Telecom News - מעבדת היזמות 3DS הגיעה לטכניון

מעבדת היזמות 3DS הגיעה לטכניון

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מעבדת היזמות 3DS הגיעה לטכניון
מעבדת היזמות 3DS הגיעה לטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 30.7.13, 13:30הטכניון
 
במשך שלושה ימים פיתחו 38 סטודנטים נבחרים מהטכניון 8 פרויקטים יזמיים, בסיועם של בכירים בתעשייה ובעולם ההשקעות.
 
התראה בזמן אמת כשתינוק שרוי בסכנת חיים, זירה להשאלת ציוד ולהשכרתו, מערכת להגנה על כבלים תת-ימיים, מנגנון למניעת פגיעה ברוכבי אופניים ואפליקציה המציעה למשתמש אפיקי-בילוי אופטימליים כאשר הוא "תקוע" במקום כלשהו בעולם – אלה הם כמה מהפרויקטים שהוצגו בסיומם של שלושת ימי Technion 3DS
 
3DS = 3 Day Startup הוא פורמט גלובלי חדש יחסית, לקידום יזמות בקרב סטודנטים, שנוסד על ידי סטודנטים באוניברסיטת אוסטין, טקסס. במסגרת זו נערכים במוסדות אקדמיים שונים "מרתונים" של שלושה ימים. בכל אירוע כזה משתתפים כארבעים סטודנטים, המפתחים בשלושת הימים הללו מוצרים ושירותים שונים, ומציגים אותם בפני משקיעים פוטנציאליים.

פרויקט 3DS יצא לדרך לפני כארבע שנים, ומאז התקיימו יותר משבעים אירועים ברחבי העולם. כשלושים החברות שנולדו במסגרת זו גייסו עד היום מימון בסכום מצטבר של יותר מ-11 מיליון דולרים. זוהי הפעם הראשונה שהפרויקט מתקיים בטכניון.
 
"פרויקט 3DS נולד מתוך היעדרן של 'מעבדות יזמות'," מסביר לוק קארייר, (בתמונה) נציג הארגון העולמי של 3DS, שליווה את האירוע בטכניון, "ומהניסיון של ארבע השנים האחרונות אנחנו יכולים לומר שאכן פיתחנו נוסחה לאיתור יזמים. אנחנו מאמינים שכפי שלכימאים יש מעבדות כימיה, ולאנשי מיחשוב יש מחשבים, ראוי שלסטודנטים בעלי נטייה יזמית תהיה מעבדה שבה יוכלו לפתח את רעיונותיהם ולקדם אותם לקראת יישום טכנולוגי ועסקי."  קארייר ציין כי הרמה של האירוע בטכניון היתה הרבה מעל הממוצע באירועי 3DS עד כה.

האירוע בטכניון אורגן על ידי ד"ר דניאל פרידמן, חבר סגל חדש בפקולטה להנדסת חשמל, ושי חיים, בוגר הטכניון (הנדסת חשמל) שעובד כיום בתעשיית ההון-סיכון. "לאחר שנחשפתי לעוצמת האירוע בארה"ב ובבייג'ינג, היה ברור לי שהטכניון הוא אתר טבעי לאירוע כזה," אומר ד"ר פרידמן. 120 סטודנטים הגישו מועמדות, ואחרי סינון קפדני נבחרו 38 סטודנטים, המייצגים 13 פקולטות.
 
"רצינו לאפשר לסטודנטים המבריקים האלה לגעת בתחומים ובנושאים הנמצאים מחוץ ל'אזור הנוחות' שלהם – אפשרות שחסרה לי אישית בהיותי סטודנט כאן," אומר חיים. "וכדי לאפשר את קיום האירוע היינו חייבים לבחור לא רק את הסטודנטים הטובים ביותר, אלא גם ספונסרים משמעותיים; ואכן, באמצעות מותג הטכניון הצלחנו לגייס את הגופים הרלוונטיים המובילים."
 
בתחילת האירוע הציג כל סטודנט את הרעיון שלו בפני עמיתיו. אחרי שנבחרו הרעיונות הטובים ביותר התגבשו קבוצות שהחלו לעבוד. בכל שלב בעבודה נהנו המשתתפים מעצתם של בעלי המקצוע הטובים ביותר, ביניהם אורי לוין ממייסדי חברת ווייז, מייסדי צורן ומומחים מ-GKH  ו-BDO. בסופו של דבר פיתחו הסטודנטים (בתמונה) שמונה יוזמות:
  1. InMyShoes – פלטפורמה שנועדה לחבר בין אנשים המבקשים ייעוץ מקצועי בתחום כלשהו לבין אנשים המצוידים בידע הרלוונטי. לדוגמה, סטודנט דרום-אפריקאי המבקש ללמוד מינהל עסקים בלונדון יוכל לשוחח עם אדם שכבר נמצא במסלול זה. "הבעיה היא שאי אפשר למצוא כיום ב'גוגל' את ה'יועצים' האופטימליים," הסבירו חברי הצוות. "מה שאנחנו מציעים הוא יצירת קהילה של אנשים משני הצדדים – בעלי מידע ומבקשי מידע – באופן שיעודד חיבורים ביניהם."
  2.  SeeCare – מערכת המתריעה בזמן אמת על סכנה הצפויה לתינוק – סכנת נפילה מכיסא, יציאה ממיטה מסורגת, התקרבות לחוט חשמל וכיו"ב. המערכת מתבססת על מנגנון מתוחכם לניתוח תנועה.
  3. CheckCity – יישום חדשני לסמארטפונים, שמציע למשתמשים הנתונים במגבלות-זמן הדוקות אפשרויות בילוי. המערכת לוקחת בחשבון את מכלול הנתונים הרלוונטיים לרגע הנתון, ו"תופרת" עבור המשתמש את המסלול האופטימלי לטיול, או רעיון אחר לבילוי.
  4. Lend & Borrow – זירה להשאלת ציוד ולשאילתו. החדירה לשוק תבוצע באמצעות השאלות חינם, אולם הפלטפורמה תאפשר גם השכרה ושכירה של פריטים מסוימים. "הממשק שלנו מתאים למגוון רחב של תחומים ומוצרים: כיסא תינוק לרכב, תרמיל טיולים, מקדחה," הסבירו יזמי L&B. "כמו בשוק הצימרים, גם כאן המפתח הוא החיבור בין בעל המוצר לבין מי שזקוק לו."
  5. Groopiez - לנוכח הקושי בשיתוף פעולה על פני היצע נרחב של שירותים, ביניהם דרופבוקס, סקייפ וגוגל דרייב, מציעה Groopiez סביבה ידידותית, שאינה דורשת הרשמה, המאפשרת שיתוף פעולה שיכלול את כל הרכיבים החיוניים של שיתוף קבצים, צ'ט וכיו"ב.
  6. ProTect – מדי שנה מתרחשות כ-100 פגיעות בכבלים תת-ימיים כתוצאה מפעילות דייג. ProTect מציעה פתרון חדשני, בר-רישום כפטנט, למניעה של תאונות אלה. "זהו פתרון לואו-טקי שיכול לחסוך מיליארדי דולרים לחברות התקשורת," אמרו חברי הקבוצה.
  7. Verify.me – בעידן שבו 67% ממשתמשי האינטרנט מציבים את סוגיית האמון כמכשול העיקרי לשימוש ברשתות חברתיות, Verify.me מאפשרת אימות של זהות המשתמש באמצעות אלגוריתם מתוחכם. "זהו פתרון לא פולשני, שאינו דורש מהמשתמש תהליך נוסף של אימות," מסבירים המפתחים. 
  8. BackVision – 700 רוכבי אופניים נהרגים מדי שנה בארה"ב לבדה. שני שלישים מהם נהרגים בדרכים מהירות. מערכת BackVision תעביר לרוכב התראות על כלי רכב העלולים להתנגש בהם, ותספק להם את הזמן הדרוש כדי למנוע את הפגיעה.
 האירוע נתמך על ידי תוכנית Startupbootcamp, מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט, מעבדות IBM, Wix, GKH Law (המשרד שמאחורי עסקת 'ווייז'), ומשרד BDO ישראל.

בתמונות:
נציג הארגון העולמי של 3DS, שליווה את האירוע בטכניון  - לוק קארייר (מימין)
הסטודנטים שהשתתפו ב- Technion 3DS
צילום: דוברות הטכניון
הטכניון
משתתפי התחרות



 
 
Bookmark and Share