Telecom News - הצבא מפנה תדרים עבור חברות הסלולר

הצבא מפנה תדרים עבור חברות הסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הצבא מפנה תדרים עבור חברות הסלולר
זה לא קורה (כמובן) בישראל, אלא בארה"ב, שם הצבא מציע תוספת של תדרים, שהוא יפנה עבור חברות הסלולר, לרבות ל- LTE (מעבר להחלטות של פינויי תדרים שכבר מתבצעות). זאת, בתחום האטרקטיבי של 1,755 עד 1,780 מגהרץ.
מאת: אבי וייס, 26.7.13, 12:00LTE

בעקבות הלחץ של ה- FCC (הרגולטור לתקשורת בארה"ב), משרד המסחר והקונגרס, החליט צבא ארה"ב להציע לחברות הסלולר ספקטרום (תחום שיימכר במכרז), בתחום התדרים האטרקטיבי של 1,755 עד 1,780 מגהרץ.

הצבא מסר, שהוא יעתיק את השימוש, שנעשה היום בתחומים הללו, אל התחומים הקרובים הנמצאים ברשות צבא האמריקאי: 1,780 עד 1,850 מגהרץ ו- 2,025 עד 2,110 מגהרץ. 

את ההסכם עם חברות הסלולר דוחפים בעיקר משרד המסחר - Department of Commerce והארגון הממשלתי NTIA, שהוא חלק ממשרד המסחר, שהציעו "שימוש משותף" בתדרים עם זרועות הביטחון של ארה"ב, בהתאם לדרישת הנשיא ברק אובמה וה- FCC. ההצעה של NTIA הייתה לבצע "שימוש משותף" של כל תחום התדרים של 1,755 עד 1,850 מגהרץ (סה"כ נתח יפה של 95 מגהרץ). כעת, הצבא משחרר לגמרי 5 מגהרץ מתוך התחום הזה והוא מוצע לטובת חברות הסלולר, שמגלות אופטימיות לגבי המשך שחרור תדרים ע"י זרועות הממשל.

בישראל, לעומת זאת, הצבא אמור לשחרר תדרים בתחום ממש לא אטרקטיבי (של ה- 2,600 מגהרץ) ל- LTE, בפריסת זמן של כ- 3 שנים, שלא ברור מתי תחל. זאת, רק תמורת קבלת כסף שיגיע (אם יגיע) ממכרז ל- LTE (לרשת LTE נכה ומפגרת, בלי פתרון לבעיית בניית האנטנות וללא רשתות תמיכה ב- WiFi), ממכרז שטרם יצא לדרכו... בקיצור: מדינת חלם. 
 
אנטנות
קרדיט צילום: ש. וייס



 
 
Bookmark and Share