Telecom News - WebRTC הוא העתיד בעולם התקשורת והבסיס לעבודה קבוצתית בווידיאו

WebRTC הוא העתיד בעולם התקשורת והבסיס לעבודה קבוצתית בווידיאו

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> WebRTC הוא העתיד בעולם התקשורת והבסיס לעבודה קבוצתית בווידיאו
WebRTC הוא העתיד בעולם התקשורת והבסיס לעבודה קבוצתית בווידיאו
מאת: אבי וייס, 28.7.13, 00:20גארי ברנט
 
עולם הטלפוניה עובר מ"ברזלים" לאפליקציות פתוחות. זו התמצית של תפיסת העולם החדש של Avaya, שמשלבת את היכולות של רדוויז'ן לפתרונות עבודה קבוצתית המתמזגת עם מוקדי השירות, ליישות אחת שקופה ופתוחה.  מהפכה במיטבה.   
 
"אני רואה, שהעולם העסקי הולך לכיוון של 3 מכשירי קצה לכל אדם. זה מתפתח באופן טבעי ואנשים מתרגלים לתחזק אצלם כמה מכשירים במקביל", מדגיש גארי ברנט (Gary E. Barnett), סגן נשיא בכיר ומנכ"ל "עבודה קבוצתית" (Collaboration), חברת אוויה. "במקביל, האפליקציות נהיות ידידותיות ומאוד נגישות לכל אחד. אנשים הפסיקו לקרוא ספרי הדרכה להפעלת מכשירים ותוכנות. מערכות ההפעלה הניידות הן יותר טבעיות להתנהגות האנושית. לכן, אנו מעוניינים לתת לארגונים כלים כדי לנהל את העבודה אצלם ולהפוך אותה לפרודוקטיבית, קבוצתית, באמצעות הכלים החדשים הללו. הכלים הללו יפעלו על כל מכשירי הקצה באשר הם, באופן שקוף למשתמשי הקצה, עם יכולות וידיאו ב- HD".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גארי ברנט, סגן נשיא בכיר בחברת אוויה, כדי לשמוע לאן הולך עולם העבודה החדש, שמבוסס על עיקרון הניידות והעבודה הקבוצתית בכל מקום. עולם התקשורת מצוי במהפכה אדירה ועובר תהליכי וירטואליזציה ומעבר לענן. כך, התקשורת היא עוד אפליקציה בסט האפליקציות, שמשמשות את המנהלים והעובדים, על מכשירי הקצה הניידים, שהם מחזיקים בידם.  
 
שאלה: מה מטרת ביקורך בישראל?
גארי ברנט: "אני מגיע לעיתים קרובות לישראל, בעיקר כדי לקדם את מרכז הפיתוח הגדול שלנו כאן בישראל, וכמובן לפגוש לקוחות ושותפים.
 
ישראל חשובה לנו באוויה, גם מההיבט של הפיתוחים הנעשים בישראל וגם מההיבט של הלקוחות הרבים, שיש לנו כאן. יש בישראל שוק גדול יחסית עבורנו. אנו משקיעים לא מעט במו"פ בישראל וההשקעה הגדולה ביותר שלנו הייתה הרכישה של רדוויז'ן מקבוצת רד.
 
גם כשאני לא נמצא בישראל, אני, כמו כל יתר חברי ההנהלה, מקיימים קשר קבוע בשיחות וידיאו בין ישראל לארה"ב".
 
שאלה: מה השגתם מרכישת רדוויז'ן (שנרכשה לפי הפרסומים ב- 230 מיליון דולרים)?
תשובה: "ההחלטה על רכישת רדוויז'ן הגיעה מכמה כיוונים: המוצרים, ההיבט הכספי ויכולות הפיתוח והמפתחים. הנקודה המרכזית: אני מאמין שתחום הווידיאו יהיה הנושא המרכזי בארגונים ובעסקים בעשור הקרוב והלאה.
 
הזמן של כל עובד ומנהל הוא יקר. הווידיאו מקרב בין אנשים, שיכולים לעבוד בכל מקום בעולם. מה שמשך את תשומת ליבנו ברדוויז'ן הוא, שהיא באה עם פתרונות חזקים לתחום הווידיאו ב- IP, על כל מכשיר קצה ועל כל רשת. זה התחום החשוב ביותר בעולם הווידיאו. נגמר העידן בו מנהלים מוכנים לשלם מחירים אסטרונומיים, כדי לקיים שיחות ועידה בוידיאו. עקב העלויות, הווידיאו לא היה זמין לכל אחד. הוא לא היה נוח לתפעול ודרש ציוד ייחודי. זה נגמר.
 
הווידיאו שהציגה רדוויז'ן, הוא חלק מהעבודה היום יומית, קל לתפעול ומצוי על כל מכשיר קצה בכל מערכות ההפעלה. אנו עברנו לעולם של מכשירי קצה, במיוחד הניידים, דוגמת סמארטפונים וטאבלטים, ולשם הפתרון הזה מתאים".
 
שאלה: איך השוק מקבל את פתרונות הללו והאם תשמרו על המותג "רדוויז'ן"?
תשובה: "אנו מעוניינים לשמור גם על החדשנות וגם על הלקוחות של רדוויז'ן. לכן, מיזגנו את כל מה שלא קשור לפיתוח ולייצור. כל מה שקשור ל'משרד האחורי', כמו כספים, כוח אדם, וכיו"ב, מוזג לתוך אוויה. את תחום פיתוח המוצר אנו מחזקים ומשלבים עם הקו של מוצרי אוויה, כחלק בלתי נפרד מקו זה, אך תוך שמירת שם המותג של רדוויז'ן".  
 
שאלה: איך מתבצע השילוב של מוצרי אוויה עם רדוויז'ן?
תשובה: "השילוב נעשה בעיקר בענן. היתרון של הפתרונות של רדוויז'ן הוא, שהמוצרים שהם פיתחו ומפתחים מספקים וידיאו באיכות HD על ערוצי תקשורת צרים, לרבות ערוצי הסלולר הצרים. זה תואם בדיוק לקו מוצרי הרשת של אוויה.
 
ביצענו אינטגרציה של כל מוצרי הטלפוניה של אוויה ואנו משלבים את כל הטכנולוגיות הבאות מהפיתוחים של אוויה עם אלו, שפותחו ע"י רדוויז'ן. מגרסה 7.6 של המערכת של רדוויז'ן, שיצאה אך לאחרונה לשוק, המערכת הזו תואמת לחלוטין ומשולבת עם מערכת אאורה (Aura) של אוויה. זה מכיל את כל היכולות שיש לאוויה להציע לעולם העסקי והארגוני, כולל תאימות לאחור למערכות הישנות.
 
בנוסף, אנו ממליצים ללקוחות, שיש להם עדיין מערכות של נורטל ברשת, לבצע המרה מהפלטפורמות של נורטל לפלטפורמות של אוויה, עם יכולות הווידיאו המשולבות של אאורה".
 
שאלה: מה הלקוחות שלכם מחפשים היום לפלטפורמות עבודה בארגון?
תשובה: "אנו רואים, שיש דרישה הולכת וגוברת בארגונים ובעסקים לווידיאו. בעיקר בגלל הנגישות והתפשטות תופעת ה- BYOD. מדובר בתהליך של 'התפוצצות' של התופעה, בה מנהלים ועובדים מגיעים לעבודה עם מכשירי הקצה שלהם ורוצים לעבוד מכל מקום ובכל זמן. אנו מציעים להם לנהל את הווידיאו על כל מכשירי הקצה. כך, שניתן יהיה לבצע 'עבודה קבוצתית' בצורה פשוטה ושקופה למשתמשי הקצה. אנו עובדים בעניין זה עם שותפים ואינטגרטורים, כדי להטמיע את המערכות בארגונים.
 
בנוסף, יש גידול עצום של זרימת וידיאו במוקדי שירות – Contact Centers. אני מצפה, שכמעט כל מוקדי השירות יעברו לעבוד עם וידיאו בקרוב. הסיבה די ברורה: המתקשרים למוקדים מתחילים להתקשר עם וידיאו ומצפים שתהיה לזה, באופן שקוף, תמיכה ממוקד השירות והתמיכה אליו התקשרו".
 
שאלה: איך אתם מגיעים לשקיפות בהפעלת וידיאו על מכשירי הקצה מכל סוג?
תשובה: "אנו באים לשוק עם פתרונות של WebRTC. זה עובד מעל כל דפדפן. המשתמש מוריד בפעם הראשונה, בלי שהוא ירגיש, Plug-in קטן על הדפדפן, וזה עובד עבורו שקוף בכל מכשיר קצה. זאת, כי בכל מכשיר קצה יש דפדפן, לא חשוב מה סוג הדפדפן שיש על המכשיר".
 
שאלה: למה בחרתם ב- WebRTC, שהיא פלטפורמה פתוחה?
תשובה: "זה חלק מהגישה של אוויה לעבודה עם מערכות פתוחות. זאת, בניגוד לחברות אחרות העובדות עם מערכות קנייניות. אני חש במפגשים שלי עם הלקוחות, שהם רוצים את חופש הבחירה ולא להיות כבולים למערכות קנייניות.
 
כמה סיבות הניעו אותנו לבחור ב- WebRTC:
א. פשטות ושקיפות. זה מתאים לכל דפדפן ללא צורך בתוכנת לקוח (Client). דהיינו: המשתמש לא צריך לטעון תוכנה ולא צריך לנהל איזו תוכנה אצלו. גם לא צריך ללמד את המשתמש איך משתמשים בתוכנה לעבודה קבוצתית. כל משתמש רגיל להשתמש בדפדפן. זה שקוף ופשוט עבורו.
ב. זה מתאים לכל אחד, לכל לקוח בכל מקום ועל כל מכשיר ובכל רשת.
ג. זה מפותח במלואו ע"י קבוצת הפיתוח של רדוויז'ן בישראל, בשת"פ עם שאר חלקי גופי הפיתוח באוויה בעולמית.
 
לכן, אנו מספקים פתרון המתאים לכל ארגון ולכל מכשיר קצה, בלי צורך להחליף מערכות או לטעון תוכנות כבדות על הרשת ועל מכשירי הקצה. אנו לא מסתפקים רק ב- WebRTC. אנו מספקים גם אפליקציות – Apps המתאימות למערכות ההפעלה השונות על הסמארטפונים והטאבלטים. כך, שיש לארגון בחירה של מגוון פתרונות למכשירי הקצה.
 
בנוסף, אנו מספקים פתרונות לארגונים הרוצים את הווידיאו על המחשבים הנייחים של המנהלים והעובדים. לא כולם עברו למכשירים ניידים. יש עדיין הרבה מאוד מחשבים שולחניים. אמנם, יש גידול ניכר בשימוש בטאבלטים ושאר המכשירים הניידים, אך אסור לנו להתעלם מהעולם הקיים של מחשבי PC. לכן, יש לנו גם אפליקציות למחשבים הללו. הכל עובד במערכת אחת השקופה למשתמשי הקצה".
 
שאלה: לאן התחום הזה מתפתח?
תשובה: "יש כמה כיוונים חזקים בשוק ובתעשיית התקשורת המשפיעים עלינו ועל כל המנהלים והעובדים בארגונים ובעסקים:
 
א. עלייה של חשיבות הווידאו בארגונים. זה החל גם בתחומים דוגמת מוקדי השירות. פתרון הווידיאו חייב להיות חלק ממערכות העבודה ולא כפתרון נפרד.
 
ב. ה- Unified Communications וה- Contact Centers הולכים למיזוג. זה יהפוך ליישות מאוחדת. מדובר כאן במהפכה תפיסתית וארגונית לגבי מקומו של מוקד השירות בארגון.
 
ה- Contact Center לא יישאר ישות נפרדת בארגון. שתי הישויות הללו כבר די קרובות לאיחוד המתקרב ובא.
 
ג. איחוד בין מערכות ה- Data וה- Web. המהלך הזה הוא חלק מהמעבר ל- Unified Communications. המערכות הולכות לכיוון של פלטפורמות פתוחות. ה- SIP הוא הבסיס והמרכז של הכיוון החדש הזה. וידיאו וקול יהיו על כל מכשירי הקצה. מערכות העבודה הקבוצתית תהיינה פתוחות ועל כל מכשיר קצה.
 
אנו מספקים API ו- SDK לכל מי שרוצה לפתח על הפלטפורמות הפתוחות שלנו. מפתחים מצד ג' יכולים ליישם פתרונות המתאימים לצרכים של כל עסק וליישם במהירות פתרונות פתוחים בהתאמה מקומית. נגמר העידן של תלות בספק אחד, המתנה של שנים לפיתוח מערכות והמתנה ארוכה להתאמות מקומיות של המערכות לצרכים מקומיים של הארגון".
 
שאלה: למה צריך לאחד את מוקד השירות - הפונה החוצה ללקוחות, עם כלי העבודה הקבוצתית בתוך הארגון פנימה?
תשובה: "כי לשם השוק הולך וזה הצורך של הלקוחות. אדם המתקשר למוקד שירות, רוצה להגיע כמה שיותר מהר לאדם הנכון, כדי שיפתור לו את הבעיה שבגללה הוא התקשר, או יספק לו את המידע שהוא מחפש, או ימכור לו את המוצר או השירות שהוא מבקש.
 
לכן, המתקשר רוצה פתרון אישי ושירות אישי. בד"כ, לא ניתן לספק את השירות האישי הזה במוקד השירות, אלא בתוך הארגון. לכן, עולה כאן הצורך לספק שירות טוב יותר ללקוחות. זה אפשרי אם מבצעים 'תקשורת פתוחה' בין מוקד השירות לבין המערכות בתוך הארגון. צריך זרימה חלקה של התקשורת, כך שהפונה יקבל את המענה הנכון, היעיל והמהיר עבורו.
 
כבר כיום, על פי סקרים שערכנו, בארגונים רבים מועברים כ- 10% מהשיחות המתקבלות במוקדי השירות, מהמוקדים אל תוך הארגון, לאדם הנוגע בדבר, שיכול לתת פתרון ישיר לפונה. האחוז הזה גדל מידי שנה. ברור לנו, שזה הכיוון של ההתפתחות הזו.
 
אנו רוצים להוביל מהפכה בתפיסת ההפעלה של מוקדי השירות. להעלים את הקו המפריד בין מוקד השירות למחלקות הארגוניות פנימה".
 
שאלה: לאן אתם הולכים מכאן?
גארי ברנט: "אני מאמין, שהחברות עוברות לכיוון של התקנת מערכות פתוחות אצלן. אני מאמין בכיוון של איחוד העבודה הקבוצתית בתוך הארגון עם מערכות מוקדי השירות. אנו כעת מצויים בשלב של פיתוח מערכי אבטחה, שיתמכו באיחוד בין ה- UC וה- CC. זה יצור מערכת עסקית אחת עבור הארגון ויספק לו יכולות חדשות לייעול העבודה בין כל עובדיו.
 
אנו מספקים לשוק Complete Stack. פתרון מלא ופתוח של פלטפורמות עבודה קבוצתית, עם כל היכולות של הווידיאו ושאר הכלים. זה פתרון ייחודי בשוק. המבט שלנו הוא תוצאה של השינוי שחל בתפיסת העולם של הלקוחות.
 
בנוסף, אם חסר ללקוחות יישום מסוים לצרכים הפנימיים שלהם, הם יכולים לפתח את הפתרון הזה מהר ובעצמם. זאת, כי אנו מספקים מערכות ארגוניות פתוחות. זה אין למתחרים שלנו.
 
המטרה שלנו ברורה: לספק ללקוחות פתרון מלא קצה לקצה, שרץ על כל מכשירי הקצה. זה הכוח, שנולד מהשילוב של אוויה ורדוויז'ן. הכיוון הוא די ברור: משלבים את עולם ה- Data עם עולם ה- Web. זאת, תחת מעטפת אחת, נוחה, שקופה וידידותית.
 
השוק משתנה ממש מול העיניים שלנו. הכל הופך לווירטואלי, גם התקשורת. הכל עובר לאפליקציות, כולל כל יישומי התקשורת. כל האפליקציות יכולות לפעול על כל מכשיר הקצה. יש עלייה בדרישה לשירותים מנוהלים בענן. התפיסה של הענן מתחילה לתפוס תאוצה בארגונים.
 
אם המערכות בארגונים הן פתוחות, קל לנהל אותן בשקיפות. ניתן לפתח כלים, שבהם כל ארגון יכול להשתמש. כך, עולם הטלפוניה עובר מברזלים לאפליקציות פתוחות.
 
חשוב להדגיש: אפשר לשמור על QoS ועל רמת ואיכות השירות גם כשעוברים לאפליקציות פתוחות.
 
יש תגובות יפות להתקדמות הזו, כולל בשווקים ורטיקליים. למשל: תחום הבניינים החכמים, תחום הרפואה ועוד. בשווקים הללו היו קשיים ליצור פתרונות למערכות מולטימדיה פתוחות, שתעבודנה על כל מכשירי הקצה. השוק מקבל כעת פתרונות מלאים המשלבים את הכל, לרבות ה- CRM וה- ERP במערכת אחת.
 
ה- Unified Communications הפך למרכיב חשוב בשווקים רבים. יש דוגמה יפה ליישום כזה שלנו בקופת חולים מכבי בישראל. יש דרישה לפתרונות הללו במוסדות חינוך והשכלה הגבוהה. תלמידים ניגשים לכיתת הלימוד הווירטואלית מרחוק והלימודים נהפכים לווירטואליים, עם וידיאו נייד. הווידיאו הנייד הוא פתרון אידאלי לצרכים הללו. השוק צמא לפתרונות מהסוג הזה.
 
בפעם הראשונה בעולם התקשורת דוחף השוק הפרטי את השוק העסקי ומקדים אותו. בעבר, המצב היה בדיוק הפוך. זה שינוי בהתנהגות השוק, שהכיוון שלו ברור וזה לא ישתנה ולא יתהפך. השוק הפרטי הולך לכיוון של מכשירי קצה ניידים וחכמים וזה דוחף את השוק העסקי לאותו כיוון, כי האנשים מביאים את המכשירים הללו מהבית לתוך הארגון. העבודה הקבוצתית משתמשת בכלים הללו במערכות פתוחות וה- WebRTC הוא חלק מהעתיד הזה. העתיד בבסיסו הוא עבודה קבוצתית משולבת וידיאו על כל מכשיר קצה". 
אוויה



 
 
Bookmark and Share