Telecom News - חשיפה: סטארט-אפ חרדי מבני ברק - הפיכת כל אתר לאתר אינטראקטיבי

חשיפה: סטארט-אפ חרדי מבני ברק - הפיכת כל אתר לאתר אינטראקטיבי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חשיפה: סטארט-אפ חרדי מבני ברק - הפיכת כל אתר לאתר אינטראקטיבי
חשיפה: סטארט-אפ חרדי מבני ברק - הפיכת כל אתר לאתר אינטראקטיבי עם הגולשים
מאת: אבי וייס, 11.8.13, 19:30CallMe
 
בלעדי: הפיכת כל אתר לאתר מכירתי עם יכולת תקשורת מהירה עם הגולשים. זה הסוד להצלחה של CallMe, שחושפת לראשונה פתרון חדש ובינלאומי בשם Bontact. חשיפת השיטה איך רותמים את היכולות המתקדמות של עולם התקשורת לרבות WebRTC, כדי לשדרג אתרי אינטרנט סטטיים ולהפוך אותם לאינטראקטיביים ומוצלחים.    
 
"אנחנו כבר עם 10 עובדים בחברה, כולם חרדים", מדגישה שרי רוט, מנכ"לית חרדית של חברת CallMe מבני ברק, שחושפת כעת לראשונה את הפורטל החדש Bontact. "למי שתוהה מה אני עושה באינטרנט, התשובה שלי די ברורה: במגזר החרדי האינטרנט הוא כלי לצורכי לעבודה, כלי למידע. לא כלי לבידור ושעות הפנאי".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם שרי רוט, שמנהלת ביד רמה סטארט-אפ חרדי מצליח והעוסק בפיתוחים מתקדמים בתקשורת, בתחום הפיכת אתרי האינטרנט לאינטראקטיביים. המתחרה הגדולה שלה זו חברת הענק LivePerson, חברה ציבורית, שמניותיה נסחרות בנאסד"ק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב, עקב רכישת 3 חברות סטארט-אפ ישראליות על ידה (Human Click, Kasamba ו- Nuconomy). אולם, יכולותיה של לייבפרסון כלל לא דומות ליכולות המוצגות ע"י הסטארט-אפ החרדי מבני ברק.
 
שאלה: איך הגעת לנהל חברת סטארט-אפ חרדית בבני ברק?צביקה כהן
שרי רוט: "חברת CallMe קמה ב- 2007 ביוזמה של 3 שותפים: צביקה כהן, בתמונה משמאל, שהוא הטכנולוג והמפתח הראשי, חיים ברכר, שהוא הגב הפיננסי של המיזם, יזם שיש לו רשת של מכוני 'אור השן' הפרוסה בכל הארץ, ואותי. אני הייתי בצד של השיווק והמכירות. התחלתי בתור מנהלת שיווק ותוך כדי איסוף לקוחות, הצלחתי מאוד ובגדול. לכן, הוחלט ע"י כל המייסדים בדעה אחת, שאני מתאימה לנהל את החברה. העסק גדל בבת אחת והייתי המועמדת המתאימה לנהל את החברה במתכונת חדשה ועם כלים חדשים, שאנו חושפים היום.
 
אוסף הלקוחות של החברה הוא מאוד מרשים וכולל את כל החברות המובילות במשק דוגמת: סלקום, נטוויז'ן, AIG, אלדן, בנק המזרחי, YNET, אוויס, מיטב בית השקעות, אקסלנס, הרץ, ישראייר, וואלה! ועוד רבים המצטרפים כל הזמן".
 
שאלה: איך הגעתם לאוסף כל כך רחב של לקוחות גדולים?
תשובה: "הסוד טמון במחלקת הפיתוח שלנו. הכל מפותח כאן אצלנו בבית. זיהינו את הצורך שנולד באינטרנט אצל בעלי האתרים, להפוך אתרים סטטיים לאתרים דינמיים ואינטראקטיביים, שמוכרים ללקוחות המגיעים אליהם.
 
הדבר הכי בסיסי: אם לקוח מכניס לאתר את מספר הטלפון שלו כדי שיחזרו אליו, בבת אחת האתר הופך לאתר מכירתי. זה כלי מכירתי יעיל ממדרגה ראשונה. אנשים משלמים המון על בניית האתר והתחזוקה שלו, אבל הם מגלים מהר מאוד שזה לא מספק אותם. זה לא מביא לקוחות, גם אם הגולשים הגיעו לאתר ושמעו עליו".
 
שאלה: מה אתם מציעים לבעלי האתרים?
תשובה: "אוסף של כלים. הכלי הראשון הוא אפיק תקשורת חדש וייחודי, המשלב בין גלישה באינטרנט לבין שיחת טלפון ישירה עם העסק. כך שהלקוח מקבל מענה אישי ומידי לכל שאלותיו, תוך כדי גלישה. כלי נוסף: בעת הגלישה עולות לגולשים שאלות, בעיות ובירורים שלא תמיד מופיעות באתר תשובות להן. לשם כך מציעים האתרים הרגילים יצירת קשר בעזרת דואר אלקטרוני, שלא תמיד זמין או יעיל וגם הפונים לא מקבלים תשובה מידית. אנו מספקים כלי למענה מידי, עם אנשים שעונים, לא מכונות וירטואליות. חייגן 'שיחת החינם' של CallMe הינו כלי שיווקי חכם ומתקדם, המשנה את מערך המכירות, הזמינות והשרות של העסק.
 
בנוסף, אנו מספקים כלים לקמפיינים אינטראקטיביים. כל משרדי האינטראקטיב בישראל גילו אותנו. למעשה, כמעט כל קמפיין אינטראקטיבי העולה לאוויר בישראל, מבוסס על המערכת שלנו. במקום טפסי 'לידים' סטטיים, הקמפיין כולל 'שיחת חינם' המשנה את 'יחס ההמרה'. תוספת כפתור 'שיחת חינם' כולל בתוכו גם יכולת הקלטה, כך שבעל העסק יכול לפקח על רמת השירות של הנציגים שדיברו עם הלקוחות. ההקלטה היא אחד הכלים המשלימים לחייגן החכם, מעבר לניתוח ופילוח השיחות מבחינה סטטיסטית ומעקב אחרי המרות".  
 
שאלה: מה בעל אתר צריך לעשות כדי להפעיל את הכלים שלכם?
תשובה: "השירות שלנו הוא למעשה בענן. בעל האתר צריך לשלב באתר או בכל ''Mini Site שהוא מקים לצרכי קמפיינים, את הג'אווה סקריפט הקטן, שאנו מספקים לו. יש לנו גם פתרון מבוסס פלאש. זה תהליך של כמה שניות. הפתרון שלנו הוא כל כך מהיר, מה שאין אצל המתחרים בנו. זה מיד מתחיל לפעול אחרי הכנסת הסקריפט.
 
אפשר לשלב את כפתור 'שיחת החינם' גם במייל או בכל מסר אחר. כך שניתן לייצר מגע אינטראקטיבי עם הלקוחות בכל מדיה ועל כל תשתית אינטרנטית, לא רק באתר".
 
שאלה: איך הטלפוניה מופעלת במערכת 'שיחת החינם'?
תשובה: "יש לנו שרתי טלפוניה בארץ וברחבי העולם, אותם פיתחנו והקמנו בעצמנו. כך שניתן לקבל ולהוציא שיחות בארץ ובעולם ללא כל בעיה, באופן שקוף לגמרי למשתמש בשירות".
 
שאלה: מדוע החלטתם להקים את שירות Bontact?
תשובה: "ראינו אחרי ההצלחה של CallMe, שיש עוד צרכים לשוק של בעלי האתרים, צרכים הדורשים פתרון ברמה אחרת.
 
הפתרון החדש הוא פתרון בינלאומי, לא רק ישראלי, כמו CallMe. זו פלטפורמה מתקדמת עם כלים מתקדמים, שאין לשום מתחרה. הייחוד שלה: שילוב של צ'ט, קול, דוא"ל, SMS, וידיאו ו'צור קשר' במערכת אחת. בעל האתר מקבל וויג'ט, יישומון שפותח חלון בו יש לגולש אפשרויות לקשר עם האתר לפי הבחירה שלו. אנו מעבירים את כוח הבחירה של סוג הקשר לידיים של הגולשים. זאת, בנוסף, שהפתרון הזה פועל בכל שפה ובכל מקום בעולם.
 
החלק המעניין במערכת זה כלי השליטה של בעל האתר. הוא רואה כל גולש מהרגע שהוא נכנס לאתר, רואה את המאפיינים שלו ויכול ליצור איתו קשר יזום, ממש תוך כדי הגלישה בזמן אמת של הגולש באתר".
 
שאלה: איך בעלי האתרים משלמים על השירות החדש?
תשובה: "יש לנו כמה חבילות לפי היכולות והיקף השימוש של המערכת. החבילה הבסיסית היא בחינם. החלטתי לספק את החבילה הבסיסית בחינם, כדי שבעלי אתרים יוכלו להתנסות ולהתרשם מהיכולות של המערכת. מבחינת תקשורתית, המערכת בחינם מספקת רק צ'ט. אולם, כלי הניהול, שאנו נותנים בידי בעל האתר הוא זהה בכל השירותים האפשריים. זה הכוח של המערכת. זה משכנע מיד את בעל האתר לקחת את הפתרון הזה.
 
ב- Dashboard של כלי הניהול, בעל האתר רואה את כל הגולשים אצלו, מהיכן הם מגיעים, מה הם עושים. הוא יכול לפנות אליהם ולהזמין אותם, במקום שהמערכת תזמין אותם או שהם ייזמו פנייה לאתר מיוזמתם. הכלי הזה מספק את כל היכולות האפשרויות לבעל האתר במגע שלו עם הגולשים.
 
בעוד שהמתחרים מספקים לאתר רק צ'ט המוגבל ביכולותיו, אנו מספקים אוסף של כלים ההופכים כל אתר סטטי לאתר דינמי ומכירתי. בעלי האתרים מגלים מהר מאוד את הכוח של המכירות באמצעות המערכת הזו".
 
שאלה: האם זה הפיתוח החדש היחיד שלכם בתחום?
תשובה: "אנו כל הזמן עובדים ומפתחים פתרונות, כדי לענות על צרכים מגוונים ומתפתחים של השוק. יש לנו לא מעט פיתוחים עתידיים, שנחשוף די בקרוב. אנו לא חושפים מוצר לציבור לפני שאנו מרוצים מהיציבות שלו למשתמשי הקצה".
 
שאלה: על איזה סוג של פיתוחים את מתכוונת באמירה שאתם עובדים עליהם כעת?
תשובה: "אנו בשלבי פיתוח של רובוט היודע לזהות גולש לאחר כמה שניות שהוא באוויר. זה רובוט שיקפיץ לאותו גולש שאלות קצרות ויזהה את הצורך שלו. לאחר שהרובוט יזהה את הצורך של הגולש, הוא יקפיץ לו אוטומטית נציג אמיתי, שייענה על הצורך שלו. זה לא נציג וירטואלי של דמות בובה, שמרתיעה לא מעט מהגולשים.
 
פיתוח נוסף נוגע לסמארטפונים. יש לנו פיתוחים לסמארטפונים, למשל למעקב מרחוק של בעל האתר מה קורה במערכת שלו, כולל יכולת התערבות ופנייה ישירה ללקוחות דרך הסמארטפון".
 
שאלה: אתם מפתחים גם במערכות תקשורת חדישות ועתידיות?
תשובה: "בהחלט. יש לנו פתרונות פלאש ללא התקנה, המספקים יכולת תקשורת קולית, צ'ט ווידיאו. זה שלב מכין ל- WebRTC. אנו בדרך לפתרון של WebRTC. התחלנו עם מערכת מבוססת עלActiveX  וכעת אנו הולכים להשתמש במערכת של WebRTC, מבוססת דפדפן ב- HTML5. כך שהלקוחות שלנו יקבלו את הפתרון המתקדם ביותר שיש בעולם, בחזית הטכנולוגיה, לקשר שקוף קל ומהיר עם הלקוחות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
שרי רוט: "החלום שלי, שכל בעל אתר ישתמש בכלי תקשורת Online עם המערכת שלנו. זה חלום שאני מאמינה בו, כי מדובר בשוק ממש ענק. כמות האתרים עצומה וכל הזמן נבנים אתרים חדשים ויש קמפיינים חדשים כל הזמן באינטרנט.
 
עד היום פעלנו בארץ. כעת, אנו נחשפים לכל העולם. אני מאמינה, שניתן לשכפל את ההצלחה בישראל ולהעביר אותה לכל העולם. אני חולמת, שלא יהיה בעל אתר שייעלה לאוויר בלי הוויג'ט שלנו, שיהפוך את האתר שלו לאינטראקטיבי, מהיום הראשון שלו באוויר. יש לנו מוצר טוב, שאני מאמינה בו ובטוחה שהוא יצליח ובגדול". 



 
 
Bookmark and Share