Telecom News - באמצע הלילה נקישות בדלת, סוכנים פדרליים - נא לפתוח!

באמצע הלילה נקישות בדלת, סוכנים פדרליים - נא לפתוח!

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> באמצע הלילה נקישות בדלת, סוכנים פדרליים - נא לפתוח!
באמצע הלילה נקישות בדלת, סוכנים פדרליים- נא לפתוח!
מאת: ירון עידן, 17.7.13, 19:35ירון עידן
 
מה קורה לאיש עסקים ישראלי הנוסע לארה"ב לאתר שוק למוצריו ומוצא עצמו במעצר עקב חוקים פדרליים לגבי מוצרים האסורים שם בשימוש אך מותרים לפיתוח, ייצור והפצה בישראל. סיפור מהחיים.
 
א' הוא מנהל חברה קטנה לפיתוח מוצרי ריגול ומוצרים למניעת ריגול מזה כעשור שנים. לחברה מחלקת שיווק קטנה וכן מחלקת ייצור המהווה את מרכז חייה ופעילותה של חברה זו. בשנים האחרונות מנסה א' לפתח מוצרים חדשים העונים לצורכיהם של חוקרים פרטיים בישראל וכן מעבדת ספיי-שופ ללקוחות מזדמנים.
 
כחלק מהתוכנית העסקית של החברה מנסה א' לפתח שווקים חדשים ולהפנות את מוצריו לארגונים מסחריים וסמי- ביטחוניים. אי לכך, החלה החברה של א' לייצר ג'אמרים* (חוסמים ומשבשים אותות סלולריים וג'י.פי.אסים) איכותיים בעלי אפיונים טכניים ותדרים משתנים. בצד פעילת זו, השיק מנהל מחלקת השיווק את אתר החברה ולמעשה שידרג את האתר לאתר אינטראקטיבי המוכר מגוון מוצרים מעולם הספיי-שופ.
 
א', הנאמן לתוכנית העסקית, החל לאבד לקוחות, כיוון שמידת הקשב שלו ושל בכירי החברה הופנתה לשווקים חדשים ולפיתוח מותג הג'אמר. נזילות ומשאבי החברה המוגבלים החלו להשפיע, וא' החליט לעשות מעשה, וכמו רוב חבריו לתעשייה החליט להגשים את חלומו, לפרוץ את גבולות השוק המקומי ולפתח שוק מכירות תוסס גם בחו"ל.
 
את נסיעת העסקים הראשונה תכנן א' לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. ארז מזוודה קטנה, רכש חליפה מאוד לא נוחה ואף וידא טרם טיסתו, כי מנהל מחלקת השיווק תירגם לאנגלית משובחת את אתר החברה על שלל מוצריה.

לאחר נחיתה רכה בשדה התעופה JFK  בניו-יורק נסע א' לחדרו בבית המלון, שהוזמן עבורו מבעוד מועד. תשוש אך נרגש פנה א' למיטתו הרכה מתוך תודעה עצמית, שמחר ממתין לו יום חשוב, יום של פגישות עסקיות, שאין לתאר את גבולותיהן.
 
בשעה מאוחרת בלילה, או מוקדמת מאוד בבוקר, התעורר א' בבהלה נוכח נקישות רמות בדלת החדר. א' היה בטוח כי נפלה טעות, אך יחד עם זאת לא הצליח להתעלם מהנקישות הרמות, שמהר מאוד לוו בהוראה סמכותית נוקשה וחדה: SIR, PLEASE OPEN THIS DOOR!

א' פתח את הדלת באיטיות ובחשדנות. בפתח הדלת עמדו 3 סוכנים פדרליים, לבושים חליפות מחויטות, נושאים תג זיהוי ומפגינים מבט חודר. א' חש עצמו כחלק מסצנה הוליוודית וניסה לפתוח בכמה משפטי בירור. אולם, הסוכן הנמוך יותר, מטר ושמונים וחמישה סנטימטרים גובהו הכריז בקול רם ועמוק:             SIR, YOU ARE UNDER ARREST, SIR!
 
א' המום, עייף ומתגונן, ניסה להבין את פשר המעצר, ובתום שיחה קצרה אך עניינית, הסביר לו הסוכן הפדרלי את פשר המעצר: א' משווק, בין היתר, מכשיר לציתות והקלטה אוטומטים לקווי טלפון. החוק הפדרלי בארה"ב אוסר איסור מוחלט לקיים שיווק ומסחר אזרחי במוצרים אלה.
 
כבר עם נחיתתו בשערי ארה"ב משך א' את תשומת ליבם של קציני הביטחון, לאחר שסיפר שהגיע למטרות עסקיות. אלה בקשו פרטים על העסק שלו ועד מהרה עיינו במוצרי החברה באמצעות האתר האינטראקטיבי החדש. כידוע לכל, בארה"ב חוק הוא חוק ולאיש לא מומלץ לעבור על החוק הפדרלי ובוודאי לא להתעמת עם נציגי החוק הפועלים באופן מלא ושמרני.
 
א' אסף כוחות אחרונים, התנצל, תיאר והסביר את השתלשלות האירועים, הציג את חוברות ההסברה שהכין ואף טען כי זה זמן רב אינו מייצר ומשווק אמצעי ציתות בחברתו. במעמד זה א' אף הסיר מאתר האינטרנט את שלל מוצריו הקשורים באופן ישיר ועקיף למוצרי ציתות והקלטת סתר. הסוכנים הפדרליים התרצו וביטלו במעמד זה, בו א' לבוש פיג'מה דהויה, את צו המעצר כנגדו.
 
הלקחים העולים מסיפור זה, שאירע אך לאחרונה, הם מגוונים, וכל קורא יכול ללמוד מסיפור זה לקח ומסקנות. בין היתר, חשוב ביותר להפנים, שיש ללמוד מלכתחילה את החוקים במדינת היעד לגבי מוצרים בתחום הביטחוני לשוק האזרחי, כמו מוצרי ריגול, הצפנה, שיבוש וחסימה. מה שנראה רגיל, מותר וטבעי בארץ יכול להיות עבירה חמורה על החוק בארץ זרה. המלצתי הנוספת היא: אל תחסכו באיכות הפיג'מה, כי אין לדעת מי עלול לנקוש בדלת באישון לילה במלון בארה"ב.
 
*ג'אמרים הינם חוסמים ומשבשים אותות סלולריים וג'י.פי.אסים. בדרך כלל חוסמים אלה הם חוסמים ניידים בעלי טווח פעולה משתנה. טווח הפעולה של החוסם מושפע מקרבת החוסם לאנטנות הסלולריות באזור הפעולה ומטווח התדרים בו הוא פועל. ניתן להזמין חוסמים מסוגים שונים כאשר שני הפרמטרים המאפיינים אותם הם טווח החסימה במרחק וטווח החסימה בספקטרום התדרים. לחוסם התדרים אנטנת שידור אחת או יותר וקל לזהותו יחסית לפי המבנה הייחודי לו. לעיתים חוסמים אלה מוסלקים ומוסתרים בכלי כיבול שונים, במטרה להסתיר את השימוש בהם מהאוכלוסייה עליה אמור לפעול חוסם/ שבש זה.
 
מאת: ירון עידן, יולי 2013.
בוגר יחידה 8200 ובעל תואר שני במשפטים, הבעלים של חברת EDAN  המתמחה בפשיעה דיגיטלית ובייעוץ ביטחוני. דוא"לכאן.
ציתות



 
 
Bookmark and Share