Telecom News - אפליקציות מאסיה מאתגרות את המערב: ל-Line החודש 200 מיליון משתמשים

אפליקציות מאסיה מאתגרות את המערב: ל-Line החודש 200 מיליון משתמשים

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציות מאסיה מאתגרות את המערב: ל-Line החודש 200 מיליון משתמשים
אפליקציות הצ'ט האסיאתיות מאתגרות את המערב: ל-Line יש החודש 200 מיליון משתמשים
אפליקציותמאת:Telecom News01.08.13, 22:00
 
אפליקציות המסרים האסיאתיות החינמיות: WeChat הסינית, KakaoTalk הדרום קוריאנית ו-Line היפנית (בבעלות קוריאנית) משקיעות עשרות מיליוני דולרים בפרסום טלוויזיוני, בקידום באינטרנט ובתמיכה של "סלבס" במאבק על ליבם (וכיסם) של הצעירים בדרום מזרח אסיה.

עם אוכלוסייה של מאות מיליונים, התפתחות של מעמד ביניים בורגני ומכירות הולכות וגדלות של סמארטפונים, הפכה דרום מזרח אסיה לקו הקדמי במאבק על לקוחות, כאשר האפליקציות הסינית, הדרום קוריאנית והיפנית מאיימות על השליטה המסורתית של ספקיות הסלולר וענקיות האינטרנט הגלובליות כמו גוגל, פייסבוק וגם בלקברי. כך דיווח היום אתר FT Financial Times

כמו מתחרותיהן במערב (אצלנו פופולרית ה-WhatsApp),  שלוש האפליקציות בחינם, WeChat, Line ו-KakaoTalk, מאפשרות למשתמשים לבצע שיחות קוליות ומשלוח מסרים חופשיים באינטרנט הסלולרי. אולם, הממשק המאוד ידידותי שלהן לצעירים ולבני נוער מצעיד אותן לפסגת ההורדות. המשתמשים בהן טוענים, שהן "כיפיות" ומאפשרות קשר מהנה מאד עם חברים ובני משפחה. זאת, לעומת האפליקציות המערביות המדגישות פונקציונאליות טהורה.

KakaoTalk החלה את המהפכה כאשר הושקה בשנת 2010, אבל Line התגברה עליה בחודש שעבר ועברה את רף 200 מיליון המשתמשים. להיקף כזה לקח לפייסבוק ולטוויטר להגיע לאחר 5 שנים. לגבי WeChat נטען ב-techcrunch שיש לה 450 מיליון משתמשים בסין (לפי רויטרס – 300 מיליון משתמשים).

פייסבוק וגוגל רואות באפליקציות האסיאתיות איום רציני. בלקברי, ששלטה באינדונזיה בגלל השירות החינמי שלה, מאבדת מכוחה בגלל האפליקציות האסיאתיות המורדות לכל סמארטפון.

מכירות הסמאטרפונים בדרום מזרח אסיה צמחו בשנים האחרונות עקב עליה בהכנסות וכניסה לשוק של טלפונים סיניים זולים במחירים של אפילו 50 דולרים. הדרום מזרח אסיאתיים קנו 44 מיליון סמארטפונים בשנה החל ממאי 2012 ועד סוף אפריל 2013, גידול של 60% לעומת שנה קודמת.

דרום מזרח אסיה היא במצב בו הייתה דרום קוריאה לפני 4 שנים. וכמו סמסונג, האפליקציה מדרום קוריאה KakaoTalk מפיקה תועלת מהפופולריות של המוזיקה והטלוויזיה הדרום קוריאנית באסיה. האפליקציות הן בתחרות במבט להודו, אינדונזיה, הפיליפינים וויאטנאם. כשרוצים להתרחב בשוק מסוים יש להבין אותו ולהקשיב למשתמשים המקומיים. אולם, לחברות כמו גוגל ופייסבוק קשה להקשיב לאנשים בכל מדינה ומדינה.

3 האפליקציות מתמקדות בשלב זה במשיכת משתמשים חדשים ולא בעשיית רווחים. אם כי הן פועלות למציאת דרכים לרווחים (ומרוויחות) בו בזמן שהן משתדלות לא לצאת מהאופנה במהירות הגבוהה בה נכנסו אליה.

האפליקציות הללו שואפות להתרחב מחוץ לאזור דרום מזרח אסיה. ל-Line יש שווקים חזקים באינדונזיה, יפן, טאיוואן ותיאלנד. אולם, יש לה גם 10 מיליון משתמשים בספרד.

Line דיווחה על הכנסות של 58.9 מיליון דולרים ברבע הראשון של שנת 2013. KakaoTalk הגיעה לרווחיות בשנה שעברה, כאשר דיווחה על 42 מיליון דולרים הכנסות ורווח של 6.5 מיליון דולרים.

3 האפליקציות החינמיות מאתגרות כעת את השליטה של האפליקציות המערביות. לחברות האסיאתיות יש שווקים גדולים, וצופים, שהן תוכלנה להגיע להובלה.
 
יפן

 





 
 
Bookmark and Share