Telecom News - כתבת אימיילים לחבר בארה"ב? כל המכתבים נסרקו ונקראו ע"י ה-NSA

כתבת אימיילים לחבר בארה"ב? כל המכתבים נסרקו ונקראו ע"י ה-NSA

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> כתבת אימיילים לחבר בארה"ב? כל המכתבים נסרקו ונקראו ע"י ה-NSA
כתבת אימיילים לחבר בארה"ב? - כל המכתבים נסרקו ונקראו ע"י ה-NSA

מעקב אחר דואר אלקטרוני
מאת: מערכת Telecom News, 12.08.13, 00:52
 
אתר החדשות theguardian מדווח, שה-NSA האמריקאי הפך את רשת האינטרנט כולה בארה"ב לרשת מעקב כללית, כך שכל התכתובת מארה"ב לחו"ל ומחו"ל לארה"ב עוברת סריקה, העתקה וקריאה. החידוש בכתבה שזה נעשה לגבי כולם.

אתר החדשות theguardian דיווח אתמול בכתבה ארוכה בהסתמך על הניו יורק טיימס, שה-NSA, שהוא ה-National Security Agency, מבצע חיפוש בכל תכני הדואר האלקטרוני היוצא מארה"ב והנכנס אליה בצורה גורפת וכללית ללא צווים. 


כדי להעלים את הפלישה המדהימה והכוללת הזו לפרטיות של האמריקאים (ושל אלה שכותבים אליהם), ה-NSA עושה העתק של כל מכתב דוא"ל בינלאומי, לאחר מכן הוא עובר וקורא את המידע המשוכפל. הוא שומר רק את האימיילים המכילים מילות מפתח מסויימות, ולאחר מכן מוחק את שאר האימיילים תוך כמה שניות.

אם אמריקאי שלח היום אימייל לחבר או בן משפחה, או שותף עסקי, או עמית ללימודים בחו"ל (או אדם מחו"ל שלח אימייל לחבר או בן משפחה, או אנשי עסקים וכד' בארה"ב), הסיכוי הוא גדול מאד שה-NSA עשה העתק ושהמכתב עבר חיפוש למידע חשוד.

נראה, שה-NSA האמריקאי מאמין, שהמעקב הכללי והגורף אחר כל מערכת האינטרנט בארה"ב מוצדקת, כי כל התהליך "לוקח כמה שניות".

כל מי ששולח דוא"ל לארה"ב צריך לדעת, שה-NSA חושב, שהוא יכול לחדור למכתב ולקרוא אותו. בין אם ה-NSA שומר את ההודעות במשך שנים, או רק לכמה שניות, מסתבר שהחדירה לפרטיות בארה"ב היא אמיתית, מיידית וגורפת, ומתייחסת לכולם.

***************************************************************************************************************************
 
המידע שלך נמצא בענן אמריקאי (אמזון, מיקרוסופט, גוגל, אפל וכיו"ב)? כדאי שתחשוב טוב ותשקול את כל השיקולים: מי "מחטט" בו, כל הזמן - כאן
 
חיטוט בדואר

 


Bookmark and Share