבור במידע ולקידום תמיכה בקרן.
 
דו"ח האחריות החברתית של יבמ לשנת 2012 משקף את אסטרטגיית העולם החכם של יבמ, החותרת להגנה על הסביבה, חיזוק מערכת החינוך וקידום כלכלי. קידום האחריות החברתית מתאפשרת גם אודות להשקעה גדולה של יבמ בפעילות מחקר ופיתוח – כאשר במקרים רבים נהנים גופים ומיזמים חברתיים מהזדמנות להימנות על המשתמשים הראשונים בטכנולוגיות חדשות כאלה.
 
במהלך 2012 העניקה יבמ יותר מ- 350 חבילות שירות למפעלים חברתיים במסגרת פרויקטים סביב העולם. כך, למשל, סיפקה החברה, חינם אין כסף, שירותי ענן מחשוב לבעלי עסקים שנפגעו ברעידת אדמה באיטליה, והשתתפה בשיפור מערכת הבריאות בהאיטי; באמצעות סביבת הענן החכם לעסקים ברשת חברתית נהנו רופאים בהאיטי מגישה מקוונת מיידית למערכת מידע רפואי, המציעה אפשרויות טיפול והמלצות קליניות. סביבת הענן החכם של יבמ לעסקים ברשת חברתית מציגה חוויה כלל-ארגונית הכוללת גישה לכלים דוגמת פגישות מקוונות, ניהול קהילות, שיתוף קבצים, דואר אלקטרוני, יומן שיתופי, הודעות מיידיות וכן הלאה.
 
בקוריאה, סייע מענק כלים ושירותים של יבמ לארגון מקומי לקידום יזמות חברתית, ובטקסס משתמש בהם ארגון מקומי הפועל להנגשת שוק התעסוקה. מיזם הערים החכמות של יבמ, שהתרחב אשתקד לשלושים ערים סביב העולם, הוא דוגמא מצוינת לגישה המשולבת של החברה בתחום האחריות החברתית. מענקים בהיקף של 50 מיליון דולר, שחולקו במסגרת המיזם הזה, מאפשרים להפעיל צוותי מומחים של יבמ בערים שונות, להציע מומחיות של חוקרי המעבדות הפועלים בחברה גם בעבודה בשטח, ולקדם את הערים הזוכות במענק.
 
בתחום האחריות התאגידית לשימור הסביבה, עמדה יבמ ביעדים שהוגדרו במסגרת השלב השני של תוכנית המחויבות לדאגה לאקלים, ורשמה הישיגים נאים. בסוף 2012, השלימה יבמ קיצוץ של 15.7% בפליטת מזהמים דו-תחמוצת פחמניים בהשוואה ל- 2005, לעומת יעד של 12% בלבד. זאת, מעבר לקיצוץ של 40% בפליטת תחמוצת הפחמן שנרשם בין השנים 1990-2005.
 
43 מרכזי עיבוד נתונים של יבמ ב- 19 מדינות באיחוד האירופי זכו למעמד של "תורם" בתוכנית קוד הדירוג האירופי למרכזי עיבוד נתונים. זהו מספר מרכזי הנתונים הגדול ביותר של חברה בודדת כל שהיא הזוכה בדירוג הזה. יבמ הוסמכה גם לעמידה בתקן ISO 50001 לניהול אנרגיה – והיא החברה הגדולה הראשונה הזוכה להסמכה הזאת, שנה בלבד לאחר הגדרת התקן ואישורו.
 
כוח המתנדבים של יבמ, Corporate Service Corps, שלח השנה יותר מ- 500 עובדים של החברה לעשרות מדינות, שם הם מסייעים בפתרון אתגרים מרכזיים ומפתחים פתרונות בני-קיימא. מתנדבי יבמ עוסקים בתחומים דוגמת הטיפול באיידס, והרחבת היקף הסריקות לאיתור סרטן צוואר הרחם, באמצעות איסוף מידע וניתוח שיטתי של נתונים מ- 4,000 קליניקות ובתי חולים.
 
שותפות בקהילה
Bookmark and Share