Telecom News - פלאפון הטמיעה בקר אחסון לווירטואליזציה

פלאפון הטמיעה בקר אחסון לווירטואליזציה

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> פלאפון הטמיעה בקר אחסון לווירטואליזציה
פלאפון הטמיעה בקר אחסון לווירטואליזציה
מאת: חיים חביב, 31.7.13, 18:45איליה גרשנזון
 
התקינה בקר אחסון SVC מבית IBM לניהול ווירטואליזציה של אחסון במערכות מותקנות של EMC, NetApp ו- IBM.
 
חברת פלאפון התקינה בקר ווירטואליזציית אחסון SAN Volume Controller (SVC) מתוצרת יבמ, לביצוע וירטואליזציה מלאה של מערכי האחסון  של EMC, NetApp ויבמ בנפח של כשלושה פטה-בייט. עם התקנת המערכת, זוכה החברה, לראשונה, בתמונה לוגית אחידה של מכלול התשתיות הפיזיות המגוונות שרכשה במהלך השנים מספקים שונים; זאת, תוך אפשרות להקצאה וניוד מיידים של נפחי אחסון בין מערכות שונות. בנוסף, מאפשרת מערכת ה- SVC לדחוס בזמן אמת נתונים הנשלחים לאחסון, באופן החוסך נפח אחסון יקר ומייעל את הניהול.
 
במפגש קבוצת המערכות והטכנולוגיות של יבמ, שהתקיים השבוע בתל אביב, הסביר איליה גרשנזון (בתמונה), ראש צוות אחסון וגיבוי בפלאפון, כי המניע העיקרי להתקנת המערכת החדשה היה קידום ההתייעלות התפעולית, במענה לשינויים הרגולטוריים בתחום התקשורת. פרויקט שיפור ניהול האחסון נועד לקצר את זמן ההקמה ולהקל בתפעול מערכות וסביבות אחסון: המערכת של יבמ מאפשרת הקמה מהירה יותר של סביבות אחסון, ניהול תהליכי גיבוי, הקמת תמונות מערכת, ושיפור תהליכי הגירת נתונים. בנוסף, המערכת נותנת מענה לקשיים שהתגלו בעבר, במעבר סביבות אחסון בין תשתיות דיסקים מתוצרת ספקים שונים.
 
ההחלטה לבחור בבקר SVC של יבמ התקבלה בשל היכולת לנהל את מכלול המערכים הקיימים והעתידיים של פלאפון. המערכת מציעה למשתמש ממשק נוח הכולל כלים להפקת דו"חות, ניטור ובקרה מרכזית  ומאפשר הקמה מהירה ויעילה של תמונות מערכת.
מערכת SVC של IBM חוצצת למעשה בין סביבות השרתים ובין מערכות האחסון: היא מציגה את מערך הדיסקים כתמונה וירטואלית אחת  ללא קשר או תלות בזהות יצרן החומרה.
 
פתרון ניהול האחסון החדש הוטמע באתר המרכזי של פלאפון בגבעתיים ובאתר הגיבוי החם ברמלה; בכל אתר הופעלו 4 מערכות SVC, מתחתן פועלות סביבות אחסון קיימות של יצרנים שונים. תחילה הועברו סביבות הפיתוח, ובהמשך - סביבות התפעול והשרתים הפועלים. גרשנזון: "אנחנו מסוגלים לקחת כל מערכת אחסון של כל ספק, להזיז אליה נתונים לבדיקה ולהזיז אותם חזרה בעת הצורך – הכל בקוון ישיר".
 
תהליך ההטמעה ארך שבועיים, ובסיומו אורכת הקצאת דיסק ליישום חדש רק דקות ספורות, במקום שעות שנדרשו לכך בעבר. דחיסת נתונים על גבי המערכות הקיימות מגיעה לשיעורים של 70-90%. תהליכי שכפול הסביבות יעילים יותר, וניתן להקים עותק הבזק (Snapshot) על גבי מערכות ותיקות בקלות. איליה גרשנזון: "קיבלתי גמישות שלא הייתה לי עד היום גם על גבי מערכות בנות חמש ושש שנים. תהליכי הגירת הנתונים פשוטים יותר וקצרים יותר. הכנסת מערכת אחסון של יצרן אחר אינה מוגבלת: אני מכניס את המערכת והנתונים מתחילים לזוז בקלות".
 
מערכת נוספת של יבמ, TPC, שהותקנה בפלאפון, מאפשרת ניתוח אנליטי וניהול משופר של המערכת.
 
גרשנזון העריך, כי נקודת הזמן הטובה ביותר להתקנת SVC היא מעט לפני רכישת דיסקים חדשים והגדלת נפח האחסון. הפעלת המערכת מאפשרת להימנע מהוצאה נוספת  באמצעות דחיסת המידע הקיים אל המערכות הקיימות. הוא מציין במיוחד את יתרונות ההפעלה של כלי הניתוח הייחודי של יבמ Compresstimator, המאפשר להעריך מראש את יחס הדחיסה הצפוי של הנתונים בסביבה החדשה.  
שרת מרכזי
Bookmark and Share