Telecom News - הסטארטאפ החרדי שימצא לך חברים באותו תחום עניין

הסטארטאפ החרדי שימצא לך חברים באותו תחום עניין

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ החרדי שימצא לך חברים באותו תחום עניין
בלעדי: חשיפת סטארטאפ, שעדיין פועל ב- Stealth Mode (חשאיות) מירושליים, ומפתח פלטפורמה של מציאת חברים על בסיס עניין משותף בתכנים ונושאי עניין זהים. זאת, בניגוד לרשתות החברתיות הקיימות המחברות בין חברים, שממילא מכירים זה את זה, או שהגיעו דרך חברים, שהמליצו עליהם. 
מאת: אבי וייס, 11.8.13, 23:00אברהם אורבך

לאחר שחשפנו את הסטארט-אפ החרדי מאלעד, ואת הסטארט החרדי המצליח מבני ברק, הגיעה העת לחשוף סטארט-אפ חרדי מבטיח נוסף, הפעם מירושלים. אברהם אורבך בתמונה הוא המייסד והמנכ"ל של חברת ההזנק Webbing.me, שיושבת כיום בחברת האקסלרטור וההשקעות ILventure

החברה מונה כיום 7 עובדים, חרדים, דתיים וחילוניים. "אנו קיימים כבר 6 חודשים ופעלנו עד כה 'מתחת לרדאר'. הרעיון שלי מבוסס על פטנט המצוי כעת בשלבי רישום. ריכזתי סביבי אנשים המאמינים בפתרון הזה ויכולים לקדם אותו.

חשוב להדגיש: אין אצלנו הבדלים בין חילוניים לחרדים, כולם עובדים בהרמוניה יחד, להשגת המטרה", מדגיש אברהם אורבך.

"אנו בשלבי פיתוח אחרונים של בטא פתוחה. סיימנו עם שלב האלפא. עד כה בדקנו את המערכת בחוג סגור של משתמשים", מדוווח אברהם אורבך. "הרעיון המרכזי נולד אצלי, כשרציתי להקים קהילה עם אנשים בעלי עניין בתכנים כמו שאני מתעניין בהם. לא מצאתי שום כלי המספק לי את השירות הזה באינטרנט.

כל הרשתות החברתיות הקיימות מחברות בין אנשים המכירים זה את זה, לא בין אנשים שלא מכירים זה את זה, ויש להם תחומי עניין משותפים. בפייסבוק למשל, אתה מוצא ומתחבר רק לחברים קיימים או לחברים של חברים. לא לאנשים חדשים שלא מוכרים לך, אבל בעלי עניין זהה לשלך. 

אנו מסווגים תוכן לפי תחומי העניין. זה די דומה לרעיון של Pinterest בעולם התמונות. רק שכאן אנו עוסקים בכל סוגי התכנים, לא רק בתמונות. הכוח של המנוע שלנו הוא לזהות תכנים מכל סוג ולסווג אותו לפי תחומי עניין, ולמצוא אנשים בכל קצוות הרשת, שיש להם עניין באותו תחום.

אנו בעיקר מתמחים בטקסט, כי יש לנו מערכת חכמה היודעת לנתח משמעות של טקסטים. כך, ניתן לבנות חברויות חדשות. זה כלי מצויין לכל מי שמחליף סביבה חברתית, או רוצה לבנות סביבה חברתית חדשה, למשל סטודנטים וצעירים מכל הגילאים. 

המערכת שלנו (שפותחה ב- Ruby) כוללת גם כלים לסינון תכנים. כך שהתוכן יהיה הולם ומתאים לתחומי העניין של החברים. היות ומדובר בקהילה, חברי הקהילה בעצמם ידווחו למערכת על תוכן לא הולם. כל תוכן וכל מי שמספק תוכן מקבל רייטינג, כך שמדובר במערכת חברתית מלאה וחכמה.

תוך חודשיים עד שלושה נוכל לחשוף את המערכת לציבור הרחב. המערכת מתאימה לכל מחשב וגם למכשירים הניידים, כי חברויות וקהילות בונים בכל מקום ועל כל מכשיר קצה.

למעשה, אנו מעבירים במערכת החדשה את הכוח לידי הגולשים, לבחור בעצמם את החברים שלהם, לפי תחומי העניין המשותפים שלהם, ולבנות קהילות יציבות ומועילות לחברים, קהילות בעלות עניין משותף בין החברים". 
קהילות מרחבי העולם
סרטון: יזמות חרדית במיטבה בעידוד ד"ר יוסי ורדי



 
 
Bookmark and Share