Telecom News - 24% מבני הגיל השלישי גולשים באופן קבוע בפייסבוק

24% מבני הגיל השלישי גולשים באופן קבוע בפייסבוק

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> 24% מבני הגיל השלישי גולשים באופן קבוע בפייסבוק
24% מבני הגיל השלישי גולשים באופן קבוע בפייסבוק
מאת: מערכת Telecom News, 14.8.13, 13:00קשישים בפייסבוק
 
7% מהנשאלים מגדירים את פייסבוק "בזבוז זמן" ו-3% בלבד אינם מכירים את פייסבוק כלל, כך על פי סקר בקרב גולשי פורטל מוטק'ה.
 
מה אומר לכם צירוף המונחים "סבא וסבתא" ו"פייסבוק"? אצל רובנו, הצירוף יעלה חיוך מיידי המסתיר תסכול קטן ("סבתא, את לא מוצאת את כפתור ה-LIKE? זה שם!"). סבא וסבתא נתפסים בעינינו כמי שאינם מתחברים למה שמציעים הטכנולוגיה החדשה והרשתות החברתיות, אולם מסתבר שהמצב שונה בתכלית.

מסקר אינטרנטי שנערך בקרב גולשי פורטל מוטק'ה (מלכ"ר) עולה כי 89% מהמשתתפים בסקר, שכלל למעלה מ- 1,500 משתתפים בני 50 ומעלה, מתחזקים עמוד פייסבוק; כרבע מהנשאלים (24%) נכנסים ל"פייסוש" מדי יום ו- 65% נכנסים לפייס לעיתים רחוקות. 7% מהנשאלים הגדירו את פייסבוק "בזבוז זמן" ומעדיפים לעסוק בדברים אחרים, 3% בלבד אינם יודעים מה זה פייסבוק ו-1% מעוניינים לפתוח עמוד פייסבוק - אך עדיין לא התפנו לכך.

לדברי קרן גואטה, מנהלת פורטל מוטק'ה, תוצאות הסקר משקפות את המציאות החדשה של השנים האחרונות. התקדמות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות סחפה אחריה גם את בני הגיל השלישי, שאינם מעוניינים להיות "לא מעודכנים", וכיום אחוז גדול מבני גיל הזהב כבר מכיר ופועל באמצעות מחשבים וגולש באתרי אינטרנט. במקרים רבים הרשתות החברתיות מהוות גשר בין-דורי בין המבוגרים לעולם הצעיר, כך שסבא וסבתא יכולים להביט בתמונות הנכדים, להתכתב איתם, לשחק איתם במשחקי רשת ואף ליצור זיכרונות משותפים.

עוד לדברי גואטה, מחקר שערכנו בעבר בקרב בני הגיל השלישי הראה קשר ישיר בין גלישה באינטרנט וברשתות החברתיות לבין היעדר תחושת בדידות; החיבור לאינטרנט והגישה המקוונת לבני המשפחה והנכדים עוזרים להפיג תחושה זו - ומכאן חשיבותם הרבה לאוכלוסייה זו.
סבא וסבתה באינטרנט



 
 
Bookmark and Share