Telecom News - האנליסט המוביל בארה"ב ג'וזף גרינקורן: "פייסבוק תהיה גדולה יותר מסין"

האנליסט המוביל בארה"ב ג'וזף גרינקורן: "פייסבוק תהיה גדולה יותר מסין"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> האנליסט המוביל בארה"ב ג'וזף גרינקורן: "פייסבוק תהיה גדולה יותר מסין"
האנליסט המוביל בארה"ב ג'וזף גרינקורן: "פייסבוק תהיה גדולה יותר מסין"
מאת: מערכת Telecom News, 25.7.13, 17:00ג'וסף גרינקורן

ג'וזף גרינקורן (בתמונה), ברוקר אמריקאי, שסחר במניית פייסבוק לפני ההנפקה שלה בוול סטריט מעריך, כי היא תסיים את 2013 עם הכנסות שיא של עד 8 מיליארד דולרים. הוא מעניק למניה מחיר יעד של 50 דולרים למניה המשקפת פרמיה של כ-50% ביחס למחיר השוק הנוכחי, יום לאחר פרסום הדו"חות.

"המספרים החיוביים של פייסבוק הם רק קצה הקרחון, החברה הוכיחה למשקיעים, שהיא הצליחה גם להגדיל את נתח ההכנסות שלה מתחום המובייל ב-41%, שנובע בעיקר מזינוק של 51% במספר משתמשי הסלולר שעלה ל-819 מיליון משתמשים ב-2013 לעומת השנה שעברה". כך מעריך ג'וזף גרינקורן,  אנליסט מוביל בארה"ב, מנכ"ל מוריס גרופ, המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות, שציין כי "במקביל צוקרברג הוכיח למשקיעים כי, למשתמשים לא נמאס מפייסבוק. משתמשים פעילים יומיים עלו ב-27% לכ-700 מיליון משתמשים והמשתמשים החודשיים הפעילים עלו ב-21% ל-1.15 מיליארד אנשים הרושמים וקוראים סטטוס ויכולים לעשות share ו-Like.

החברה עקפה בענק את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 1.81 מיליארד דולרים לעומת הצפי שעמד כ-1.52 מיליארד– זינוק של כ-53% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ורווח נקי של 333 מיליון דולרים".
 
לטענת גרינקורן, שסחר במניית פייסבוק עוד לפני הנפקתה בנאסד"ק "משמעות המספרים הכל כך חיוביים האלה היא, שהעולם כולו מתחבר בקצב הולך וגדל למדיה החברתית. עד סוף השנה מספר ה"פייסבוקאים" צפוי לעלות על מספר ההודים בעולם, ולא נתפלא אם במהלך 2014 יהיו לפייסבוק יותר משתמשים ממספר האזרחים בסין, עם מספר משתמשים של כ-1.35 מיליארד משתמשים. דבר נוסף שהמספרים הללו מוכיחים הוא, שחברות מדיה חברתית יכולות לעשות הרבה כסף ובמקביל להמשיך ולצמוח בעולם הלקוחות הנוכחי העובר למכשירים הניידים. פייסבוק הוכיחה לכל הספקנים, שרשתות חברתיות יכולות לחדור בהצלחה יתרה לרשתות המובייל ולכן לא אהיה מופתע לראות הצלחה ורווחים נאים בתחום גם לחברות כמו טוויטר, שאזאם, פינטרסט שיחדרו לשוק בקלות יחסית".
 
גרינקורן הוסיף, כי "למרות המשך הצמיחה של פייסבוק, נראה שאף אחד בחברה הזו לא מתכוון לנוח – החברה צפויה תהיה להציג בעתיד הקרוב מוצרים חדשים ופלטפורמות פרסום חדשות למרות שאפליקציית FB HOME לא הייתה מוצלחת, ההשקה האחרונה שלהם של יישום המאפשר העלאת קליפים קצרים צפויה לקצור הצלחה במיוחד אצל חברות מדיה ופרסום באינטרנט הצפויים להגדיל שוב את עוגת הפרסום של פייסבוק".

"הגידול המתמשך שצפוי במספר המשתמשים צפוי להוביל את פייסבוק לסיים את 2013 עם הכנסות שיא של בין 7.5 ל-8 מיליארד דולרים. מארק צוקברג ממשיך כבר זו השנה השנייה להשחיז את הסינית שלו לקראת כיבוש השוק הסיני שהוא המהלך המשמעותי ביותר שמתכננת החברה בשנה הקרובה, אמר גרינקורן.
 
גרינקורן ממשיך להמליץ בחום על השקעה במניית פייסבוק, לדבריו - פייסבוק היא השקעה נהדרת לטווח הארוך עם מחיר יעד של 50 דולרים למניה המשקף לה גם לאחר הזינוק יום שלאחר הדו"חות אפסייד של כ-50%, לכן גם לאחר העליות הנוכחיות כדאי למשקיעים לטווח הארוך לתפוס פוזיציה במניה של החברה שלא ויתרה על החזון לה להפוך לקהילה הגדולה בעולם.  
פייסבוק



 
 
Bookmark and Share