Telecom News - נערה בישראל מקבלת 500 הודעות WhatsApp ביום

נערה בישראל מקבלת 500 הודעות WhatsApp ביום

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> נערה בישראל מקבלת 500 הודעות WhatsApp ביום
נערה בישראל מקבלת 500 הודעות WhatsApp ביום

נערה עם טאבלטמאת: מערכת Telecom News, 24.07.13, 17:28
 

כך נחשף בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת. מסתבר, ש-63% מההורים לא יודעים היכן ילדיהם גולשים.

הכנסת פרסמה באתרה הודעה על דיון בוועדה לזכויות הילד. בהודעה נכתב, שרוב מוחלט של ההורים אינם מעורבים בהרגלי הגלישה של ילדיהם, ואינם מודעים באלו אתרים הם מבקרים.

הודעת הכנסת נמסרה על סמך סקר איגוד האינטרנט הישראלי, שנחשף ביום שלישי בוועדה לזכויות הילד בכנסת. הוועדה דנה בסכנות הגלישה לקראת חופשת הקיץ, וח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ממלא-מקום יו"ר הוועדה, הדגיש כי "רשת האינטרנט הפכה למגרש המשחקים המרכזי של ילדינו, ויש להתריע מפני הסכנות הווירטואליות". הוא קרא לשתף בפעילות הסברה את הרשויות המקומיות והמתנ"סים, אך הדגיש כי על ההורים לשאת באחריות.

אורנה היילינגר, מאיגוד האינטרנט הישראלי, הוסיפה כי נערה בת 14 בישראל מקבלת כ 500 הודעות וואטסאפ ביום, ו- 63% מההורים לא מעורבים בגלישת ילדיהם.

כדי לסייע, מפעיל האיגוד קו לאינטרנט-בטוח, שמתגבר את פעילותו בתקופת הקיץ. האיגוד מקבל פניות רבות מהורים, בהן: פריצה לחשבון, אלימות ברשת, חרמות וגניבת זהות. השאלות הנפוצות הן: כיצד אוכל לדעת עם מי הילד מתכתב?  איך שומרים על הפרטיות שלו ברשת? איך אדע אם פוגעים בילד שלי ברשת? איך מסירים תמונות ותכנים מביכים?

נציגי האיגוד קראו לקואליציית ארגונים ליצירת מעורבות הורית, והציגו עלייה של 200% במספר הפניות לקו מתחילת שנת 2013 העומד על כ-4000 פניות. עוד עולה מהנתונים, כי מתחילת הקיץ פנו יותר מ-7000 איש לאתר SAFE, המכיל הנחיות ומידע ופועל במסגרת המרכז לאינטרנט בטוח.

מיכל זכריה, מדריכה במשרד החינוך, הצביעה על קשר הדוק בין גילויי אלימות פיזית בבית הספר לפגיעה איש ברעהו ברשת, וסיפרה על פורום, שנפתח במיוחד לימי החופשה, בו אנשי מקצוע מהמשרד עונים להורים ומטפלים מידית בהסרת תכנים פוגעניים ועוד. 

תלמידים מתיכון הימלפרב בירושלים טענו בדיון, כי לא נחשפו כלל לכל פעילות של משרד החינוך בעניין, אך נציגי מועצת התלמידים הדגישו, כי מדובר בפעילות בעיקר בביה"ס היסודי וחטיבות הביניים, שרובם כלל לא מודעים עד כמה הסכנה אורבת לכל אחד. יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי בעמותת "אשנב" תיאר כיצד מתנדבים מדריכים בבתי הספר ובקבוצות הורים אך טען כי "לרוב ההורים לא אכפת כלל מהסוגיה".

נתי ביאליסטוק, יועץ מנכ"ל משרד התקשורת הדגיש, כי חובת ספקי האינטרנט ליידע את הלקוחות בסכנות ברשת, ואת היכולת לקבל מערכת סינון תכנים בחינם, אך יונה פרסבורגר, מעמותת "נתיבי רשת", התריע כי בניגוד לחוק, רוב ספקיות האינטרנט דורשות תשלום על מערכת הסינון. לדבריו, יש כיום טכנולוגיות חדשות המאפשרות בקרה להורים בתכנים ובזמני הגלישה.

 
 
 
 
נערה עם טאבלט

 


Bookmark and Share