Telecom News - סימנטק זיהתה בחנות גוגל פליי הופעה יומיומית של אפליקציות הונאה

סימנטק זיהתה בחנות גוגל פליי הופעה יומיומית של אפליקציות הונאה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סימנטק זיהתה בחנות גוגל פליי הופעה יומיומית של אפליקציות הונאה
סימנטק זיהתה בחנות גוגל פליי הופעה יומיומית של אפליקציות הונאה

אפליקציות הונאהמאת: מערכת Telecom News, 29.07.13, 18:03
 
ראשונים לדווח: זרם קבוע של אפליקציות הונאה שוטף את חנות גוגל פליי כל יום. למרות שיש להן "חיים קצרים" בחנות, הן מפיקות רווחים למפתחיהן ומכוונות לשם כך.

אתר PCWorld דיווח היום, שחברת סימנטק מצאה במשך 7 החודשים החולפים מעל ל-1,200 אפליקציות חשודות בחנות גוגל. גוגל הסירה חלק מהן אבל אחרות נשארו בחנות גוגל לפחות כמה ימים.

מנהל בסימנטק כתב אפליקציה שמטרתה להביא משתמשים להיכנס לשירות "וידאו למבוגרים" באינטרנט בעלות של כ-3,000 דולרים לשנה. מטרת  האפליקציה הייתה ליצור לינק ל"אתר למבוגרים". במכתב האישור לרישום נשלח לינק נוסף לשירות באתר למבוגרים, ואז על המשתמש לספק סיסמא. אם הכפתור נלחץ, מס' הטלפון מועבר ומסופקת סיסמא, ואז המשתמש מקבל נתוני רישום כולל העובדה, שהוא יהיה צריך לשלם 3,200 דולרים לשנה תוך 3 ימים.

קשה למצוא ולסלק מחנות גוגל פליי אפליקציות כאלה,שמספקות רק לינקים לאתרים על מנת להרוויח כסף מנרשמים.
כמו כן, הצעדים השונים הנדרשים בתוך האפליקציה הם אסטרטגיה כדי לשמור את האפליקציה בחנות ככל שניתן. רק משתמשים יכולים להודיע לחנות גוגל על אפליקציות כאלה על מנת להסירן.

מנגד, בחנות אפל, כל האפליקציות נבחנות בקפידה לפני עלייתן לאפסטור. לכן, חנות אפל "נקיה" יותר מאפליקציות הונאה כאלה. אמנם, גוגל סורקת אפליקציות והיא אף הוסיפה תכונה לגרסה 4.3 של האנדרואיד, שסורקת אפליקציות לאיתור קוד זדוני. אך מסתבר, שאפליקציות הונאה אכן מגיעות לחנות באופן יומיומי.

יותר מ-100 אפליקציות הדומות לזו המתוארת לעיל על ה"וידאו למבוגרים" פורסמו מתחילת החודש הזה בחנות גוגל פליי. 30 אפליקציות מ-3 מפתחים עדיין שם נכון להיום. סימנטק מודיעה לגוגל על האפליקציות האלה. אולם, הזרם שלהן לחנות לא נפסק והוא ממשיך כל יום. רבות מהן מגיעות לפסגה על סמך חיפוש לפי מילות מפתח, כנראה עקב שימוש לרעה בפונקציות החיפוש.
 
 


 


Bookmark and Share