Telecom News - היעדר הגנה על מכשירים ניידים אישיים מעמיד 34% מהחברות בסכנת פריצה

היעדר הגנה על מכשירים ניידים אישיים מעמיד 34% מהחברות בסכנת פריצה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> היעדר הגנה על מכשירים ניידים אישיים מעמיד 34% מהחברות בסכנת פריצה
היעדר הגנה על מכשירים ניידים אישיים מעמיד 34% מהחברות בסכנת פריצה לנתונים
מאת: מערכת Telecom News, 12.8.13, 22:00קספרסקי
 
מסקר שערכה מעבדת קספרסקי בשיתוף חברת המחקר הבינלאומית B2B בקרב יותר מ- 5,000 מנהלי IT בכירים מחברות ברחבי העולם, עולה כי רוב החברות נכשלות במתן תשומת לב ראויה לאבטחת מכשירים ניידים והמידע המאוחסן בהם. 34 אחוזים מהמשיבים ציינו כי החברות אינן עושות שימוש בפתרונות ייעודיים לניהול מכשירים ניידים (MDM).
 
האיום על מכשירים ניידים נמצא במגמת צמיחה אדירה בשנתיים האחרונות. יותר ויותר מכשירי אנדרואיד מחוברים היום לאינטרנט, כשבמקביל יש זינוק עצום בהיקפים של תוכנות זדוניות מכוונות אנדרואיד וקמפיינים ממוקדים של ריגול תעשייתי עם התמקדות במידע נייד. עובדים רבים משתמשים במכשירים הניידים האישיים שלהם כדי לגשת למידע ארגוני, ועושים בהם שימוש אקטיבי לצרכים שונים, כגון גישה לדואר האלקטרוני הארגוני, מה שמחזק את הצורך של חברות וארגונים להפעיל מערכות יעילות לניהול מכשירים ניידים.
 
כאשר חברות וארגונים  אינם מנהלים כראוי את השימוש במכשירים חכמים וטאבלטים, המשמשים כדי לגשת לתשתית ה- IT הארגונית, זהו רק עניין של זמן לפני שמידע חסוי יתחיל לדלוף מהמערכת. פרצות כאלו עלולות  להיגרם על ידי הידבקות בקוד זדוני או באובדן של מכשיר נייד. התוצאה היא זהה – אובדן נתונים, או גרוע מכך, נפילה שלו לידיים הלא נכונות.
 
כדי לענות על בעיות האבטחה של מכשירים ניידים אישיים או ארגוניים, פתרונות MDM מופעלים ב- 28 אחוזים מהחברות. 29 אחוזים נוספים מהארגונים הטמיעו MDM בצורה חלקית. אבל הטמעה חלקית אינה יכולה להבטיח אבטחה של כל המכשירים הניידים והנתונים המאוחסנים בהם.
 
הפלטפורמה המקיפה של קספרסקי לאבטחת ארגונים Kaspersky Endpoint Security for Business מציעה פתרון לניהול המכשירים הניידים (MDM). המערכת מאבטחת סמארטפונים עסקיים ואישיים, וכן טאבלטים, יחד עם כל המידע הארגוני המאוחסן בהם. מערכת ניהול מרכזית אחת מספקת למנהל המערכת מידע מפורט לגבי הפעילות של כל המכשירים ניידים המקושרים אל ה- LAN הארגוני. כלי זה גם מאפשר למנהלי מערכות להגדיר מרחוק קבוצות של מכשירים ניידים או מכשירים אישיים והרשאות גישה למכשירים אלו. 
Bookmark and Share