Telecom News - פרויקט "ויקיאוויר" של ויקימדיה לתיעוד וצילום תמונות אוויר הוכתר הבוקר

פרויקט "ויקיאוויר" של ויקימדיה לתיעוד וצילום תמונות אוויר הוכתר הבוקר

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> פרויקט "ויקיאוויר" של ויקימדיה לתיעוד וצילום תמונות אוויר הוכתר הבוקר
פרויקט "ויקיאוויר" של ויקימדיה ישראל לתיעוד וצילום תמונות אוויר הוכתר הבוקר בוויקימניה
מאת: מערכת Telecom News, 9.8.13, 13:00תל אביב מהאוויר
 
ראשונים לדווח: ההכתרה התקיימה במסגרת הוועידה הבינלאומית של תנועת ויקימדיה, כפרויקט "המגניב והייחודי" של התנועה לשנת 2013.
 
77 פרויקטים ייחודיים נשלחו על ידי 40 עמותות ויקימדיה ברחבי העולם, מתוכם בחרה ועדה בינלאומית את 5 הפרויקטים הייחודיים שעלו לשלב הגמר. הבוקר, לאחר טקס הפתיחה של ויקימניה, הוועידה הבינלאומית של תנועת ויקימדיה המתקיימת השנה בהונג קונג בהשתתפות כ-700 נציגי עמותות ומתנדבי ויקיפדיה מרחבי העולם, נבחר פרויקט "ויקיאוויר" כפרויקט "המגניב והייחודי ביותר" בתנועת ויקימדיה ל-2013.
 
מיזם "ויקיאוויר" הוא יוזמה של ויקימדיה ישראל ואגודת התעופה הכללית ליצירת מאגר תצלומי אוויר של מדינת ישראל ברישיון חופשי לשימוש בוויקיפדיה וכן לשימוש חופשי של כלל הגולשים בארץ ובעולם. במסגרת המיזם מתלווים צלמים מתנדבים מוויקיפדיה לטיסות אזרחיות בשמי הארץ ולאחר מכן מעלים את התמונות שצילמו במהלך הטיסה לוויקישיתוף, מאגר המדיה המרכזי של תנועת ויקימדיה ומשלבים אותם בערכי ויקיפדיה השונים. בתמונה משמאל תל אביב מהאוויר. עד כה בוצעו 6 טיסות והועלו לאינטרנט כ-1,500 תמונות. דוגמאות של נמל אשדוד, אשדוד והמכתש הגדול להלן. 
 
עמוס מרון, יוזם הפרויקט בוויקימדיה ישראל: "החדשות מהונג קונג מפתיעות מאוד. ידענו שיש לנו פרויקט ייחודי, אך לא האמנו שמכל עשרות הפרויקטים המדהימים שיש בתנועה, דווקא הפרויקט הצעיר הזה יזכה בתואר. הפרויקט הזה מבחינתנו הוא דוגמא מצוינת ליכולת של ארגונים אחרים לשתף פעולה עם ויקימדיה ישראל כדי לתרום לוויקיפדיה ולהעשיר את כמות התמונות של ישראל היפה שמוצעות כיום באינטרנט לשימוש חופשי, ללא עלות. זוהי גם דוגמא לדרך נוספת שבה אפשר לתרום חזרה לוויקיפדיה – לא רק על ידי כתיבה, אלא גם על ידי העשרת ויקיפדיה בתמונות חופשיות".
 
הבוקר נפתחה בהונג קונג "ויקימניה" – הוועידה הבינלאומית של תנועת ויקימדיה המתקיימת זו השנה התשיעית. מדי שנה נערכת הוועידה במדינה אחרת בעולם, כאשר לפני שנתיים (2011) נערכה הוועידה בחיפה ובשנה שעברה בוושינגטון. למעלה מ-700 משתתפים מ-90 מדינות וכ-100 מרצים לוקחים חלק השנה בוועידה שנפתחה הבוקר בהונג קונג תחת הכותרת "העתיד של ויקיפדיה ותנועת ויקימדיה". הוועידה תימשך עד יום ראשון ומשתתפים בה 10 ישראלים.
נמל אשדוד מהאוויר
אשדוד מהאוויר
המכתש הגדול מהאוויר
Bookmark and Share