Telecom News - השר להגנת העורף - סוף הפיאסקו?

השר להגנת העורף - סוף הפיאסקו?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> השר להגנת העורף - סוף הפיאסקו?
ניתוח: שר הפייסבוק השני (הראשון הוא השר יאיר לפיד) גילה, שלא רק שיש לו כמה מתחזים בפייסבוק, אלא שבעולם האמיתי יש קשיים, שמשום מה לא היו ידועים לו קודם. מדינת חלם. האם גלעד ארדן יישאר "רק" שר התקשורת ויטוש את המשרד להגנת העורף?
מאת: אבי וייס, 24.7.13, 09:00גלעד ארדן

על פי פרסום של ערוץ 10 (בסרטון למטה), השר להגנת העורף ושר התקשורת גלעד ארדן איים להתפטר, אם פיקוד העורף לא יעבור מאחריות שר הביטחון והרמטכ"ל - אליו. די ברור, שזו דרישה תמוהה לא פחות מכל ההחלטות התמוהות האחרות של השר גלעד ארדן, שממלאות אצלי מגירה שלמה, ההולכת ותופחת מיום ליום.

כשחיים בפייסבוק, נתקלים בכמה דברים מאוד מעניינים: 
א. קל להתחזות בפייסבוק...  גם קשה למחוק את הביזיון בפייסבוק, אחרי שהוא התגלה...
ב. החיים האמיתיים מלאי הפתעות, אם לא קוראים מסמכים ולא מתעניינים בפרטים הקטנים והמאוד חשובים. כאשר מנהלים את החיים הציבוריים בסגנון של: "לחיות בלה-לה-לנד" (ביטוי של יאיד לפיד, שהושמע אמש בכנסת כנגד האופוזיציה), אז יש הפתעות, כשנתקלים במציאות הכואבת. למשל, השר היה אמור לקרוא את המסמך, שחיברה הכנסת עצמה (מרכז המחקר והמידע של הכנסת), מזמן, על מצב הסמכויות והמשילות של המשרד להגנת העורף. המסמך הזה מצביע בברור, שאין למשרד הזה כל בסיס וצידוק ענייני והוא כולו מבוסס על כאוס שלטוני מתמשך. 

המשרד המיותר להגנת העורף קיבל, מאז שהוקם ע"י השר (לשעבר) מתן וילנאי, החלטה חשובה אחת, הזויה ושגויה לחלוטין, בעניין "רשת חרום לאומית". קראתי לשר החדש (גלעד ארדן), מייד עם כניסתו לתפקיד, לשקול מחדש את ההחלטה הזו ולבטלה. תגובה, כרגיל, לא קיבלתי. אך בינתיים "מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים" ומשרד האוצר בעצמו דחה, ללא קביעת מועד כלשהו, את יישום ההחלטה הטפשית והיקרה הזו, מהיעדר מקורות תקציביים. 

לאחרונה, מונה מנכ"ל חדש למשרד להגנת העורף. אך גם הוא לא יכול לשנות את המצב הבסיסי: הסמכויות בענייני העורף וכוח האדם הנחוץ לטיפול בעורף מצוי באחריות שר הביטחון. פיקוד העורף הוא יחידה צבאית לכל דבר ועניין ואין כל סיבה להעביר אותה למשרד של פקידים אזרחיים לעיתים משועממים ולעיתים "יורים מהמותן" כמו השר הממונה עליהם, שעובדים בשיטת ה- 8-0-5. 

האם ח"כ גילה גמליאל, שחלמה להיות שר התקשורת (והתאכזבה, גלעד ארדן לא נסע לוושינגטון להיות שגריר...), תחזור ותבקש מראש הממשלה את המשרד להגנת העורף, אם גלעד ארדן יטוש את הספינה הטובעת הזו? נמתין ונראה. בכל מקרה, כל החלטה, שבסופה ייסגר המשרד המיותר להגנת העורף, טובה יותר מהמצב הנוכחי.  

את תגובת השר טרם קיבלנו. בספק אם נקבל...

סרטון ערוץ 10:



 
 
Bookmark and Share