Telecom News - אחד מתוך 5 צעירים בדרום קוריאה מכור לסמארטפון שלו עם סימפטומים קשים

אחד מתוך 5 צעירים בדרום קוריאה מכור לסמארטפון שלו עם סימפטומים קשים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> אחד מתוך 5 צעירים בדרום קוריאה מכור לסמארטפון שלו עם סימפטומים קשים
אחד מתוך 5 צעירים בדרום קוריאה מכור לסמארטפון שלו עם סימפטומים קשים

ילדים בקוריאהמאת: מערכת Telecom News , 23.07.13, 10:50
 
ממשלת קוריאה טוענת, שהתמכרות זו מוגדרת כ"בזבוז" 7 שעות ויותר של שימוש יומי בסמארטפון עם תסמיני חרדה, חוסר שינה ודיכאון כשסוגרים את המכשיר.
 
The Wall Street Journal
פרסם כתבה נרחבת ודווח על תופעה מדאיגה בקוריאה, בה הזמן של שיתוף תמונות, ציוצים בטוויטר, משלוחי SMS, משחקים וכד' מבלי יכולת להתנתק הפך לחלק משמעותי ביממה עבור כ-20% מהצעירים בקוריאה, שמוגדרים כמכורים לסמארטפון שלהם אם הם הפעילו אותו יותר מ-7 שעות ביום.

בתחילת החודש הודיעה ממשלת קוריאה, שהיא מתכוונת להציע מערכת של תוכניות ייעוץ וגמילה לצעירים, שתתחיל לפעול כבר לקראת סוף שנה זו כדי לטפל בתלמידים המכורים. כיום קיימת מערכת כזו רק למבוגרים.

דרום קוריאה מתגאה בכך, שהיא מהווה את מרכז הפעילות של סמסונג הקוריאנית, ובהיותה מובילה עולמית באינטרנט המהיר ובטכנולוגיה ניידת מתקדמת.

הקוריאנים ידועים ככאלה המאמצים מיד מכשירים חדשים. שיעור החדירה בקוריאה של 100% של הטלפונים הניידים משמעותו, שרבים מחזיקים כמה וכמה מכשירים , ושהסמארטפונים מהווים כשני שליש מהם. לכן ממשלת קוריאה מתכוונת לטפל בדחיפות בתוצאות החשיפה הרבה הזו.  לשם השוואה: בארה"ב שיעור החדירה של הסמארטפםונים בחודש יוני השנה היה 50% ול-37% מהצעירים האמריקאים היה סמארטפון בשנת 2012.

בקוריאה יש בעיות עם ההתמכרות במיוחד למשחקים בקרב הצעירים בגלל הזמינות של האינטרנט המהיר. חדירת הסמארטפונים לשוק הצעיר הולכת וגדלה מידי יום בקצב מהיר ולכן גיל ההתמכרות הולך ויורד. קצב החדירה בקרב גילאי  6 עד 19 שנים שולש ל-65% בשנה האחרונה לעומת השנה שקדמה לה. בינתיים עומד שיעור ההתמכרות של בני הנוער בקוריאה הדרומית על 18% והוא כפול מזה אצל מבוגרים (9.1%).
 


 


Bookmark and Share