Telecom News - EMM – ניידות עסקית בכל ארגון בקלות, במהירות ובשקיפות

EMM – ניידות עסקית בכל ארגון בקלות, במהירות ובשקיפות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> EMM – ניידות עסקית בכל ארגון בקלות, במהירות ובשקיפות
 EMM – ניידות עסקית בכל ארגון בקלות, במהירות ובשקיפות
מאת: אבי וייס, 12.8.13, 23:10סטיב האמונד
 
בלעדי: הפיכת מכשירי הקצה הניידים למכשירי עבודה מרחוק ועבודה מאובטחת ובענן – אתגר המקבל מענה מלא גם לארגונים המחמירים ביותר בתחום האבטחה.     
 
"אנו כעת חיים בחברה העוברת לעבודה ניידת", מדגיש סטיב האמונד (Steve Hammond), נשיא חברת Fiberlink, מפתחת מערכת Maas360 לפתרונות תקשורת ניידים - EMM (ר"ת: Enterprise Mobility Management). "זה הכיוון ששוק העבודה הולך אליו בכל העולם וגם בישראל. אנשים משנים את הרגלי החיים והעבודה שלהם. הם זמינים כמעט כל הזמן ובכל מקום והם יותר פרודוקטיביים".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם סטיב האמונד (בתמונה), שהגיע במיוחד לכנס שיזמה חברת פרטנר\אורנג' לתחום הניידות העסקית, כפי שחשפנו כאן. את Fiberlink מייצגת בישראל חברת Mobility in Cloud ברשותו של דוד אדי. ביקשנו לבדוק לאן הולך עולם ה- MDM (ר"ת: Mobile Device Management) ומה הסיבה, שדווקא כעת התחום הזה מתחיל לפרוח בישראל, כשנתיים ויותר אחרי העולם המערבי.
 
שאלה: מה אתה עושה בישראל?
סטיב האמונד: "הייתי אורח של אורנג'. באתי בעיקר כדי לעזור ללקוחות קיימים ועתידיים לעבור לעבודה ניידת בענן. פגשתי לקוחות חשובים וגדולים. למעשה, ראיתי כמעט את כל הגופים הגדולים בשוק הישראלי. זה מאוד מעודד. השת"פ עם אורנג' הוא רק צעד אחד ממכלול צעדים של חדירה לשוק הישראלי.
 
השת"פ עם השוק הישראלי, עם Mobility in Cloud, החל לפני שנתיים וחצי, ומיד היה לנו לקוח ראשון – חברת 'מכתשים אגן'. מאז, הצלחנו יפה, הצגנו את הפתרון בברצלונה וזכינו להערכה של השוק ולפרסים בינלאומיים. גרטנר הציגה אותנו בהערכה הכוללת שלה לשוק ה-MDM  כמובילה עולמית ומספר 1 בראייה העולמית שלה את התחום. רק אמש קיבלנו עוד פרס יוקרתי בכנס ה- SMB בארה"ב. בכל מקום בו אנו מופיעים אנו מקבלים את הפרס הראשון".
 
שאלה: מה מיוחד בפתרון שלכם?
תשובה: "אנו רואים את העולם הנייד במסגרת התפיסה של EMM, שהחליפה את התפיסה הקודמת של MDM. זה כולל כמה מרכיבים, המרכזי שבהם הוא יצירת 'אישיות כפולה' על המכשיר הסלולרי, סמארטפון או טאבלט. מרכיב נוסף ומשמעותי הוא שהכול בענן".
 
שאלה: מה ההבדל בין הפתרון שלכם לזה של VMware או נטאפ, שמספקים גישה ניידת למידע הארגוני דרך מכשיר הסלולר?
תשובה: "אם נסתכל על התפתחות שוק ה- MDM, נראה שזה לא התפתח סתם כך לכיוון ה- EMM. המניע המרכזי להתפתחות: בעיית האבטחה. זה מה שמטריד בעיקר את הארגונים. היה צורך לשלב אבטחה, דפדפן, דוא"ל, מערכת ניהול ארגונית, הכל ביחד.
 
צורך נוסף שעלה: לאפשר למחזיק במכשיר הנייד שלו (BYOD), להמשיך ולהשתמש באופן חופשי בחלק הפרטי של שימושי המכשיר, בלי שהארגון יתערב בזה. זו הסיבה, שבנינו את הפתרון שלנו סביב 'האישיות הכפולה'.
 
זה פתרון הוליסטי. פתרון ארגוני מקיף לארגון ולכל המערכות שלו, לא רק למערכת אחת של קבצים או שרתים. זה כולל ומקיף את כל מה שיש בארגון, עם יכולות אבטחה מתקדמות".  
 
שאלה: האם ארגונים צריכים להתקין אצלם איזה שרת כדי להפעיל ולנהל את המערכת?
תשובה: "אם הם מתעקשים, הם יכולים להתקין אצלם שרת. אולם, הפתרון שלנו כולו בענן מאובטח. אנחנו 100% שירותי ענן. זו הסיבה, שאת המערכת שלנו מתקינים תוך כמה דקות וזה עובד מיד.
 
צריך לראות איך זה עובד ולהבין מדוע החברות והארגונים הגדולים ביותר בעולם בחרו בנו, גם כאלו, שהיו להם קודם לכן מערכות מתחרות. המערכת תואמת לכל המכשירים הניידים שיש בשוק, והלקוח שלנו לא צריך להיות מודאג מגרסאות ושדרוגים. אנחנו משדרגים במהירות גרסאות כל הזמן. עשרות פעמים בשנה. זה שקוף לגמרי ללקוחות ולמשתמשים.
 
בכל מכשיר נוצרת סביבה 'פרטית', שבה המשתמש ממשיך להשתמש במכשיר שלו כמכשיר פרטי כמו שהוא רגיל כל הזמן. במסך המכשיר יש 'כפתור ארגוני'. בלחיצה עליו ואחרי הכנסת הסיסמה, עובר המשתמש לסביבה הארגונית המאובטחת ונכנס למעשה לפורטל הארגוני שלו".
 
שאלה: מה הסיבה שדווקא הפתרון שלכם הוגדר ע" אנליסטים רבים כפתרון המוביל בעולם?
תשובה: "משום שנו מבינים את תחום הגישה הסלולרית. משם הגענו. עסקנו בתחום השליטה על הגישה, לפני שפיתחנו את הפתרון החדש MaaS360. הבנו איך מגשרים בין חיבורים שונים, כולל סלולר, WiFi, קווי, נל"ן, VPN, וכיו"ב. זה מאפשר לנו להיות בתחום של Zero Day. דהיינו: כל מכשיר מכל סוג, סמארטפון או טאבלט, מותאם למערכת מהיום הראשון שהוא מופיע בשוק העולמי. אנו מתממשקים לכל דבר, כולל תאימות לעולם הישן.
 
אנו מכירים היטב כיצד פרוטוקולי התקשורת עובדים, זו ההתמחות ההיסטורית שלנו.
 
כיום, בעולם ה- EMM, הפתרון הארגוני חייב לכלול במעטפת אחת את ניהול האבטחה, ניהול האפליקציות, הפרדה בין הפרטי לעסקי, ניהול מיקום, ניהול שירותים ועוד. בידיים של המשתמשים העסקיים יש כל הזמן מכשירים יותר ויותר חזקים. לכן, אנו חייבים לקדם ובמהירות את היכולות של המעטפת הניהולית שלנו".
 
שאלה: איך מיישמים את המדיניות הארגונית הניידת?
תשובה: "יש שונות רבה בין ארגונים בקביעת המדיניות שלהם לתחום הנייד. יש כאן אסטרטגיות שונות המתאימות לשווקים שונים. זאת, גם בגלל הרגולציה ואופי השווקים הוורטיקליים. אנו גמישים כדי להתאים את עצמנו להתפתחות ולצרכים של כל שוק.
 
הסיבה די ברורה: אנחנו בענן. אנו יכולים בענן לבצע התאמה מהירה לכל צורך. יש לארגונים חשיבות קריטית בהטמעת פתרון נייד. זה יכול לשתק להם את הארגון ולהעסיק הרבה אנשים. לכן, שמנו דגש על פשטות הפעלה, מהירות הטמעה ומענה על צרכים ופרופילים ארגוניים ייחודיים".
 
שאלה: איך הפתרון בענק מספק את כל הצרכים הללו?
תשובה: "בשונה מכל המתחרים, אנחנו 100% בענן. לא חצי. זה מספק לנו יכולות לפתח פתרונות חזקים ומהירים. הדגש העיקרי שלנו: רמת האבטחה. אנו נמצאים כיום עם 3 הסמכות בינלאומיות לתחום האבטחה. אין הסמכה בהיקף כזה בעולם האבטחה הניידת לאיש מהמתחרים שלנו.
 
הפלטפורמה הזו מאפשרת ליישם את הפתרון במהירות. קח לדוגמה אחת מחברות הענק בעולם: פייזר (חברת תרופות ענקית), שהיו לה, בעת שפנתה אלינו, כ- 50 אלף מכשיר קצה ניידים מכל סוג. העלינו עבורה מערכת, שנכנסה לפעולה מלאה תוך כחודש. חיברנו יותר מאלף מכשירים כל יום. הכל עם הגרסה האחרונה לכל מכשיר, באופן שקוף לכל המשתמשים. ענינו לכל צרכי האבטחה והרגולציה המחמירים ביותר החלים על שוק התרופות. איש לא היה מסוגל לספק לה קודם לכן פתרון כזה".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
סטיב האמונד: "אני מאמין וזה החזון שלנו, להיות מובילים של תחום הניידות בארגונים בכל העולם. הניידות מביאה לארגונים יכולות של התייעלות, העלאת הפריון ועוד. בצד זה, ארגונים מחפשים את האבטחה. אם משלבים ניידות ואבטחה, מקבלים פתרון מלא לכל הצרכים הארגוניים.
 
בגלל שאנו חברה מובילה טכנולוגית, אנו נמצאים בחזית מול הארגונים, כדי לתת להם פתרון לנהל את המערכות הניידות שלהם. מגמת ה- BYOD היא עובדה קיימת, גם בישראל. בישראל מבינים כעת שזו מגמה בלתי הפיכה ולכן מתחילים לחפש פתרונות.
 
מחקרים מראים, שעובדים המשתמשים ב- BYOD הם יותר מרוצים ויותר מאושרים במקום עבודתם. ארגונים הנמצאים בעלייה מחפשים פתרונות, שמתאימים להם ומגיעים אלינו. אני מאמין, שאנו יכולים לענות על הצרכים העתידיים שלהם ולעזור להם לעבור לסביבת עבודה ניידת". 
MDM



 
 
Bookmark and Share