Telecom News - תוספת ספקטרום משמעותית ל- WiFi

תוספת ספקטרום משמעותית ל- WiFi

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> תוספת ספקטרום משמעותית ל- WiFi
זה לא קרה בישראל אלא ב- EU (השוק האירופאי המשותף). אחרי ארה"ב, גילו ב- EU ש- 71% מכלל תעבורת האינטרנט הנייד נעשית ב- WiFi ולא בסלולר. לכן, החליטו לבצע שם רפורמה: לספק ספקטרום בכמויות ולהקל את הרגולציה לתחום ה- WiFi.
מאת: אבי וייס, 10.8.13, 21:00

אחרי ארה"ב (כפי שחשפנו כאן), גם ב- EU גילו, שהעתיד של האינטרנט הנייד טמון ברשתות WiFi בכל מקום ולא בסלולר, שלא מצליח "לספק את הסחורה". זאת הסיבה, שכל החברות המפתחות ציוד לחברות הסלולר החלו לפתח ציוד המשלב WiFi בכל אנטנה סלולרית. חברות סלולר גדולות דוגמת AT&T החלו לספק שירותים למכשירי הסלולר של הלקוחות בקנה מידה רחב על רשתות ה- WiFi. חברות כבלים כמו גם חברות תקשורת אחרות (בדומה למה שבזק עושה) ורשויות מקומיות וציבוריות, החלו לפרוס רשתות WiFi בקנה מידה עצום ברחבי ארה"ב ובמדינות רבות בעולם. פתרונות Offload ב- WiFi הפכו לחובה לכל חברת סלולר בעולם. במקביל, התקנים של עולם ה- WiFi עוברים עדכון ושכלול
נלי קרוס
על פי הנתונים, שנאספו עבור נציבות ה- EU, כיום, כ- 71% מכלל תעבורת האינטרנט הנייד באירופה נעשית מעל רשתות WiFi ובשנת 2016 זה יגיע ל- 78%. לכן, נלי קרוס, סגנית הנשיא, נציבות השוק האירופאי (בתמונה), הכריזה על פריצת דרך בתחום ה- WiFi, שתכלול כמה צעדים במקביל:

א. שחרור הספקטרום בתחום ה- 5150 עד 5925 מגהרץ לטובת ה- WiFi.

ב. שחרור כל התדרים התפוסים בתחומים של 2.6 ו- 3.5 ג'יגהרץ לטובת WiFi וסלולר, עם דגש לטכנולוגיות Offload לחברות הסלולר.

ג. הורדת חסמים ושחרור כבלי הרגולציה לתחומי ה- Offload של שידורי WiFi במרחב הציבורי (באירופה, יש מגבלות חמורות, בהשוואה למה שקיים בארה"ב ובמדינות רבות בעולם, מבחינת עוצמות השידור, התדרים והטווחים של השידורים של ה- WiFi. כל המגבלות הללו תוסרנה). 

במקביל, ה- EU מתכוון לעודד את ספקי השירותים הניידים להשקיע בטכנולוגיות אבטחה ברשתות WiFi ולבצע מסעי הסברה לגבי הסכנות של גלישה לא מוצפנת ומאובטחת ברשתות WiFi במרחב הציבורי, לרבות בעסקים ובבתים.  

זה היה די ברור, ש"התפוצצות" תופעת הסמארטפונים, הטאבלטים והמעבר לעבודה בעסקים ובארגונים עם מכשירי BYOD, תוביל בהכרח לדרישה גוברת לספקטרום, בתחומי השימוש של ה- WiFi. למעשה, רוב הפעילות האנושית עוברת לחיבורי אינטרנט נייד. לכן, השלטונות, בכל מדינות העולם, פועלים לספק את הצורך ההולך וגובר הזה.

"הצלחת ה- WiFi היא עובדה בלתי ניתנת לערעור", כך לדברי נלי קרוס. "מאחריותי האישית לדאוג, שה- EU יסייע לתושבי אירופה להשיג נגישות לרשתות WiFi בכל מקום, עם ספקטרום, שיספק רוחבי פס טובים ועם הקלות רגולטיביות ליישום הפריסה הזו. כל תושבי אירופה ייהנו מהפריסה הזו, שתכסה לא רק את הבתים ומקומות העבודה, אלא גם את כל המרחב הציבורי בכל מקום".  
WiFi



 
 
Bookmark and Share