Telecom News - צעד ראשון בכיוון הנכון: קנסות על חברות תקשורת

צעד ראשון בכיוון הנכון: קנסות על חברות תקשורת

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> צעד ראשון בכיוון הנכון: קנסות על חברות תקשורת
שר התקשורת גלעד ארדן הטיל קנסות של מאות אלפי ש"ח על סלקום ובזק בינלאומי בגין אי מילוי הוראות הרישיון בדבר סינון תכנים לקטינים. בהחלט צעד ראשון ונכון מזה עשור, מצד שר התקשורת.
מאת: אבי וייס, 5.8.13, 12:30גלעד ארדן

בהודעה די מפתיעה, שיצאה היום מלשכת שר התקשורת גלעד ארדן, כמפורט כאן, מודיע השר, שהחליט להשתמש בסמכויות שיש בידי משרד התקשורת, לאשר את החלטות המנכ"ל (בפועל) שמילה מימון, להטיל קנסות של: 298 אלף ש"ח על סלקום ו- 164 אלף ש"ח על בזק בינלאומי. זאת, משום שלא מילאו את ההוראה לגבי  פרסום של שירות הסינון בחינם באתר האינטרנט של החברה (בכל הנגוע להגנה על קטינים).

אין ספק, שמדובר בצעד ראשון, תקיף ונכון של מנכ"ל משר התקשורת (בפועל) שמילה מימון ושל שר התקשורת גלעד ארדן. מזה כעשור, משרד התקשורת היה בשיתוק מוחלט בכל הקשור באכיפת חוקי התקשורת, התקנות, ההנחיות וסעיפי הרישיון. מידי שנה נמצאו אלפי תלונות צרכנים מוצדקות כנגד חברות תקשורת, ומאומה לא נעשה. רק מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה המשיכו לבצע מלאכתן נאמנה ולהטיל עיצומים כספיים על חברות, שבתחום הפיקוח שלהן, שחרגו מהרישיון באופן בוטה תוך צפצוף על הרגולטור.

כעת זה נגמר. מתחיל (כך אני מקווה) עידן חדש במשרד התקשורת. עידן של עמידה על ביצוע החוק ומילוי תנאי הרישיון, תוך שמירה על האינטרסים של הצרכנים והציבור הרחב. בהחלט צעד חשוב ונכון של שר התקשורת ואנשי הפיקוח במשרד התקשורת, ובראשם המנכ"ל הזמני שמילה מימון, שהביאו את הממצאים וההחלטה לפני השר, שנתן את "ברכת הדרך" לקו החדש, האמיץ והנכון הזה.
 



 
 
Bookmark and Share